xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan en ny ubrugt HD blive for gammel?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


881

6
22. januar 2017 @ 11:45
Veteran
Hejsa,

Vi skal lige have "puslespillet" til at gå op, her med børn og bærebare apparater der skal opgraderes på hardwaren

Kan en ubrugt harddisk ligge og blive for gammel?

Det er en lille intern 500GB Seagate Momentus XT Hybrid harddisk (ST95005620AS).

Den har aldrig været monteret, men har været pakket ud af plastemballagen og lagt tilbage i den og så glemt alt om Den har lagt ved stuetemperatur i vel tre år eller sådan noget.

Blandt meget andet, står der "Date 12122"

  5
0
  26

1833

0
22. januar 2017 @ 11:53
Stormogul
Nej, det kan jeg ikke se hvorfor den skulle. Den bliver nærmere forældet end for gammel.

881

6
22. januar 2017 @ 12:09
Veteran
Signifikant skrev: Nej, det kan jeg ikke se hvorfor den skulle. Den bliver nærmere forældet end for gammel.


Det er kun fordi jeg ved, at f.eks. kuglelejer med fedt, har begrænset levetid "på hylden"

1833

0
22. januar 2017 @ 12:42
Stormogul
Dirla skrev:
Signifikant skrev: Nej, det kan jeg ikke se hvorfor den skulle. Den bliver nærmere forældet end for gammel.


Det er kun fordi jeg ved, at f.eks. kuglelejer med fedt, har begrænset levetid "på hylden"

Jo, det overvejede jeg. Men det har jeg aldrig hørt om problemer med vedr. harddiske. De er jo også hermetisk lukket og fyldt med helium, hvis det betyder noget.

881

6
22. januar 2017 @ 14:57
Veteran
Signifikant skrev:
Dirla skrev:
Signifikant skrev: Nej, det kan jeg ikke se hvorfor den skulle. Den bliver nærmere forældet end for gammel.


Det er kun fordi jeg ved, at f.eks. kuglelejer med fedt, har begrænset levetid "på hylden"

Jo, det overvejede jeg. Men det har jeg aldrig hørt om problemer med vedr. harddiske. De er jo også hermetisk lukket og fyldt med helium, hvis det betyder noget.


Tak for info. Ja, helium er nok det der er forskellen

315

6
22. januar 2017 @ 18:24
Lærling
Dirla skrev:
Signifikant skrev:
Dirla skrev:
Signifikant skrev: Nej, det kan jeg ikke se hvorfor den skulle. Den bliver nærmere forældet end for gammel.


Det er kun fordi jeg ved, at f.eks. kuglelejer med fedt, har begrænset levetid "på hylden"

Jo, det overvejede jeg. Men det har jeg aldrig hørt om problemer med vedr. harddiske. De er jo også hermetisk lukket og fyldt med helium, hvis det betyder noget.


Tak for info. Ja, helium er nok det der er forskellen

De er netop ikke hermetisk lukket, der er et åndehul, så den kan udligne trykket. Det er kun nyere, hurtigere WD / HGST harddiske som indeholder helium..
Hvis du lige skal teste, kan du holde harddisken i strakt arm og se om den falder opad eller nedad. Uanset hvad havner alle dine data i "skyen"
[link=www.xplainit.dk]www.xplainit.dk[/link]