xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Filer i iCloud, men ikke på Mac?
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


227

5
02. oktober 2016 @ 13:27
Juniormedlem
Hej

Jeg har på min gamle pc liggende ca 50-60 GB filer jeg gerne vil lægge i iCloud som backup, men jeg ønsker ikke at de også ligger på min Mac, da den så vil være fyldt helt op.

Kan det lade sig gøre, at man selv bestemmer hvad der skal synkroniseres ligesom i Dropbox og Onedrive?
  8
0
  18

8581

198
02. oktober 2016 @ 13:44
Poseidon
Ja det kan du godt, men så skal du slå iCloud Drive helt fra på din Mac.
Der var engang en Mac...

227

5
02. oktober 2016 @ 14:32
Juniormedlem
Ok, altså ikke brugbart. Jeg har jo filer jeg gerne vil kunne tilgå. Men tak for svar

162

0
02. oktober 2016 @ 14:41
Novice
Så vidt jeg forstår kan man netop det i Sierra. Men det er vist sket før at jeg har misforstået ting

https://support.apple.com/da-dk/HT206996

8581

198
02. oktober 2016 @ 15:38
Poseidon
hkknudsen skrev: Så vidt jeg forstår kan man netop det i Sierra. Men det er vist sket før at jeg har misforstået ting

https://support.apple.com/da-dk/HT206996

Du har netop misforstået det.
Der var engang en Mac...

162

0
02. oktober 2016 @ 20:58
Novice
Hvordan det?

Citat:
Klik på knappen Gem i iCloud, og vælg mellem følgende valgmuligheder:
* Filer fra Skrivebord og Dokumenter i iCloud Drive. Alle filer på disse to placeringer gemmes i iCloud Drive. Når der er behov for lagringsplads, gemmes kun de senest åbnede filer på din Mac, så du nemt kan arbejde offline. Filer, der kun er gemt i skyen, har et overførselssymbol , som du kan dobbeltklikke på for at downloade den originale fil.
* ...
Citat slut

Som jeg forstår det, kan OP lægge filerne i en mappe på skrivebordet på mac'en og afhakke nævnte valgmulighed. Sierra vil så uploade til icloud og registrere at HD er ved at være fuld, og derfor slette den lokale kopi. Alternativt synes den ikke at HD er "nok fuld", og sletter først lokale kopi når HD engang bliver endnu mere fuld.

137

0
03. oktober 2016 @ 09:05
Novice
Jeg forstår også funktionen i Sierra som hkknudsen.
Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

227

5
03. oktober 2016 @ 16:49
Juniormedlem
Jeg har prøvet at flytte nogle af filerne fra min NAS til iCloud via min Mac. Ifølge ∆ble -> Om denne Mac -> Lagringsplads vokser den "farvede" størrelse ikke når jeg overfører. Det gør til gengæld det "grå skraverede" område. Det grå område var ca. 10 GB inden jeg startede.

Skal det mon forstås sådan at det skraverede område, godt nok optager plads på disken, men kan slettes, (og bliver det hvis disken nærmer sig max)?

"Optimer Mac-lagring" er slået til. Og det er måske det tætteste man kommer på at kunne kontrollere hvad der ligger lokalt?

Se screenshot: klik

8581

198
03. oktober 2016 @ 17:27
Poseidon
hkknudsen skrev: Hvordan det?

Citat:
Klik på knappen Gem i iCloud, og vælg mellem følgende valgmuligheder:
* Filer fra Skrivebord og Dokumenter i iCloud Drive. Alle filer på disse to placeringer gemmes i iCloud Drive. Når der er behov for lagringsplads, gemmes kun de senest åbnede filer på din Mac, så du nemt kan arbejde offline. Filer, der kun er gemt i skyen, har et overførselssymbol , som du kan dobbeltklikke på for at downloade den originale fil.
* ...
Citat slut

Som jeg forstår det, kan OP lægge filerne i en mappe på skrivebordet på mac'en og afhakke nævnte valgmulighed. Sierra vil så uploade til icloud og registrere at HD er ved at være fuld, og derfor slette den lokale kopi. Alternativt synes den ikke at HD er "nok fuld", og sletter først lokale kopi når HD engang bliver endnu mere fuld.

Det kræver jo at han tømmer hele sin Dokumenter-mappe, samt Skrivebordet, venter på filerne er uploadet, og derefter slår det fra. Når han så skal have filerne igen, så skal igen tømme hele sin Dokumenter-mappe og Skrivebordet, og vente på de bliver hentet. Jeg kan ikke se hvordan det er praktisk?

Optimized Storage vil jo netop ikke tage de filer han vil have uploadet specifikt, men alle filer.
Der var engang en Mac...