xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Backup af iPhone uden kode
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


1

0
29. november 2016 @ 05:45
Nyt medlem
Hej derude

Jeg vil gerne tage en sikkerhedskopi af min iPhone, som jeg så senere gerne vil lægge over på en ny iPhone. Mit problem er at iTunes kun vil tage kopi med kode og umiddelbart kan dette kun slås fra ved at taste koden, som vel at mærke er en kode, jeg ikke kan huske....
Er der en måde at komme udenom dette på, evt anvende et helt andet program til at tage sikkerhedskopi ?
  26
0
  8

1425

21
29. november 2016 @ 07:28
Stormogul
Cleanmyiphone.

Der har du også mulighed for ar tage backup. Om du skal bruge kode, er jeg dog ikke helt sikker på.

2185

44
29. november 2016 @ 14:22
ASCII jonglør
Kan du ikke bare slette min gamle backup fra iTunes, og så lave en ny uden kode ??

26

0
29. november 2016 @ 20:08
Let øvet
Jo, jeg kan fint slette den gamle, men det er som om, at man skal indtaste koden for at slå den fra og dermed kunne lave en ny sikkerhedskopi uden kode.... kan det passe??

1045

26
29. november 2016 @ 21:14
Stormogul
Du skal bruge samme kode som når du låser din skærm op.
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

26

0
30. november 2016 @ 13:29
Let øvet
altså den 4-cifrede pinkode eller ???

4593

394
30. november 2016 @ 15:04
FPU
Steffen Moestrup skrev: altså den 4-cifrede pinkode eller ???


Nej, ikke PIN-koden til dit SIM-kort (den kode, du skal skrive, hver gang du har haft slukket din telefon), men låse-koden, den kode som du selv har valgt til at låse skærmen med, så andre ikke har fuld adgang til dine ting, hvis du mister den.

Det er stadig en tal-kode, firecifret, eller fra fornylig sekscifret, hvis man har slået det til.
Spirituel Maskine

26

0
30. november 2016 @ 20:54
Let øvet
Tak, Tonny, men jeg mindes ikke at have angivet nogen kode til at låse skærmen med.... er der nogen måde at komme udenom at indtaste den kode og dermed slå kryptering fra?

26

0
30. november 2016 @ 21:12
Let øvet
altså når skærmen går på pause nu, skal der ikke tastes nogen kode for at låse den op, så det kan vel ikke være den kode (når den slet ikke er aktiveret) eller hvordan ?

1131

15
30. november 2016 @ 21:27
Stormogul
I under iTunes er der hak i ved krypteret backup? Måske er det den kode den spørger som nu er blevet oprettet dengang ?
l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

26

0
30. november 2016 @ 21:30
Let øvet
ja, der er netop et hak under "krypteret backup" og det er dette hak, jeg prøver på at slå fra, men her er det, at den beder om en kode, som jeg slet ikke kan mindes at jeg nogensinde har oprettet...

26

0
30. november 2016 @ 21:30
Let øvet
ja, der er netop et hak under "krypteret backup" og det er dette hak, jeg prøver på at slå fra, men her er det, at den beder om en kode, som jeg slet ikke kan mindes at jeg nogensinde har oprettet...

2185

44
30. november 2016 @ 21:45
ASCII jonglør
Oh hvis du som tidligere foreslået sletter din gamle backup, og så starter forfra - så burde du kunne lave en ny backup uden kryptering.

Har du prøvet det eller har du ikke lyst til at slette din forrige backup først ??

26

0
30. november 2016 @ 21:52
Let øvet
Det har jeg netop forsøgt men problemet er at når jeg trykker for at fjerne "hakket" i "KryptÈr iPhone-sikkerhedskopi" så beder den mig om at indtaste kode, før jeg kan fjerne hakket...

2185

44
30. november 2016 @ 21:55
ASCII jonglør
Steffen Moestrup skrev: Det har jeg netop forsøgt men problemet er at når jeg trykker for at fjerne "hakket" i "KryptÈr iPhone-sikkerhedskopi" så beder den mig om at indtaste kode, før jeg kan fjerne hakket...

Du skal ikke fjerne noget hak først - blot gå ind i settings og så slet backup'en.

26

0
30. november 2016 @ 21:55
Let øvet
Ja, jeg kan sagtens gå ind og fjerne sikkerhedskopien i settings, men når jeg vil lave en ny kopi skal jeg jo fjerne "hakket" først og der beder den om en kode

2185

44
30. november 2016 @ 22:21
ASCII jonglør
Okay - næste forslag..

Hvis du vælger "∆ndre password..." burde du kunne sætte et nyt password, da dit nuværende password vil være udfyldt som standard - det er det hos mig.

2185

44
30. november 2016 @ 22:35
ASCII jonglør
Du har evt. også mulighed for at finde dit nuværende password i Keychain under "Password => iPhone Backup"

26

0
01. december 2016 @ 06:41
Let øvet
Den figurerer desværre ikke under Keychain.

Du mener ændre password på telefonen, ikke? Det har jeg nemlig forsøgt men når jeg indtaster den kode, som p.t. låser skærmen op, så melder iTunes stadig om forkert adgangskode

26

0
01. december 2016 @ 06:43
Let øvet
Ah, du mener nok ændre koden i iTunes, ikke? Men her er problemet at den gammel kode ikke er udfyldt i forvejen...

1131

15
01. december 2016 @ 09:29
Stormogul
Hvad med iCloud backup til og indlæse den på den nye telefon? Den bliver nok svær at ændre eller komme af med den kode vis iTunes. Når den ikke allerede er der eller findes i Keychain.
l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

4593

394
01. december 2016 @ 10:30
FPU
Nu har jeg aldrig selv rodet med krypteret backup af iDimser, men jeg tror altså ikke, at man kan få lov til at lave en krypteret backup af sin iDims, uden at skulle vælge (og bekræfte) et password. Det må du da kunne huske, om du har gjort.

Hvis iTunes ikke beder om et password undervejs ved oprettelsen af en krypteret backup, kan det manglende passwordet næsten ikke være andet dit administrator-password, altså det password du bruger, når du logger ind på din bruger-konto på din Mac. Har du prøvet det?

Et sidste skud i tågen: prøv dit password til dit AppleID.
Spirituel Maskine

132

1
01. december 2016 @ 10:32
Novice
Som Antoni skriver, er iCloud backup et godt alternativ.

Ellers kan du prøve med at oprette en ny bruger på din maskine, starte iTunes og tage en helt ny sikkerhedskopi.

26

0
01. december 2016 @ 11:34
Let øvet
Mange tak for tips. Jeg prøver de forskellige løsninger

Men lige en ting: Kan iCloud også tage backup af SMS-besker og iMessages? Det er primært dem, jeg gerne vil gemme og have over på den nye telefon

2185

44
01. december 2016 @ 13:27
ASCII jonglør
Steffen Moestrup skrev: Mange tak for tips. Jeg prøver de forskellige løsninger

Men lige en ting: Kan iCloud også tage backup af SMS-besker og iMessages? Det er primært dem, jeg gerne vil gemme og have over på den nye telefon

Ja - da denne backup er krypteret, kommer alt med.

1131

15
01. december 2016 @ 20:01
Stormogul
Nu har jeg lige prøvet med min egen iPhone 7 Plus hvor Krypteret backup var slået til i iTunes. Nu har jeg nulstillet iPhone i Indstillinger > Generalt > Nulstil alle indstillinger ( Dette sletter ikke indhold på telefonen) men passwords til wifi osv skal skrives ind igen. Nu er der ikke længere sat hak i Krypteret backup i iTunes når jeg sætter den til.

Det må være din løsning.
l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

26

0
02. december 2016 @ 10:30
Let øvet
Hvor er det smukt. Denne løsning tror jeg faktisk virker! Tusinde tak