xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Spgr til den nye MacBookPro
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


3

0
29. oktober 2016 @ 11:59
Nyt medlem
Er der nogen der ved, om man i de nye MacBook Pro's selv kan skifte HD og RAM på den konventionelle gammeldags måde??

Altså hvor man skruer et par skruer løs og VUPTI så har man skiftet dele.
  9
0
  21

8586

198
29. oktober 2016 @ 13:12
Poseidon
SSD på den med F-taster, resten nej.
Der var engang en Mac...

1833

0
29. oktober 2016 @ 13:27
Stormogul
David Munch skrev: SSD på den med F-taster, resten nej.

Også den nye 13"? hvor ved du det fra?

Edit: Ok, svare selv.
www.macrumors.com/2016/10/28/new-macbook-pro-removable-ssd/

Men det er også sandsynligt det gælder for modellerne med touchbar.

8586

198
29. oktober 2016 @ 14:04
Poseidon
Næh du har helt ret. Jeg mindes ellers fuldstændigt at have læst det var indbygget på de andre, men der tager jeg fejl.
Der var engang en Mac...

931

67
29. oktober 2016 @ 14:05
Veteran
Jeg holdt godt øje med præsentationsvideoen og i den kan man se at modellerne med touch bar har ssd controller samt nand chips loddet på bundkortet. Også wifi chippen samt RAMene er loddet fast. Så opgradering/reparation bliver et helvede
MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

8586

198
29. oktober 2016 @ 15:46
Poseidon
Aha, så huskede jeg ikke helt galt alligevel!
Der var engang en Mac...

4593

394
29. oktober 2016 @ 16:21
FPU
@ David og mactekniker:

Så forstår jeg bedre, hvorfor Apple p.t. er så insisterende på, at en refurbished iPhone er det samme som en fabriksny; det bliver møg.dyrt for dem at erstatte hele bundkortet med et fabriksnyt, hvis f.eks. RAM eller WiFi ryger sig en tur, i hvert fald her i DK (hvis 3 x reparation mislykkes).

Og de kan vist også forvente at få nogle møg-store amerikansle sagsanlæg for mistede data, fordi man ikke kan komme i kontakt med selve SSD'en, hvis en central del af selve bundkortet står af.

Een ting er, at PCIe-baserede SSD'er skal være modelspecifikke og er møg-dyre at udskifte. En anden ting er, at de nye diske slet ikke KAN skiftes, i hvert fald ikke uden en loddekolbe og en meget lige tunge i munden.

Gad vide, om Apple nu har tænkt sig at skrive i deres garantibestemmelser, at man selv er skyld i data-tab, hvis man ikke kører minut-til-minut iCloud eller TimeMachine backup i de her modeller?
Spirituel Maskine

576

0
29. oktober 2016 @ 17:07
Kaptajn
Tonny Freimanis skrev: @ David og mactekniker:

Så forstår jeg bedre, hvorfor Apple p.t. er så insisterende på, at en refurbished iPhone er det samme som en fabriksny; det bliver møg.dyrt for dem at erstatte hele bundkortet med et fabriksnyt, hvis f.eks. RAM eller WiFi ryger sig en tur, i hvert fald her i DK (hvis 3 x reparation mislykkes).

Og de kan vist også forvente at få nogle møg-store amerikansle sagsanlæg for mistede data, fordi man ikke kan komme i kontakt med selve SSD'en, hvis en central del af selve bundkortet står af.

Een ting er, at PCIe-baserede SSD'er skal være modelspecifikke og er møg-dyre at udskifte. En anden ting er, at de nye diske slet ikke KAN skiftes, i hvert fald ikke uden en loddekolbe og en meget lige tunge i munden.

Gad vide, om Apple nu har tænkt sig at skrive i deres garantibestemmelser, at man selv er skyld i data-tab, hvis man ikke kører minut-til-minut iCloud eller TimeMachine backup i de her modeller?


Datatab er der da garanteret fraskrevet sig ethvert ansvar for i EULA'en, allerede idag.
Men det er jo nemt nok at erstatte - de sender blot en masse 1'ere og 0'er, så må man bare selv sætte dem sammen i den rette rækkefølge

Se blot her www.apple.com/legal/macapps/dev/stdeula/:
f. Limitation of Liability. TO THE EXTENT NOT PROHIBITED BY LAW, IN NO EVENT SHALL LICENSOR BE LIABLE FOR PERSONAL INJURY OR ANY INCIDENTAL, SPECIAL, INDIRECT, OR CONSEQUENTIAL DAMAGES WHATSOEVER, INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, DAMAGES FOR LOSS OF PROFITS, LOSS OF DATA, BUSINESS INTERRUPTION, OR ANY OTHER COMMERCIAL DAMAGES OR LOSSES, ARISING OUT OF OR RELATED TO YOUR USE OR INABILITY TO USE THE LICENSED APPLICATION, HOWEVER CAUSED, REGARDLESS OF THE THEORY OF LIABILITY (CONTRACT, TORT, OR OTHERWISE) AND EVEN IF LICENSOR HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES. SOME JURISDICTIONS DO NOT ALLOW THE LIMITATION OF LIABILITY FOR PERSONAL INJURY, OR OF INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES, SO THIS LIMITATION MAY NOT APPLY TO YOU. In no event shall Licensorís total liability to you for all damages (other than as may be required by applicable law in cases involving personal injury) exceed the amount of fifty dollars ($50.00). The foregoing limitations will apply even if the above stated remedy fails of its essential purpose.
[link=http://daringfireball.net/2006/04/repair_permissions_voodoo]Seriously, ëRepair Permissionsí Is Voodoo[/link]

4593

394
29. oktober 2016 @ 18:30
FPU
@ Thomas von Eyben:

Du skrev:
Datatab er der da garanteret fraskrevet sig ethvert ansvar for i EULA'en, allerede idag.
Men det er jo nemt nok at erstatte - de sender blot en masse 1'ere og 0'er, så må man bare selv sætte dem sammen i den rette rækkefølge.

Jeg skriver:
He-he, good one. Nul-dimensionelt puslespil.

Og så burde jeg nok ikke have skrevet "data-tab", men "mistet adgang til data"; de ligger jo stadig på SSD'en, selvom bundkortet er stået af p.gr.a. en anden defekt komponent. Man kan blot ikke komme til dem, fordi man ikke umiddelbart kan tage SSD'en ud og sætte den i en cradle. Der skal nok være en eller anden, som slår Apple oven i hovedet med et stort erstatningskrav, hvis (når) det sker.

Nå, men det koster altid noget at være pioner på området, både for producent og for konsument, og "tyndhed" har også sin pris, men hvis den her tendens fortsætter, kan man skære sig på kanten af sin MBP om ganske få år.

Men den toolbar ser ikke ueffen ud, og jeg ser også frem til at høre, hvor godt de nye højtalere kan spille. Jeg kunne dog godt leve uden prissætningen, men mon ikke dollarkursen falder efter 8. november, uanset hvem der vinder?
Spirituel Maskine

931

67
29. oktober 2016 @ 19:08
Veteran
MacBook 12" Retina har også ssd integreret i bundkortet ligesom iPhone og iPad også har det. Det er åbenbart den vej det går hvor det ser ud til at de prøver at gøre en evt. reparation så besværlig/dyr som muligt. Det må dog blive noget lettere at være autoriseret reparatør, de skal bare til at skifte bundkort hele tiden

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”