xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Problemer med Safari
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


210

0
30. december 2016 @ 19:40
Juniormedlem
Min Safari begyndte pludselig at drille. Den går i stå og svarer ikke hver gang efter højst 5 min eller mindre.

Fungerer så elendigt, at jeg har måttet installere Opera, der fungerer uden problemer.

Har nogen en ide til, hvordan det kan løses, eller har nogen været udsat for noget lignenede ?
  12
0
  25

1833

0
30. december 2016 @ 19:48
Stormogul
Prøv at ryd historik og websted data under indstillinger.

Hvis ikke du vil rydde historik, så ryd websidedata
indstillinger->safari->avanceret ->webside data->vent->rediger->fjern alle websidedata (i bunden)

210

0
30. december 2016 @ 19:54
Juniormedlem
Safari går i stå ved forsøget på at rydde al historik. tror det lykkedes en gang.men så var Safari også gået i stå, da jeg ville logge ud

210

0
30. december 2016 @ 20:07
Juniormedlem
Prøvede med Clean My Mac at fjerne alle spor i Safari, men jeg kan ikke afslutte Safari uden den går i stå ( den kugle ruller )

210

0
30. december 2016 @ 20:16
Juniormedlem
kunne dette være en ide. ?

CMD-tast og R ved opstart at geninstallere OS.

Prøvede det engang, og blev forbavset over hvor lidt der skete men det hjalp ved et andet problem med internetkonti.

Ved ikke ikke rigtig hvad der sker der. Svarer det til noget ligende som systemgendannelse på en windows-PC ?

Safari er åbenbart en indbygget del af systemet.

1833

0
30. december 2016 @ 21:14
Stormogul
Det er lidt forvirrende at du har postet under IOS og det er hvad jeg svare ud fra. Men din feedback er sort snak, indtil det er klar, at du faktisk snakker macOS.

Prøv at starte her og se om ikke du kan finde en løsning.

210

0
31. december 2016 @ 13:32
Juniormedlem
Jeg valgte at lægge spørgsmålet under IOS, da jeg læste at Safari var en integreret del af IOS og ikke kunne slettes. F.eks med Clean My Mac.

Har nu fået det ordtnet, men vil stadig gerne vide, hvad det er der sker når man bruger

CMD-tast og R ved opstart at geninstallere OS.
( er det bare en systemgendannelse som man gjorde på Windows )


1600

1
31. december 2016 @ 13:35
Suspenderet
amatøren skrev: Jeg valgte at lægge spørgsmålet under IOS, da jeg læste at Safari var en integreret del af IOS og ikke kunne slettes. F.eks med Clean My Mac

Godt nytår, amatøren, meget kan man sige, men at du lever op til dit Macnyt profilnavn, kan man ikke argumentere imod.

iOS er iPhone

macOS er Mac computere

Og de to styresystemer er to vidt forskellige ting, som du karter rundt i i denne tråd


Og eftersom du skriver om CleanMyMac, så er vi på en Mac computer, og det har INTET med iOS at gøre.

Så prøv igen.

210

0
31. december 2016 @ 13:42
Juniormedlem
Jeg undskylder, beklager at jeg er så dum.

Dejligt for dig at kunne træde på folk, der ikke er ekspert i Mac.

Jeg fik dog stadig ikke et svar på mit sidste spørgsmål.

Måske for indviklet for en ekspert, der hellere vil genere andre end hjælpe dem

Godt nytår også fra mig

1600

1
31. december 2016 @ 13:53
Suspenderet
amatøren skrev: Jeg undskylder, beklager at jeg er så dum.

Dejligt for dig at kunne træde på folk, der ikke er ekspert i Mac.

Jeg fik dog stadig ikke et svar på mit sidste spørgsmål.

Måske for indviklet for en ekspert, der hellere vil genere andre end hjælpe dem

Godt nytår også fra mig


Det var nu mere for at hjælpe dig på rette vej en gang for alle, idet Signifikant ovenfor allerede i går gjorde dig opmærksom på, at du blandede iOS og macOS sammen.

Derfor troede jeg, at en hård men retfærdig forklaring af din sammenblanding af iOS og macOS var helt på sin plads i denne tråd. Netop for at hjælpe dig videre i din fejlsøgningsproces.

At du selv kalder dig, hvad du kalder dig, og dernæst får en lille nytårsvits desangående, havde jeg dog håbet på, at du ville modtage i den ånd, den var sendt, nemlig med et smil på læben i anledning af højtiden.

Nuvel, jeg skal ikke komme med flere gode råd og vejledning i denne tråd.

GODT NYT≈R!

1790

0
31. december 2016 @ 13:55
Stormogul
Det er din recovery partition hvor fra du kan formattere din harddisk, geninstallere styresystem osv.
Har så meget apple grej at det er nemmere at skrive hvad jeg IKKE har :-)

210

0
31. december 2016 @ 14:21
Juniormedlem
Tak til dan christensen.

Glemte at sige hvordan det blev klaret. Jeg valgte at bruge CCC til at genskabe det hele, og derefter virkede Safari som den skulle.

og tilmacxpertkst

Du har helt ret og helt ærligt har jeg det dårligt ved at slutte din hjælp på den måde. Kan godt forstå ironien.

Jeg vil gene slutte tråden med også at sige tak til dig for din hjælp og andre der har deltaget.

1833

0
31. december 2016 @ 14:41
Stormogul
amatøren skrev: Jeg undskylder, beklager at jeg er så dum.

Dejligt for dig at kunne træde på folk, der ikke er ekspert i Mac.

Jeg fik dog stadig ikke et svar på mit sidste spørgsmål.

Måske for indviklet for en ekspert, der hellere vil genere andre end hjælpe dem

Godt nytår også fra mig

Det er skam ikke for at træde på dig. Jeg læser fra forsiden, men når dit spørgsmål mangler nødvendige oplysninger og da man ikke kan tankelæse, så må man formode at forummet hvori der er postet gør det til en indforstået oplysning. Når ingen af delene er tilfældet, så får du forkerte svar på det forkert problem.

Jeg kunne nok godt finde ud af det, men det er en prioritering. Jeg er ikke betalt for at finde en løsning, har ikke oplevet problemet og det er ikke så relevant for mig på macOS, da jeg primært bruger Chrome her. Men for at du ikke skulle gå helt i stå, gav jeg dig et link til fornuftig ressource af Apple relaterede problemer og deres løsning.

også godt nytår herfra.