xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et sted i sønderjylland (Foulum Apple Datacenter)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Gang iFoulum: Apple
Kategori: Et sted i sønderjylland (Foulum Apple Datacenter)


2322

0
30. september 2016 @ 09:00
ASCII jonglør
[post_text]
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  23
0
  951

4593

394
30. september 2016 @ 10:35
FPU
Stig Storm skrev: Iflg. dagens Foulum-artikel i Børsen er Apple i dag fredag vært ved et åbent hus-arrangement for Foulum-lokalområdet, hvor man vil vise en ny model for centret frem. Apple investerer som bekendt 6,3 mia. kroner i et datacenter på en mark ved Foulum.

Fik jeg nævnt, at det var i Foulum?


Man kan undre sig over, hvorfor Apple overhovedet valgte Foulum, for "foul" er jo noget ubehageligt noget på engelsk, især i forbindelse med æbler.

Men det er da altid noget, at Apple i sin tid ikke meldte ud, at "We chose to place the new center in Middlefart".
Spirituel Maskine

8581

198
30. september 2016 @ 10:50
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Man kan undre sig over, hvorfor Apple overhovedet valgte Foulum, for "foul" er jo noget ubehageligt noget på engelsk, især i forbindelse med æbler.

Hvorfor 'især i forbindelse med æbler'?
Der var engang en Mac...

2322

0
30. september 2016 @ 10:59
ASCII jonglør
FOULum er en del af joken, ja

Eng-Da ordbog giver på opslag af FOUL:

foul adj.
(foul; more foul / fouler; most foul / foulest)
[faul]
modbydelig
fæl
fx smell
fx taste
beskidt
uhumsk
fx house
stinkende
rådden
(uformelt)
elendig
rædsom
fx meal
fx mood/temper (humør)
(om vejr også)
modbydelig
(om tale)
beskidt
sjofel
svinsk
(om rør)
tilstoppet
(om skorsten)
tilsodet
(i sport)
ureglementeret
ulovlig
(moralsk, litt.)
slet
ond
hæslig
fx crime
(især mar.)
uklar
fx anchor
fx fishing line
(om skibs bund)
begroet
(om vind, strøm)
kontrær
ugunstig

Hvor Apples marketingsafd. har været henne i den sag, må guderne vide. De har sikkert fokuseret på Viborg - but Foulum it is!
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
30. september 2016 @ 12:28
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Man kan undre sig over, hvorfor Apple overhovedet valgte Foulum, for "foul" er jo noget ubehageligt noget på engelsk, især i forbindelse med æbler.

Hvorfor 'især i forbindelse med æbler'?


The foul apple in the basket.
Det rådne æble i kurven.

Spirituel Maskine

8581

198
30. september 2016 @ 12:29
Poseidon
The foul banana in the basket, er vel lige så brugt..
Der var engang en Mac...

161

0
30. september 2016 @ 13:53
Novice
En af grundene til at valget faldt på Foulum var bla Apples ønske om grøn energi, idet Foulum levere strøm fra vindmøller og vandkraft. Derudover har de sikkert fået store rabatter på både det ene og andet.

Ved nyheden om Apples valg var selv den lokale bilforhandler i TV Midt/ Vest med julelys i øjnene. Det var/ er som om alle faldt på halen - og borgmesteren i Viborg forventer flere tusinde arbejdspladser som følgeindustri. Lad os nu se.

8581

198
30. september 2016 @ 14:01
Poseidon
Ja mon ikke de henter både byggefirmaer langvejsfra, samt teknisk dygtigt personel. Selvfølgelig, nogen skal jo vaske gulv og støve servere af...
Der var engang en Mac...

4593

394
30. september 2016 @ 15:12
FPU
David Munch skrev: The foul banana in the basket, er vel lige så brugt..


Jaja, jaja. The foul fruit in the basket, så.

Iøvrigt er et æble en frugt (kærnefrugt), mens en banan er et bær.

The foul berry in the basket.
Spirituel Maskine

2322

0
30. september 2016 @ 15:59
ASCII jonglør
David Munch skrev: Ja mon ikke de henter både byggefirmaer langvejsfra, samt teknisk dygtigt personel. Selvfølgelig, nogen skal jo vaske gulv og støve servere af...

Jamen, altså - hvis denne tråd skal flames...

Så er det jo glasklart, at der ikke eksisterer nogensomhelst i Jylland, der kan så meget som slå et søm i. Næh, må vi i stedet bede om de kropumulige akademikere i Ordrup og de afdankede rigmænd i Nordsjælland - de har hænderne skruet ordentligt på, og er intelligente nok til at positionere sig selv i "Djævlenes...undskyld, Kongernes Nordsjælland" og alle os andre i "udkantsdanmark".

Jeg er tilflytter fra ≈rhus til Nordsjælland - og jeg siger jer med Winston Churchills ord (det var ham der ene mand slog nazisterne):

"Aldrig har så mange røvhuller forsamlet på så lille et areal pisset på så mange."
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

8581

198
30. september 2016 @ 20:06
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:
David Munch skrev: The foul banana in the basket, er vel lige så brugt..


Jaja, jaja. The foul fruit in the basket, så.

Iøvrigt er et æble en frugt (kærnefrugt), mens en banan er et bær.

The foul berry in the basket.

Det behøver du skam ikke belære en biolog omkring...

Stig Storm skrev:
David Munch skrev: Ja mon ikke de henter både byggefirmaer langvejsfra, samt teknisk dygtigt personel. Selvfølgelig, nogen skal jo vaske gulv og støve servere af...

Jamen, altså - hvis denne tråd skal flames...

Så er det jo glasklart, at der ikke eksisterer nogensomhelst i Jylland, der kan så meget som slå et søm i. Næh, må vi i stedet bede om de kropumulige akademikere i Ordrup og de afdankede rigmænd i Nordsjælland - de har hænderne skruet ordentligt på, og er intelligente nok til at positionere sig selv i "Djævlenes...undskyld, Kongernes Nordsjælland" og alle os andre i "udkantsdanmark".

Jeg er tilflytter fra ≈rhus til Nordsjælland - og jeg siger jer med Winston Churchills ord (det var ham der ene mand slog nazisterne):

"Aldrig har så mange røvhuller forsamlet på så lille et areal pisset på så mange."

Jeg er tilflytter fra Nordsjælland til Aarhus, så det går vidst lige op! Men pointen var nu mere at jeg ikke tror de har så mange korrekt veluddannede folk i selve Foulum, eller Viborg for den sags skyld.. Altså, medmindre Apple vil i gang med at gro deres servere nu de er blevet åh så grønne...
Der var engang en Mac...

4593

394
30. september 2016 @ 23:11
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:
David Munch skrev: The foul banana in the basket, er vel lige så brugt..


Jaja, jaja. The foul fruit in the basket, så.

Iøvrigt er et æble en frugt (kærnefrugt), mens en banan er et bær.

The foul berry in the basket.

Det behøver du skam ikke belære en biolog omkring...

Stig Storm skrev:
David Munch skrev: Ja mon ikke de henter både byggefirmaer langvejsfra, samt teknisk dygtigt personel. Selvfølgelig, nogen skal jo vaske gulv og støve servere af...

Jamen, altså - hvis denne tråd skal flames...

Så er det jo glasklart, at der ikke eksisterer nogensomhelst i Jylland, der kan så meget som slå et søm i. Næh, må vi i stedet bede om de kropumulige akademikere i Ordrup og de afdankede rigmænd i Nordsjælland - de har hænderne skruet ordentligt på, og er intelligente nok til at positionere sig selv i "Djævlenes...undskyld, Kongernes Nordsjælland" og alle os andre i "udkantsdanmark".

Jeg er tilflytter fra ≈rhus til Nordsjælland - og jeg siger jer med Winston Churchills ord (det var ham der ene mand slog nazisterne):

"Aldrig har så mange røvhuller forsamlet på så lille et areal pisset på så mange."

Jeg er tilflytter fra Nordsjælland til Aarhus, så det går vidst lige op! Men pointen var nu mere at jeg ikke tror de har så mange korrekt veluddannede folk i selve Foulum, eller Viborg for den sags skyld.. Altså, medmindre Apple vil i gang med at gro deres servere nu de er blevet åh så grønne...


Hva' fa'en? En peer? Hvad skrev du speciale om?
Spirituel Maskine

8581

198
01. oktober 2016 @ 06:18
Poseidon
Tonny Freimanis skrev: Hva' fa'en? En peer? Hvad skrev du speciale om?

Innate immunitet og associeret celledød i planter.
Der var engang en Mac...

4593

394
01. oktober 2016 @ 10:15
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev: Hva' fa'en? En peer? Hvad skrev du speciale om?

Innate immunitet og associeret celledød i planter.


Wow. Så er vi godt nok nede i småtingsafdelingen. Skrev selv om stress, diabetes 1 og stereotypier, så det er da lidt henne i samme afdeling, dog ikke på celle-niveau, selvom jeg naturligvis måtte læse en hel del op på autoimmunsygdomme.

Min specialeafhnadling ligger vist ikke online, men rygraden i den er en artikel, jeg publicerede inden specialeafhandlingen. Der er link til FullText oppe i højre hjørne.
Spirituel Maskine

598

3
01. oktober 2016 @ 18:49
Kaptajn
Stig Storm vs. David Munch = hvilken landsdel har vundet mest?
iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

4593

394
01. oktober 2016 @ 19:53
FPU
Jørgen St. Jensen skrev: Stig Storm vs. David Munch = hvilken landsdel har vundet mest?


Fyn!
Spirituel Maskine

598

3
01. oktober 2016 @ 20:20
Kaptajn
Tonny Freimanis skrev:
Jørgen St. Jensen skrev: Stig Storm vs. David Munch = hvilken landsdel har vundet mest?


Fyn!


ÿh, nu er det hvem der har "vundet" rent begavet, ≈≈≈rhus kontra KBH., men en gammel vits, me sorry
iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

8581

198
01. oktober 2016 @ 22:49
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:
Jørgen St. Jensen skrev: Stig Storm vs. David Munch = hvilken landsdel har vundet mest?


Fyn!

Min kæreste er fra Bogense af, så der kommer jeg forholdsvis tit..
Der var engang en Mac...

4593

394
02. oktober 2016 @ 00:17
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Jørgen St. Jensen skrev: Stig Storm vs. David Munch = hvilken landsdel har vundet mest?


Fyn!

Min kæreste er fra Bogense af, så der kommer jeg forholdsvis tit..


Et rætti leifi stæ' å' hæng' u' en go' sommerda'.

Især efter de brød diget og lavede de to nye indsøer. Husk kikkert og lup!

Og husk tidevandstabellen, hvis I vader til ∆belø.
Spirituel Maskine

4593

394
02. oktober 2016 @ 00:20
FPU
Jørgen St. Jensen skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Jørgen St. Jensen skrev: Stig Storm vs. David Munch = hvilken landsdel har vundet mest?


Fyn!


ÿh, nu er det hvem der har "vundet" rent begavet, ≈≈≈rhus kontra KBH., men en gammel vits, me sorry


Fyn! Hver gang!
Spirituel Maskine

2322

0
02. oktober 2016 @ 12:03
ASCII jonglør
David Munch skrev: ...pointen var nu mere at jeg ikke tror de har så mange korrekt veluddannede folk i selve Foulum, eller Viborg for den sags skyld...

Udsigten for Foulum ser da ellers meget godt ud.

"Foulum For Fremtiden!" fristes man næsten til at sige :

Apple: Vi vil bruge lokal arbejdskraft

150 arbejdspladser på datacentret
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

2322

0
03. oktober 2016 @ 09:45
ASCII jonglør
For slet ikke at tale om en voldsom dansk grisegylle-aktivering. Børsen meddeler nemlig i dag (s. 6, nederst t.v.), at "Apple skal have strøm fra dansk gylle."

Apple skyder endda 20 mill. zpir i et forsknings- og udviklingsprojekt, der skal bane vejen for udnyttelsen af grissegyllen. Pengene går iflg. Børsen til Aarhus Universitet, som Apple bliver nabo til, når datacentret i Foulum står klart.

iPig. Because it's energy.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
03. oktober 2016 @ 11:14
FPU
Stig Storm skrev: For slet ikke at tale om en voldsom dansk grisegylle-aktivering. Børsen meddeler nemlig i dag (s. 6, nederst t.v.), at "Apple skal have strøm fra dansk gylle."

Apple skyder endda 20 mill. zpir i et forsknings- og udviklingsprojekt, der skal bane vejen for udnyttelsen af grissegyllen. Pengene går iflg. Børsen til Aarhus Universitet, som Apple bliver nabo til, når datacentret i Foulum står klart.

iPig. Because it's energy.


Og Zuckerberg indtager O'ense. Som fynsk FB-fri Mac-bruger havde jeg dog gerne set det den anden vej rundt.
Spirituel Maskine

2322

0
03. oktober 2016 @ 16:22
ASCII jonglør
Fyn er Fin med Facebook

Lader til at Foulum nu også får international opmærksomhed.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”