xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iCloud og iPhoto
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


31

0
24. september 2016 @ 21:31
Let øvet
Hej

Jeg håber der er nogle der vil være behjælpelige.

Jeg er lidt grøn på området og har søgt og søgt for at finde hjælp, men kan simpelthen ikke fatte/finde en måde at gøre det på.

Jeg har alle billeder og videoer liggende i iPhoto, og vil gerne have at de kommer op i iCloud (eller andet hvis der er nogen der har en bedre løsning), men kan simpelthen ikke forstå hvordan man gør det.

  19
0
  25

2581

84
24. september 2016 @ 21:56
Bit kongen
Du skal bruge foto appen ikke iphoto.

foto appen synroniserer med icloud.

Apples side der forklarer hvordan.

31

0
25. september 2016 @ 08:46
Let øvet
Jesper Arning skrev: Du skal bruge foto appen ikke iphoto.

foto appen synroniserer med icloud.

Apples side der forklarer hvordan.


Synes dog ikke at det forklarer hvordan jeg så får alle billeder og videoer over i foto appen?

8581

198
25. september 2016 @ 10:45
Poseidon
Du starter programmet og så gør den det selv.
Der var engang en Mac...

31

0
26. september 2016 @ 11:51
Let øvet
David Munch skrev: Du starter programmet og så gør den det selv.


Det synes jeg så bare ikke den gør :/

1600

1
26. september 2016 @ 11:54
Suspenderet
Randi skrev: Det synes jeg så bare ikke den gør

Du skal være mere tålmodig; det kan godt tage lang tid.

8581

198
26. september 2016 @ 12:06
Poseidon
Randi skrev:
David Munch skrev: Du starter programmet og så gør den det selv.


Det synes jeg så bare ikke den gør :/

I så fald kan du jo bare importere dit iPhoto bibliotek.
Der var engang en Mac...

31

0
26. september 2016 @ 13:38
Let øvet
David Munch skrev:
Randi skrev:
David Munch skrev: Du starter programmet og så gør den det selv.


Det synes jeg så bare ikke den gør :/

I så fald kan du jo bare importere dit iPhoto bibliotek.


Har forsøgt, men jeg må gøre noget forkert, for den vil kkke have jeg gør det, teksten er uklar, når jeg vil vælge den, håber du forstår hvad jeg mener

2581

84
26. september 2016 @ 14:00
Bit kongen
Kan du ikke fra en ende af beskrive hvad du gør og hvor det går galt?

Jeg går ud fra at du i indstillinger for iCloud på din Mac har vinger af i at du vil bruge iCloud til dine billeder?

31

0
26. september 2016 @ 14:14
Let øvet
Jesper Arning skrev: Kan du ikke fra en ende af beskrive hvad du gør og hvor det går galt?

Jeg går ud fra at du i indstillinger for iCloud på din Mac har vinger af i at du vil bruge iCloud til dine billeder?


Ja det har jeg vinget af. Gjort via Systemindstillinger --> iCloud --> indstillinger ud for Fotos --> og vinge i den øverste

Når jeg vil importere iphoto biblioteket til Fotos, gør jeg følgende i Fotos --> vælger importere --> finder iphoto-bibliotek (som ligger under mit brugernavn på mac'en og så under billeder). --> her kan jeg så ikke få lov til at vælge iphoto-biblioteket, da den er "låst" eller hvad man vil kalde det.

Men det kan da godt være det er den forkerte fremgangsmåde jeg gør

8581

198
26. september 2016 @ 14:28
Poseidon
Nej, det er korrekt. Det skyldes ikke at du allerede har importeret dit bibliotek tidligere?
Der var engang en Mac...

31

0
26. september 2016 @ 14:29
Let øvet
David Munch skrev: Nej, det er korrekt. Det skyldes ikke at du allerede har importeret dit bibliotek tidligere?


Det kan da måske godt være. Hvordan får jeg den så opdateret, altså så alle de nyeste billeder ligger i Fotos?

8581

198
26. september 2016 @ 14:32
Poseidon
Du må slette Fotos biblioteket via Finder. Husk at quitte FOtos først.
Der var engang en Mac...

31

0
26. september 2016 @ 14:33
Let øvet
David Munch skrev: Nej, det er korrekt. Det skyldes ikke at du allerede har importeret dit bibliotek tidligere?


Jeg fik det til at lykkedes. Tusind tak for hjælpen.

Så lige til et tillægsspørgsmål, jeg vil jo gerne have alle billeder og videoer liggende i iCloud, som en form for back-up og så synes jeg egentlig at det er ret smart at den smider ens billeder derop automatisk. Men jeg vil jo ikke gerne have at hele mit bibliotek ligger fast på f.eks. telefonen. Hvordan skal det så præcis indstilles?

8581

198
26. september 2016 @ 14:43
Poseidon
Husk iCloud upload kan tage lang tid, og din maskine kan godt være lidt langsom i starten mens den analyserer alle billederne i Fotos. Når du er sikker på du kun vil fortsætte med Fotos (Hvilket vidst må anbefales), så kan du slette iPhoto fra Programmer-mappen, samt det gamle iPhoto-bibliotek i Finder, så du får en del plads igen.

På telefonen skal du lade være med at slå iCloud Photo Library til. Eller bare slå 'hent kun optimerede billeder' til, så den kun giver dig mindre udgaver af dem og derfor ikke bruger nær så megen plads.
Der var engang en Mac...

31

0
26. september 2016 @ 15:59
Let øvet
David Munch skrev: Husk iCloud upload kan tage lang tid, og din maskine kan godt være lidt langsom i starten mens den analyserer alle billederne i Fotos. Når du er sikker på du kun vil fortsætte med Fotos (Hvilket vidst må anbefales), så kan du slette iPhoto fra Programmer-mappen, samt det gamle iPhoto-bibliotek i Finder, så du får en del plads igen.

På telefonen skal du lade være med at slå iCloud Photo Library til. Eller bare slå 'hent kun optimerede billeder' til, så den kun giver dig mindre udgaver af dem og derfor ikke bruger nær så megen plads.


Jeg ved sgu ikke helt, jeg er ikke synderlig fan af icloud. Jeg har jo nogle billeder liggende på min telefon, som jeg godt kunne tænke mig blev liggende, det er da lidt træls at den så lige pludselig fjerne dem hvis der skal være mere plads.

8581

198
26. september 2016 @ 16:07
Poseidon
Det gør den jo netop ikke med det jeg beskriver...
Der var engang en Mac...

31

0
26. september 2016 @ 16:12
Let øvet
David Munch skrev: Det gør den jo netop ikke med det jeg beskriver...


Okay så hvis jeg slår iCloud fotobibliotek fra, så overfører den ikke billeder til min telefon, men den overfører så heller ikke fra telefon til iCloud, er det sådan jeg skal forstå det?

1600

1
26. september 2016 @ 16:22
Suspenderet
Ja

31

0
26. september 2016 @ 16:25
Let øvet
macxpert skrev: Ja


Okay. Tak for svar