xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Streaming m.m.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)


136

2
18. januar 2017 @ 20:02
Novice
I næste måned lukker YouSee ned for FM og DAB-båndet via kablet. Streaming via iPad er så en mulighed (min forstærler klarer airplay). Men som novice på området er jeg i tvivl om, hvilken størrelse/ydelse iPad, jeg bør købe. iPad'en skal fortrinsvis bruges hertil, da vi kører på MacBook Pro til andre formål. Har nogen en kommentar? Min henvendelse plejer jo at give rigtig god og nyttig respons!
Bedste hilsener
Hans
  5
0
  19

8581

198
18. januar 2017 @ 20:34
Poseidon
Til streaming skal den bare kunne køre appen, dvs. du skal have fat i en iPad 2 eller nyere. 4 eller nyere hvis den skal være fremtidssikret.

Pladsen er praktisk talt ligegyldig.

Hvad du lægger i m.m. det ved ingen af os selvfølgelig.
Der var engang en Mac...

136

2
18. januar 2017 @ 20:44
Novice
David Munch skrev: Til streaming skal den bare kunne køre appen, dvs. du skal have fat i en iPad 2 eller nyere. 4 eller nyere hvis den skal være fremtidssikret.

Pladsen er praktisk talt ligegyldig.

Hvad du lægger i m.m. det ved ingen af os selvfølgelig.

Fint svar, og tak for det. Med m.m. mener jeg, at den kan være praktisk at tage med på ferier for at checke praktiske oplysninger som fx åbningstider, hoteller, restauranter, elektroniske ordbøger og lignende. Men der er selvfølgelig en overlapning til iPhone eller MacBook.

8581

198
18. januar 2017 @ 20:48
Poseidon
Det er også småting, så der gælder samme kriterier som ovenfor.

Skal du virkelig fremtidssikres, så vil jeg anbefale en iPad Air 2, næste gang den er på tilbud.
Der var engang en Mac...

4586

390
18. januar 2017 @ 20:50
FPU
Du kan nøjes med en brugt iPhone til formålet, for audio-streaming kræver ikke det helt store.

Købte for et par år siden en brugt iPhone 3GS for at streame Danmarks Radio, men en bug i deres app gør, at streamet ikke vil starte i IOS 4, som er maks. OS på en 3GS'er. Havde dog ikke problemer med app'en i IOS 7 på min iPhone 4S. Der var ikke problemer med andre radio-apps på 3GS'eren, f.eks. MyTuner, heller ikke med at streame Danmarks Radios radiokanaler.

Streaming på iPhone virker fint uden SIM-kort installeret; man skal blot streame via sit WiFi-netværk i stedet for over data-pakken på telefonabonnementet.

Du kan f.eks. købe en brugt iPhone 4 med IOS 6 eller 7; så vil der ikke være problemer med DR's egen app, og du får en flot spilledåse til stereoanlægget. iPhone 4 går for tiden for helt ned til 200,- Kr. på Den Blå Avis.

En (moderne) iPad kan selvfølgelig mere end en iPhone, men hvis den KUN skal bruges som radio-tuner, er det efter min mening ren overkill.
Spirituel Maskine

136

2
19. januar 2017 @ 08:38
Novice
David Munch skrev: Det er også småting, så der gælder samme kriterier som ovenfor.

Skal du virkelig fremtidssikres, så vil jeg anbefale en iPad Air 2, næste gang den er på tilbud.

Tak David. Jeg satser på en iPad Air 2.
Hans