xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan ikke sende mail fra 6S?
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


189

12
23. januar 2017 @ 10:42
Novice
Efter udskift af batteri og nulstilling af tlf. kan jeg pludselig ikke sende mails. Jeg får denne meddelelse, uanset hvem jeg sender til.

Kan ikke sende post. Der er anbragt en kopi i udbakken. Modtageren "navn@navn.navn" blev afvist af serveren, fordi den ikke tillader relay-forsendelser.

Jeg modtager mails uden problemer.

  4
0
  32

1129

127
23. januar 2017 @ 11:16
Stormogul
prøv at tjekke login info for udgående post.
det er nok fordi du forsøger at sende mail anonymt, men serveren kræver login.
det er nok der fejlen ligger.


189

12
23. januar 2017 @ 11:24
Novice
Nihad skrev: prøv at tjekke login info for udgående post.
det er nok fordi du forsøger at sende mail anonymt, men serveren kræver login.
det er nok der fejlen ligger.



Indstillingen er "Almindelig adgangskode".
Jeg har aldrig brugt adgangskode til udgående post før.
Så det må være noget andet.

1833

0
23. januar 2017 @ 12:38
Stormogul
alha grafisk skrev:

Indstillingen er "Almindelig adgangskode".
Jeg har aldrig brugt adgangskode til udgående post før.
Så det må være noget andet.

Ved ikke hvor du kigger og hvilken protokol du forbinder med, men du har med stor garanti også koblet på med adgangskode på den udgående server tidligere. En udgående server uden adgangskontrol er nemlig åben for spam afsendelse og vil hurtigt blive blokeret af mailudbydere. Det er muligvis sat til at være samme brugernavn+password som indgående server, hvilket vil være det mest oplagte. Men opsætning er dog lidt specielt og det er ikke tilfældet hos mig (bruger en iCloud skygge konto af min gmail, så iCloud ind og gmail ud)

Prøv at tjekke Indstillinger->mail->konti->[din mail konto]->konto->avanceret->e-mail->SMTP. Sikre at den rigtige SMTP server er valgt og indstillingerne matcher din mail-udbyder. Hvis du har 2 faktor kontrol på (bør du sætte på, hvis din udbyder tilbyder det), så kan det være nødvendigt at oprette en app-specifik adgangskode inde på din konto-indstillinger hos pågældende udbyder. Men sæt den til at bruge samme logon oplysninger som indgående server, hvis der er en mulighed for det og du ikke køre så speciel en opsætning som mig.

189

12
23. januar 2017 @ 16:29
Novice
Signifikant skrev:
alha grafisk skrev:

Indstillingen er "Almindelig adgangskode".
Jeg har aldrig brugt adgangskode til udgående post før.
Så det må være noget andet.

Ved ikke hvor du kigger og hvilken protokol du forbinder med, men du har med stor garanti også koblet på med adgangskode på den udgående server tidligere. En udgående server uden adgangskontrol er nemlig åben for spam afsendelse og vil hurtigt blive blokeret af mailudbydere. Det er muligvis sat til at være samme brugernavn+password som indgående server, hvilket vil være det mest oplagte. Men opsætning er dog lidt specielt og det er ikke tilfældet hos mig (bruger en iCloud skygge konto af min gmail, så iCloud ind og gmail ud)

Prøv at tjekke Indstillinger->mail->konti->[din mail konto]->konto->avanceret->e-mail->SMTP. Sikre at den rigtige SMTP server er valgt og indstillingerne matcher din mail-udbyder. Hvis du har 2 faktor kontrol på (bør du sætte på, hvis din udbyder tilbyder det), så kan det være nødvendigt at oprette en app-specifik adgangskode inde på din konto-indstillinger hos pågældende udbyder. Men sæt den til at bruge samme logon oplysninger som indgående server, hvis der er en mulighed for det og du ikke køre så speciel en opsætning som mig.


Tak for svaret. Nu virker det!!