xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Slut med at overføre billeder ???
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


60

0
17. november 2016 @ 21:14
Novice
Hmm !??

Hvad gør jeg nu ? kan ikke overføre billeder fra min Iphone 5S til min mac mere via usb ?

Det lader til at efter den sidste Ios opdatering at jeg ikke kan flytte billeder mere ? Programmet billede overførsel står bare og venter.


Iphone os 10.1 Osx 10.4 ppc

Og ja det har virket indtil den sisdte Ios opdatering.
I reject your reality and substitute my own.
  17
0
  20

1425

21
17. november 2016 @ 21:36
Stormogul
Har desværre ikke en løsning til problemet, men du kan overføre dem via AirDrop :)

60

0
17. november 2016 @ 21:43
Novice
Tror ikke at det virker med så gammelt et osx system ?
I reject your reality and substitute my own.

141

0
17. november 2016 @ 22:45
Novice
Installere Flickr eller Google fotos på iPhone så flyder billederne automatisk ud i skyen. Kræver en Google konto eller en Flickr konto.

4593

394
18. november 2016 @ 03:08
FPU
dan Olsen AKA. DanTheMan. skrev: Hmm !??

Hvad gør jeg nu ? kan ikke overføre billeder fra min Iphone 5S til min mac mere via usb ?

Det lader til at efter den sidste Ios opdatering at jeg ikke kan flytte billeder mere ? Programmet billede overførsel står bare og venter.


Iphone os 10.1 Osx 10.4 ppc

Og ja det har virket indtil den sisdte Ios opdatering.


Det virker godt nok mirakuløst, at du har kunnet bruge så gammelt et OS X til billedoverførsel indtil nu, men der skete altså et par ting m.h.t. kompatibilitet med ældre OS X'er, da IOS 10 kom på gaden.

Jeg kan ikke lave iTunes backup af min 5s'er med IOS 10 på min MBP med 10.6 (ingen problemer med min iPhone 4S med IOS 7). Her er jeg nødt til at boote på en ekstern disk med Mavericks (10.9). Jeg kan dog godt overføre billeder fra Kamerarulle på 5s'eren til MBP'en med ImageCapture i 10.6.

Eftersom du næppe kan nedgradere din 5s til IOS 9, skal du enten bruge de metoder, som er foreslået længere oppe, eller også skal du opgradere din Mac til et nyere OS X. Visse PPC-Mac'er (G5'ere) kan til og med 10.5.8. Det er et åbent spørgsmål, om det vil afhjælpe dit problem med hensyn til billedoverførsler, men det vil helt sikkert ikke være nyt nok til iTunes-backup; her skal du over på Intel-platformen og have dig en Mac, som kan køre nyere end 10.6.8. jeg ved ikke, om IOS 10 vil snakke sammen med 10.7 og 10.8, men hos mig virker som sagt 10.9.

Alternativt kan du sælge din 5s'er og købe en, som ikke er opgraderet til IOS 10; det har jeg faktisk overvejet selv at gøre.

Good luck.
Spirituel Maskine

60

0
18. november 2016 @ 08:13
Novice
Okay, ja så er der nok ikke noget at gøre så. Men jeg kan vel stadig maile billeder fra tlf til mig selv ?
I reject your reality and substitute my own.

4593

394
18. november 2016 @ 13:23
FPU
dan Olsen AKA. DanTheMan. skrev: Okay, ja så er der nok ikke noget at gøre så. Men jeg kan vel stadig maile billeder fra tlf til mig selv ?


Så længe dit mail-program i OS X 10.4 virker med nutidens protokoller, så du kan logge ind og hente dem, burde det ikke være et problem.

Du skal blot huske at holde øje med, om Mail-app'en på din iPhone sender billedrne i fuld størrelse, hvis du vil undgå kvalitetstab.
Spirituel Maskine

10

0
18. november 2016 @ 15:46
Nyt medlem
Hvis du bruger iCloud-fotobibliotek, kan billederne også tilgås på icloud.com (med forbehold for at din internet-browser ikke er for gammel også)

60

0
18. november 2016 @ 20:10
Novice
Tjah, icloud er desværre udelukket.
Browseren er for gammel. Vil prøve via mail og se det kan løse problemet.
I reject your reality and substitute my own.

562

9
18. november 2016 @ 21:14
Kaptajn
Har du prøvet med forskellige kabler? Jeg har været ude for at det kun virkede med et bestemt kabel..Faktisk et uoriginalt kabel fra Tiger butikken.

60

0
19. november 2016 @ 09:25
Novice
Har kun det kabel der fulgte med min Iphone,
tror der er billede overførsel programmet der ikke kan se den mere efter jeg opdaterede min tlf.

Men min Iphone spørger stadigvæk om jeg vil give tilladelse at computeren må få adgang ???
I reject your reality and substitute my own.

4593

394
19. november 2016 @ 12:38
FPU
Ketilbjorn Jonsen skrev: Har du prøvet med forskellige kabler? Jeg har været ude for at det kun virkede med et bestemt kabel..Faktisk et uoriginalt kabel fra Tiger butikken.


Whoa! Den vil jeg lige skrive mig bag øret og så teste med et Tiger-kabel ved lejlighed.

Har selv kun det originale Apple-kabel til min 5s'er, så jeg skal under alle omstændigheder ha' mig et reservekabel, så jeg i det mindste kan oplade telefonen, hvis jeg kommer til at nakke Apple-kablet.

Har godt nok tidligere fulgt lidt med i trådene om Lightning-kabler, når folk spurgte om hjælp til problemer eller bedst/billigst alternativ til de originale, men dengang kørte jeg 4S med 30-pin, så der hæftede jeg mig ikke ved detaljerne.

Jeg vil så begynde med et Tiger-kabel og teste, om jeg kan få lov til at lave iTunes-backup i SnowLeo og så melde tilbage. Det hjælper ganske vist ikke trådstarter, men så får vi da lidt mere styr på, hvilke kabler der kan og må hvad.
Spirituel Maskine

562

9
19. november 2016 @ 22:02
Kaptajn
Tonny Freimanis skrev:
Ketilbjorn Jonsen skrev: Har du prøvet med forskellige kabler? Jeg har været ude for at det kun virkede med et bestemt kabel..Faktisk et uoriginalt kabel fra Tiger butikken.


Whoa! Den vil jeg lige skrive mig bag øret og så teste med et Tiger-kabel ved lejlighed.

Har selv kun det originale Apple-kabel til min 5s'er, så jeg skal under alle omstændigheder ha' mig et reservekabel, så jeg i det mindste kan oplade telefonen, hvis jeg kommer til at nakke Apple-kablet.

Har godt nok tidligere fulgt lidt med i trådene om Lightning-kabler, når folk spurgte om hjælp til problemer eller bedst/billigst alternativ til de originale, men dengang kørte jeg 4S med 30-pin, så der hæftede jeg mig ikke ved detaljerne.

Jeg vil så begynde med et Tiger-kabel og teste, om jeg kan få lov til at lave iTunes-backup i SnowLeo og så melde tilbage. Det hjælper ganske vist ikke trådstarter, men så får vi da lidt mere styr på, hvilke kabler der kan og må hvad.


Vil lige bemærke at det kabel jeg bruger med stort held fra Tiger butikken er et helt kort fladkabel..

4593

394
20. november 2016 @ 11:10
FPU
OK, Ketilbjorn, det er hermed også skrevet bag øret. Tak igen.
Spirituel Maskine

60

0
22. november 2016 @ 13:46
Novice
Det lader til at mit gamle Iphoto program godt kan se min Iphone og overføre billeder ???

Men har altså ikke lyst til at skulle overføre over 500 billeder !

Er der en smart måde til at kun overføre de billeder jeg vil ?
I reject your reality and substitute my own.

4593

394
22. november 2016 @ 19:25
FPU
dan Olsen AKA. DanTheMan. skrev: Det lader til at mit gamle Iphoto program godt kan se min Iphone og overføre billeder ???

Men har altså ikke lyst til at skulle overføre over 500 billeder !

Er der en smart måde til at kun overføre de billeder jeg vil ?


Ah, jeg troede, at du mente i iTunes Backup af HELE telefonen. Billeder kan du overføre med iPhoto eller Image Capture (ved ikke, hvad den hedder på dansk).

Selv har jeg store problemer med iPhoto, både i 10.6 og 10.9, så jeg er gået over til Image Capture. Her kan man vælge at overføre udvalgte billeder ved at klikke og derpå Command-klikke på de billeder, som man vil have overført, og så importere dem på een gang.

Det virker på helt samme måde som at vælge filer i en Finder-mappe; klik på den første fil, man skal bruge, og Command-klik på resten.

Ved ikke, om iPhoto kan det samme.
Spirituel Maskine

60

0
24. november 2016 @ 22:28
Novice
Heureka !

Så fandt jeg en nem løsning på mit problem.

Gik ind på app storen og fandt et wifi billede overførsels program til mac og når jeg åbner appen skal jeg bre åbne min browser på den ip adresse programmet siger. Og vips kan jeg se alle mine billeder i browseren og hente dem alle sammen eller enkeltvis.

Appen hedder: Wifi photo

I reject your reality and substitute my own.

4593

394
24. november 2016 @ 22:44
FPU
dan Olsen AKA. DanTheMan. skrev: Heureka !

Så fandt jeg en nem løsning på mit problem.

Gik ind på app storen og fandt et wifi billede overførsels program til mac og når jeg åbner appen skal jeg bre åbne min browser på den ip adresse programmet siger. Og vips kan jeg se alle mine billeder i browseren og hente dem alle sammen eller enkeltvis.

Appen hedder: Wifi photo



Nice to know. Takker.
Spirituel Maskine