Allan Nyholm Nielsen skrev: Forklar gerne nærmere. Med dine egne ord - ikke en artikel. Dog kan du copy og paste som det behager dig hvis du ønsker og at det ikke er værd at bruge tid på at forklare.
Mit spørgsmål er: Hvorfor er Spotify og Google Play Music ikke konkurrence forvridende. Hvor er det, at det går galt med dine ord med disse andre to sammenligninger?
Jeg sagde at Google play music OGS≈ var konkurrence forvridende. Her det dog kun en formodning uden at have sat mig ind i googles Play betingelser, så derfor tager jeg udgangspunkt i, at de er ligeså slemme som Apple's (men tror de er mindre restriktive).
Det der er konkurrence forvridende,er at tredjeparts udbydere skal betale 30% af abn. til Apple hver måned det første år og derefter 15%, hvis folk tilmelder sig på en IOS enhed og det er ikke tilladt nævne andre måder for tilmelding. Tror såmænd også at betingelserne kræver at tilmelding af abn skal være muligt fra app. Det betyder at konkurrenter ikke kan gå så langt ned i pris som Apple, før de taber penge. Det er faktisk win win for Apple, for ud over at have større indtjeningsråderum ved ikke at betale dette gebyr, så modtager de også gebyret fra konkurrenterne. Der burde være en regel om, at hvis apple selv tilbyder en løsning, så skal konkurrenter have mulighed for at konkurrere på samme betingelser i app-store.
Da det hverken er Google's eller Apple's primære forretningsområde, har de desuden også råd til at tabe penge i rigtig lang tid, så længe det gør mere ondt på konkurrenterne. De kan derfor presse konkurrenter ud ved at lave eksklusiv- og aflønningsaftaler med kunstnere/pladeselskaber som er til ugunst for for konkurrenterne.