xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iPhone 4-tilbehør understøttes ikke
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)


132

1
01. oktober 2016 @ 19:21
Novice
Min trofaste iPhone 4 har svært for at lade op. Får ofte beskeden "tilbehør understøttes muligvis ikke" eller så viser den "lynet" men lader alligevel ikke.

Har renset opladerstikket og fik ud en masse lommesnavs uden at det hjalp. Har i dag skiftet til et nyt batteri men desværre stadig samme besked.

Oplader og ledning er Apples originale.

Nogen der har forslag på hvad der er galt?

Glad hilsen
Bamse
  5
0
  512

4586

389
01. oktober 2016 @ 19:52
FPU
Bamse skrev: Min trofaste iPhone 4 har svært for at lade op. Får ofte beskeden "tilbehør understøttes muligvis ikke" eller så viser den "lynet" men lader alligevel ikke.

Har renset opladerstikket og fik ud en masse lommesnavs uden at det hjalp. Har i dag skiftet til et nyt batteri men desværre stadig samme besked.

Oplader og ledning er Apples originale.

Nogen der har forslag på hvad der er galt?

Glad hilsen
Bamse


Måske er det ledningen, den er gal med; den må have nogle år og bøjninger på bagen efterhånden. Prøv en anden/ny ledning.

Desuden kan terminalerne i 30-pins stikket (både han og hun) være namsede og/eller koroderede. Prøv at rense med en vatpind med isopropylalkohol på.
Spirituel Maskine

132

1
01. oktober 2016 @ 20:14
Novice
Tonny Freimanis skrev:
Bamse skrev: Min trofaste iPhone 4 har svært for at lade op. Får ofte beskeden "tilbehør understøttes muligvis ikke" eller så viser den "lynet" men lader alligevel ikke.

Har renset opladerstikket og fik ud en masse lommesnavs uden at det hjalp. Har i dag skiftet til et nyt batteri men desværre stadig samme besked.

Oplader og ledning er Apples originale.

Nogen der har forslag på hvad der er galt?

Glad hilsen
Bamse


Måske er det ledningen, den er gal med; den må have nogle år og bøjninger på bagen efterhånden. Prøv en anden/ny ledning.

Desuden kan terminalerne i 30-pins stikket (både han og hun) være namsede og/eller koroderede. Prøv at rense med en vatpind med isopropylalkohol på.


Tak for forslag, Tonny
Er prøvet med mange forskellige originale Apple-ledninger. Vil teste dit andet forslag med Isoproplyalkohol, men hvordan får man en vatpind ind i det lang-smalle hul?


4586

389
02. oktober 2016 @ 00:05
FPU
Bamse skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Bamse skrev: Min trofaste iPhone 4 har svært for at lade op. Får ofte beskeden "tilbehør understøttes muligvis ikke" eller så viser den "lynet" men lader alligevel ikke.

Har renset opladerstikket og fik ud en masse lommesnavs uden at det hjalp. Har i dag skiftet til et nyt batteri men desværre stadig samme besked.

Oplader og ledning er Apples originale.

Nogen der har forslag på hvad der er galt?

Glad hilsen
Bamse


Måske er det ledningen, den er gal med; den må have nogle år og bøjninger på bagen efterhånden. Prøv en anden/ny ledning.

Desuden kan terminalerne i 30-pins stikket (både han og hun) være namsede og/eller koroderede. Prøv at rense med en vatpind med isopropylalkohol på.


Tak for forslag, Tonny
Er prøvet med mange forskellige originale Apple-ledninger. Vil teste dit andet forslag med Isoproplyalkohol, men hvordan får man en vatpind ind i det lang-smalle hul?



Bruger en meget lille vatpind.

Ej, spøg til side. Man kan prøve at pille lidt af vattet af pinden først, eller man kan bruge børsten fra sin pick-up rens. Isopropylalkohol er ikke elektrisk ledende, og den fordamper ret hurtigt (hurtigere end almindelig alkohol), så det gør ikke så meget, hvis man kommer til at sjaske lidt med det; det forsvinder hurtigere end dug for solen.

Men isopropylalkohol ER et flygtigt stof, så man skal huske at tænke lidt på de små grå, når man roder med det og heller ikke vaske hænder i det.
Spirituel Maskine

132

1
02. oktober 2016 @ 14:34
Novice
Umiddelbart virker det som om rensningen med sprit gav resultat Her til formiddag lader den uden at brokke sig.

Jeg dyppede selve opladerstikket i spritten, ind og ud med den gentagne gange og dyppede/skyllede den hver gang.

Jeg kunde se en masse småsnavs i sprit skålen bagefter.

tak for hjælpen fra en virkelig glad Bamse

4586

389
02. oktober 2016 @ 15:06
FPU
Bamse skrev: Umiddelbart virker det som om rensningen med sprit gav resultat Her til formiddag lader den uden at brokke sig.

Jeg dyppede selve opladerstikket i spritten, ind og ud med den gentagne gange og dyppede/skyllede den hver gang.

Jeg kunde se en masse småsnavs i sprit skålen bagefter.

tak for hjælpen fra en virkelig glad Bamse


Jeg har haft en 4S i tre et halvt år, hvor jeg altid har haft en dertil indrettet gummi-dut i stikket, undtagen ved ladning naturligvis, og der har ALDRIG været kontaktproblem. Bruger iøvrigt aldrig headset, så der har også altid siddet en prop dÈr. Hverken fugt eller fnuller i huller hos mig.

5-packs til 30-pin/Lightning eller kombi-sæt (MiniJack + data-stik) fåes til ingen penge hos DX eller MiniInTheBox. Kan sikkert også findes andre steder.
Spirituel Maskine