xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iMac vs. Tunderbolt display
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


74

0
21. januar 2017 @ 12:08
Novice
Hej,
Jeg underskylder hvis der har været lignende tråde førhen, men har ikke kunne finde en søgefunktion på siden.

Jeg står i den situation at jeg har en iMac 27", jeg ikke får brugt særligt meget, da jeg bruger min Macbook Pro i stedet, da jeg studerer og derfor har mine dokumenter osv. på den.

Jeg kan dog godt lide at at sidde ved de større skærm i eksamensperioder eller ved større opgaver og lign.

Jeg vil derfor høre jer om, hvad i vil anbefale. Jeg købte min iMac tilbage i 2012 (mener jeg) og den fejler egentlig ingenting, men ville nogen gange foretrække at det bare var min Macbook på en større skærm derfor Thunderbolt Display.

Ville det være spild nu jeg har iMac'en?

Det skal siges at, hvis jeg skulle have Thunderbolt Display, ville det betyde at jeg solgte iMac'en.

På forhånd tak for hjælpen.
  21
0
  55

502

0
21. januar 2017 @ 12:37
Kaptajn
Ville aldrig købe sådan en skærm de er for dyre
og udgået.
Har selv Købt en Dell 27 u2715H koster omkring 3500 for en ny.
Bruger den så ikke til en Bærbar men til den runde Mac Pro

74

0
21. januar 2017 @ 12:39
Novice
Det kunne også være en mulighed!

3500 er også en acceptabel pris, kontra 5-7k for Thunderbolt.

Tak for svaret

1833

0
21. januar 2017 @ 12:42
Stormogul
Hvorfor ikke bruge din iMac som thunderbolt skærm.

ps. Bemærk der står CMD+F2, så afhængig af hvordan du har indstillet funktionstasterne til at virke, kan det være FN+CMD+F2 (mest sandsynligt) du skal trykke.

74

0
21. januar 2017 @ 12:44
Novice
Signifikant skrev: Hvorfor ikke bruge din iMac som thunderbolt skærm.

ps. Bemærk der står CMD+F2, så afhængig af hvordan du har indstillet funktionstasterne til at virke, kan det være FN+CMD+F2 (mest sandsynligt) du skal trykke.


Kan det lade sig gøre at vise billedet fra macbook på imac'en?

1833

0
21. januar 2017 @ 12:45
Stormogul
Andreas Dam skrev:
Signifikant skrev: Hvorfor ikke bruge din iMac som thunderbolt skærm.

ps. Bemærk der står CMD+F2, så afhængig af hvordan du har indstillet funktionstasterne til at virke, kan det være FN+CMD+F2 (mest sandsynligt) du skal trykke.


Kan det lade sig gøre at vise billedet fra macbook på imac'en?

Ja. Du skal bare koble dem sammen med et thunderbolt kabel.

74

0
21. januar 2017 @ 12:48
Novice
Signifikant skrev:
Andreas Dam skrev:
Signifikant skrev: Hvorfor ikke bruge din iMac som thunderbolt skærm.

ps. Bemærk der står CMD+F2, så afhængig af hvordan du har indstillet funktionstasterne til at virke, kan det være FN+CMD+F2 (mest sandsynligt) du skal trykke.


Kan det lade sig gøre at vise billedet fra macbook på imac'en?

Ja. Du skal bare koble dem sammen med et thunderbolt kabel.


Fedt, det ville være at foretrække!

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men er det sådan et kabel du mener?

www.elgiganten.dk/product/tv-radio/kabler-og-adaptere/APPLEMD861ZMA/apple-thunderbolt-kabel-2-0-m

502

0
21. januar 2017 @ 12:50
Kaptajn
Link
https://support.apple.com/da-dk/HT204592

1833

0
21. januar 2017 @ 12:57
Stormogul
Andreas Dam skrev:
Signifikant skrev:
Andreas Dam skrev:
Signifikant skrev: Hvorfor ikke bruge din iMac som thunderbolt skærm.

ps. Bemærk der står CMD+F2, så afhængig af hvordan du har indstillet funktionstasterne til at virke, kan det være FN+CMD+F2 (mest sandsynligt) du skal trykke.


Kan det lade sig gøre at vise billedet fra macbook på imac'en?

Ja. Du skal bare koble dem sammen med et thunderbolt kabel.


Fedt, det ville være at foretrække!

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men er det sådan et kabel du mener?

www.elgiganten.dk/product/tv-radio/kabler-og-adaptere/APPLEMD861ZMA/apple-thunderbolt-kabel-2-0-m

Ser rigtig ud

74

0
21. januar 2017 @ 12:58
Novice
Fedt.
Tusind tak for hjælpen begge to!

74

0
21. januar 2017 @ 15:14
Novice
Når jeg tilkobler iMac'en via thunderbolt, kan jeg så gøre sådan at den mus jeg har koblet til imac'en (trådløs) og det tastatur (ledning) automatisk bliver anvendt til macbook?

3580

34
21. januar 2017 @ 15:55
Virtual Machine
Andreas Dam skrev: Når jeg tilkobler iMac'en via thunderbolt, kan jeg så gøre sådan at den mus jeg har koblet til imac'en (trådløs) og det tastatur (ledning) automatisk bliver anvendt til macbook?


Det skal du gøre manuelt som er ret bøvlet og tidskrævende alt efter hvor megen tålmodighed du har. Så det ville være nemmere at købe det brugt hvis du vil spare lidt penge på den konto. Men genial idÈ :)
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

0
21. januar 2017 @ 16:22
Stormogul
Andreas Dam skrev: Når jeg tilkobler iMac'en via thunderbolt, kan jeg så gøre sådan at den mus jeg har koblet til imac'en (trådløs) og det tastatur (ledning) automatisk bliver anvendt til macbook?

Der er ikke nogen Apple metode, men en google søgning, viser at der findes en række apps til at styre flere maskiner med samme tastatur. denne lader til at være den mindst smertefri. Og manglerne ved den gratis version, lader ikke til at betyde noget til dette brug.

217

11
21. januar 2017 @ 20:14
Juniormedlem
Jeg kan absolut anbefale synergy
Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

285

6
21. januar 2017 @ 22:07
Juniormedlem
Har du prøvet at dele din dokument mappe gennem iCloud?

Den feature skulle være beregnet på din situation.

1833

0
21. januar 2017 @ 23:42
Stormogul
Prøvede lige selv med share mouse. Det fungerede ikke optimalt. Den ene maskine kørte windows og det var utrolig nemt at få til at køre. Ja faktisk var det bare at starte det på begge maskiner og det spillede helt uden konfiguration. Men problemet var skifte kontrollen over på den eksterne windows maskine, efter jeg havde trykket cmd+f2.

Jeg fortsætter nok med remote desktop, som jeg gør p.t. Jeg har ellers ekstra tastatur og mus, hvis det skulle være, men jeg bruger også min iMac til at køre programmer og for den eksterne maskine virker det som om skærmen bliver koblet fra. Når man så skifter tilbage, skal lysstyrken justeres på ny. Men det er nok ikke så aktuelt for dig og måske en Ekstern Mac også håndtere det bedre end en windows maskine (er faktisk en Macbook air, men arbejder p.t. på noget i bootcamp)..

74

0
22. januar 2017 @ 12:23
Novice
Niels Jørgen Kruse skrev: Har du prøvet at dele din dokument mappe gennem iCloud?

Den feature skulle være beregnet på din situation.


Hvad mener du med dette? Er ikke helt sikker :D

1833

0
22. januar 2017 @ 12:27
Stormogul
Andreas Dam skrev:
Niels Jørgen Kruse skrev: Har du prøvet at dele din dokument mappe gennem iCloud?

Den feature skulle være beregnet på din situation.


Hvad mener du med dette? Er ikke helt sikker :D

Det er en automatisk synkronisering af dine dokumenter ala dropbox.

74

0
22. januar 2017 @ 12:48
Novice
Altså sådan at det jeg har på den ene computer automatisk er på den anden også?

1833

0
22. januar 2017 @ 12:58
Stormogul
Andreas Dam skrev: Altså sådan at det jeg har på den ene computer automatisk er på den anden også?

Ja, udover den almindelige iCloud drive, så kan nyeste macOS også synkronisere dokument og skrivebords mapperne.

Men du har kun 5GB gratis og det inkludere allerede, hvad du ellers måtte opbevare iCloud af Fotos, backup etc.

Jeg bruger derfor alternativer. Men på sigt, kunne jeg forestille mig at Apple's løsning vil give mulighed for at synkronisere hele bruger biblioteket og apps, så apps og indstillinger også holdes ens. Men sådan er det ikke endnu..

74

0
22. januar 2017 @ 14:21
Novice
Okay, tusind tak for hjælpen!

Hvordan deler jeg dokument og skrivebordsmappen via iCloud?

1833

0
22. januar 2017 @ 16:15
Stormogul
Andreas Dam skrev: Okay, tusind tak for hjælpen!

Hvordan deler jeg dokument og skrivebordsmappen via iCloud?

Systemindstillinger->icloud->icloud drive->indstillinger->mapperne skrivebord og dokumenter