xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Update
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1641

24
23. januar 2017 @ 19:31
Stormogul
Update 10.12.3 tilgængelig...
Og IOS 10.2.1...
Once you go Mac - You'll never go back..!
  27
0
  23

2185

44
23. januar 2017 @ 19:31
ASCII jonglør
Der er Update på hele linien

1493

39
23. januar 2017 @ 19:34
Stormogul
nice

så må vi se hvor længe den kan køre denne gang

uptime
19:33 up 40 days, 23:46, 9 users, load averages: 2.39 2.08 1.91
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

3580

34
23. januar 2017 @ 19:44
Virtual Machine
64 MB... grammaturkorrektioner og farveændringer?
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1600

1
23. januar 2017 @ 20:46
Suspenderet
Giffi skrev: Update 10.12.3 tilgængelig...
Og IOS 10.2.1...

15" MacBook Pro Retina, iPad mini og iPhone 7 Plus 256GB Jet Black: Alle enheder opdateret!

Tak for tippet, min ven Giffi!!!

1600

1
23. januar 2017 @ 21:16
Suspenderet
First Mover / Early Adopter

3580

34
23. januar 2017 @ 22:07
Virtual Machine
Apple TV osse opdateret her :)
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2185

44
23. januar 2017 @ 22:29
ASCII jonglør
Lars Sejerup skrev: Apple TV osse opdateret her :)

Ja, som tidligere skrevet - over hele linien - iOS, macOS, tvOS og watchOS

108

8
23. januar 2017 @ 22:33
Novice
Ja - det minder mere og mere om Windows med opdateringer hele tiden

1600

1
23. januar 2017 @ 22:42
Suspenderet
Michael Ib skrev: Ja - det minder mere og mere om Windows med opdateringer hele tiden

∆v.... Syntes dog stadig ikke Apples opdateringer svarer til Micro$nøfts Windåze opdateringer igennem tiderne. Og guderne skal vide, at vassing HADER alt, der har med Micro$nøft og/eller Windåze at gøre....!!!!!?!?!!??!?!!??

3580

34
24. januar 2017 @ 00:00
Virtual Machine
macxpert skrev:
Michael Ib skrev: Ja - det minder mere og mere om Windows med opdateringer hele tiden

∆v.... Syntes dog stadig ikke Apples opdateringer svarer til Micro$nøfts Windåze opdateringer igennem tiderne. Og guderne skal vide, at vassing HADER alt, der har med Micro$nøft og/eller Windåze at gøre....!!!!!?!?!!??!?!!??


Men hvorfor er der kommet så mange små-opdateringer de sidste 3 år ca? Er der blevet fyret nogle programmører og de nye har svært ved at finde rundt i deres kode? Hvad grunden til dette skift i frekvensen af opdateringer og flere synlige fejl i iOS og dens tilhørende apps fra Apple? Siri, Safari, Vejr, App Store har jeg oplevet ceash og fejl i. Jeg læste lige herinde at HoneKit osse er ustabil. Apps crasher af og til, og nogle gange blinker home screenpå mit Apple TV 4.

Det med at jeg kunne retærdiggøre, hvorfor jeg køber Apple produkter er, at det virker bare. Det er bare ikke det jeg længere oplever. Jeg oplever heller ikke længere magien. Jeg oplever ikke Apple som Apple. Det er ved at være der hende at det bare er et stykke dyrt elektronik fordi magien er væk og der er for mange softwarefejl. Det bevidner opdateringerne osse.

Jeg tror Cooks tænker mere på auktionærerne end kunderne. Og det giver så udslag i software kviltet lig MS. Derfor alle de opdateringer, og jeg frygter det bliver værre. Hvad sker der med Apple når iPhone ryger af mode og Cook ilkke kan finde på nye populære produkter? iPhone er 10 år snart. Hvor længe kan de holde det koncept kørende? 30 år? :)
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2252

151
24. januar 2017 @ 09:28
ASCII jonglør
Bare vent, det bliver meget værre, når de skal flytte ind i deres nye kæmpe-UFO af et hus. Så flytter fokus helt sikkert over på møbelindretning og -design i et stykke tid

Anyway, så har der altid (og vil sandsynligvis altid være) problemer med både soft- og hardware. Kan I huske Antenna Gate på iPhone 4 (tror jeg det var), hvor et ret uheldigt design gjorde, at når man holdt iPhonen i hånden blokerede man samtidig i en vis grad for mobilsignalet? Oj oj oj, ikke godt - og det var da med Steve Jobs som vegetarisk styrmand.

Så jeg klapper hesten, stikker den en gulerod og swinger mig op i den virtuelle sadel. Apples univers fungerer jo udemærket - selvom den nye kaptajn åbenbart er uddannet kok

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1325

0
24. januar 2017 @ 10:31
Stormogul
Lars Sejerup skrev: Men hvorfor er der kommet så mange små-opdateringer de sidste 3 år ca?


iOS 10 og en iPhone 7 kan meget mere - og er derfor også mere kompleks - end den første iPhone med iPhone OS 1.

Og så spiller hukommelsen nok også lidt ind.

Der var 9 opdateringer til iOS 6, og der har pt. været 6 til iOS 10.

Og så er Apple begyndt på noget, de stort set ALDRIG gjorde før: der kan komme nye funktioner i en point release, og jeg vil også forvente en iOS 10.3 med en del nyt, på samme måde som iOS 9.3 havde.

Men hvis du har iPhone, Mac, AppleTV, iPad og Apple watch, så er det jo også en lang proces at opdatere, når opdateringer nu kommer samtidigt, hvilket de ikke nødvendigvis gjorde før, og du havde færre produkter.

Lars Sejerup skrev: iPhone er 10 år snart. Hvor længe kan de holde det koncept kørende? 30 år? :)


Der var 17 år mellem Mac og iPod

708

3
24. januar 2017 @ 11:50
Suspenderet
Har I andre med en MacBook(Pro) eller iMac Retina(uden Retina) også sådan noget flim-flam under opstart hvor ∆ble-logoet går lidt i opløsning ud mod venstre. Som om, at grafikken eller noget lige flimrer eller "flamrer" et øjeblik.

Jeg tænker på der hvor ∆ble-logoet og opstartsstregen viser sig?

3580

34
24. januar 2017 @ 13:05
Virtual Machine
JLL skrev:
Lars Sejerup skrev: Men hvorfor er der kommet så mange små-opdateringer de sidste 3 år ca?


iOS 10 og en iPhone 7 kan meget mere - og er derfor også mere kompleks - end den første iPhone med iPhone OS 1.

Og så spiller hukommelsen nok også lidt ind.

Der var 9 opdateringer til iOS 6, og der har pt. været 6 til iOS 10.

Og så er Apple begyndt på noget, de stort set ALDRIG gjorde før: der kan komme nye funktioner i en point release, og jeg vil også forvente en iOS 10.3 med en del nyt, på samme måde som iOS 9.3 havde.

Men hvis du har iPhone, Mac, AppleTV, iPad og Apple watch, så er det jo også en lang proces at opdatere, når opdateringer nu kommer samtidigt, hvilket de ikke nødvendigvis gjorde før, og du havde færre produkter.

Lars Sejerup skrev: iPhone er 10 år snart. Hvor længe kan de holde det koncept kørende? 30 år? :)


Der var 17 år mellem Mac og iPod


God pointe der min ven :)
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

132

0
24. januar 2017 @ 20:33
Novice
Giffi skrev: Update 10.12.3 tilgængelig...
Og IOS 10.2.1...

Der er også kommet IOS 10.3 Beta 1 og MacOS 10.12.4 Beta 1
15" MacBook Pro 2016 ï iPhone 7 Plus ï iPad Pro

8581

198
24. januar 2017 @ 21:15
Poseidon
Night Shift på Mac, og APFS på iOS.. Så har vi dagens to store og meget positive overraskelser!
Der var engang en Mac...

2322

0
24. januar 2017 @ 22:04
ASCII jonglør
Anede ikke hvad APFS er - men det ser da interessant ud.

Læser man videre her opdager man, at APFS på visse punkter ligger tæt op ad ZFS.

ZFS er noget mange har set frem til i adskillige år. Nu ser det så som om, at noget lignende er ved at snige sig ind som Apples nye styresystem all over.

APFS er nok en af de ting, som Tim Cook talte om, da han fornylig sagde (jaja, sædvanlig Apple-retorik - men alligevel), at Apple arbejder hårdt på nogle virkelig spændende nye ting.

Hmmm...pludselig bliver jeg meget meget glad for at være Apple fanboy!
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

8581

198
25. januar 2017 @ 07:48
Poseidon
APFS er en af de største ting i flere år IMHO. Men ud fra Apples QA for tiden, så er jeg glad for jeg ikke er iOS beta tester..
Der var engang en Mac...

3580

34
25. januar 2017 @ 07:50
Virtual Machine
Stig Storm skrev: Anede ikke hvad APFS er - men det ser da interessant ud.

Læser man videre her opdager man, at APFS på visse punkter ligger tæt op ad ZFS.

ZFS er noget mange har set frem til i adskillige år. Nu ser det så som om, at noget lignende er ved at snige sig ind som Apples nye styresystem all over.

APFS er nok en af de ting, som Tim Cook talte om, da han fornylig sagde (jaja, sædvanlig Apple-retorik - men alligevel), at Apple arbejder hårdt på nogle virkelig spændende nye ting.

Hmmm...pludselig bliver jeg meget meget glad for at være Apple fanboy!


Giver det bedre ydelse, bruger mindre ressourser og bedre sikkerhed?
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
25. januar 2017 @ 08:33
Poseidon
Lars Sejerup skrev: Giver det bedre ydelse, bruger mindre ressourser og bedre sikkerhed?

Ja, nej, ja.
Der var engang en Mac...

2322

0
25. januar 2017 @ 09:40
ASCII jonglør
David Munch skrev: APFS er en af de største ting i flere år IMHO. Men ud fra Apples QA for tiden, så er jeg glad for jeg ikke er iOS beta tester..

Well - hvad har man beta-testere til?

Kunne i øvrigt her også forestille mig (men er lægmand på området), at man bevidst vil lægge visse fejl ud for at finde frem til optimale produkter. En sådan strategi gør jo ikke ligefrem livet nemmere for beta-testere (God Bless Them), men giver som sagt sikkert bedre slutprodukter.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

8581

198
25. januar 2017 @ 10:21
Poseidon
Stig Storm skrev:
David Munch skrev: APFS er en af de største ting i flere år IMHO. Men ud fra Apples QA for tiden, så er jeg glad for jeg ikke er iOS beta tester..

Well - hvad har man beta-testere til?

Kunne i øvrigt her også forestille mig (men er lægmand på området), at man bevidst vil lægge visse fejl ud for at finde frem til optimale produkter. En sådan strategi gør jo ikke ligefrem livet nemmere for beta-testere (God Bless Them), men giver som sagt sikkert bedre slutprodukter.

Hvis Apple bevist puttede fejl i deres produkter for at få dem testet, så ville ingen jo gide betateste det. Specielt ikke når vi snakker om datatab.

Du skal huske på at dem som betatester her, er udviklere som får deres levebrød for at deres produkter virker med nyeste macOS. Hvis de bevidst skulle lægge ekstra tid i det, så kan jeg garantere dig for ingen ville gide opdatere deres programmer før efter en endelig udgivelse af systemet var sket.
Der var engang en Mac...

2322

0
25. januar 2017 @ 10:36
ASCII jonglør
Naturligvis vil beta-testere ikke være glade for at teste fejl - det er klart. Alligevel er jeg ret sikker på, at softwareudviklere lægger den slags ind indimellem for at få klarhed over evt. konsekvenser, når deres software skal ud i stor skala. Logisk set må det være sådan. Man har så vidt jeg ved ganske vist testprogramner, der kan simulere hvad der sker, når frisk software slippes løs in the Wild, men som en bruger her i forum formulerer det i sin byline: I teorien er der ingen forskel på teori og praksis, men i praksis er der.

Personligt er jeg derfor ret sikker på, at beta-testere indimellem (uden at vide det) også tester på bevidste fejlprogrammeringer - hvad enten man kan lide det eller ej. Og naturligvis vil Apple heller ikke få beta-testere til at teste fejl, der kan give datatab. For som du selv nævner, så er der jo grænser for hvad man kan tillade sig overfor sine beta-testere.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

80

0
25. januar 2017 @ 22:38
Novice
Stig Storm skrev: Anede ikke hvad APFS er - men det ser da interessant ud.

Læser man videre her opdager man, at APFS på visse punkter ligger tæt op ad ZFS.

ZFS er noget mange har set frem til i adskillige år. Nu ser det så som om, at noget lignende er ved at snige sig ind som Apples nye styresystem all over.

APFS er nok en af de ting, som Tim Cook talte om, da han fornylig sagde (jaja, sædvanlig Apple-retorik - men alligevel), at Apple arbejder hårdt på nogle virkelig spændende nye ting.

Hmmm...pludselig bliver jeg meget meget glad for at være Apple fanboy!


Har APFS nogen betydning for hardwaren?
Eller mere konkret: Kan indførelsen af APFS være forklaringen på, at alle Macs (undtagen de netop opdaterede MacBook Pros) er 'forældede' i forhold til normalt fornyelsestempo?
Og kan vi derfor håbe, at fornyelsen snart kommer i gang igen?

3580

34
25. januar 2017 @ 23:29
Virtual Machine
Jesper Høy Hansen skrev:
Stig Storm skrev: Anede ikke hvad APFS er - men det ser da interessant ud.

Læser man videre her opdager man, at APFS på visse punkter ligger tæt op ad ZFS.

ZFS er noget mange har set frem til i adskillige år. Nu ser det så som om, at noget lignende er ved at snige sig ind som Apples nye styresystem all over.

APFS er nok en af de ting, som Tim Cook talte om, da han fornylig sagde (jaja, sædvanlig Apple-retorik - men alligevel), at Apple arbejder hårdt på nogle virkelig spændende nye ting.

Hmmm...pludselig bliver jeg meget meget glad for at være Apple fanboy!


Har APFS nogen betydning for hardwaren?
Eller mere konkret: Kan indførelsen af APFS være forklaringen på, at alle Macs (undtagen de netop opdaterede MacBook Pros) er 'forældede' i forhold til normalt fornyelsestempo?
Og kan vi derfor håbe, at fornyelsen snart kommer i gang igen?


Nej. APFS kan køre på alle typer drev så vidt jeg har læst mig frem til fordi det er bagud kompatibelt. Apple har heller ikke aktiveret APFS endnu selvom den allerede er i alle deres operative systemer efter sidste opdatering. Så jeg tror ikke du skal være bekymret for om den maskine kan køre det eller ej. De vil formentlig aktivere det ved næste update.

Hvor har du læst om de forældede macs forresten?
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

80

0
26. januar 2017 @ 07:39
Novice
Lars Sejerup skrev:
Jesper Høy Hansen skrev:
Stig Storm skrev: Anede ikke hvad APFS er - men det ser da interessant ud.

Læser man videre her opdager man, at APFS på visse punkter ligger tæt op ad ZFS.

ZFS er noget mange har set frem til i adskillige år. Nu ser det så som om, at noget lignende er ved at snige sig ind som Apples nye styresystem all over.

APFS er nok en af de ting, som Tim Cook talte om, da han fornylig sagde (jaja, sædvanlig Apple-retorik - men alligevel), at Apple arbejder hårdt på nogle virkelig spændende nye ting.

Hmmm...pludselig bliver jeg meget meget glad for at være Apple fanboy!


Har APFS nogen betydning for hardwaren?
Eller mere konkret: Kan indførelsen af APFS være forklaringen på, at alle Macs (undtagen de netop opdaterede MacBook Pros) er 'forældede' i forhold til normalt fornyelsestempo?
Og kan vi derfor håbe, at fornyelsen snart kommer i gang igen?


Nej. APFS kan køre på alle typer drev så vidt jeg har læst mig frem til fordi det er bagud kompatibelt. Apple har heller ikke aktiveret APFS endnu selvom den allerede er i alle deres operative systemer efter sidste opdatering. Så jeg tror ikke du skal være bekymret for om den maskine kan køre det eller ej. De vil formentlig aktivere det ved næste update.

Hvor har du læst om de forældede macs forresten?


buyersguide.macrumors.com/#Mac (Beklager, men jeg kan ikke lave et klikbart link.)

Bortset fra den netop opdaterede MBP og MacBook'en, som nærmer sig den gennemsnitlige fornyelsesalder, er der for alle Mac's gået dobbelt så lang tid eller længere siden sidste opgradering i forhold til normalt.

2322

0
26. januar 2017 @ 08:11
ASCII jonglør
Netop. Hele udviklingsafdelingen har så travlt med at udvikle nye passende iMøbler og iGardiner til Apples nye UFO-hjem, at kunderne må vente på nye Mac-designs.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”