xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Dropbox hacker din mac.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


339

0
09. september 2016 @ 10:46
Lærling
Når dropbox be'r om dit password, så tryk cancel.

Hvorfor? Fordi de bruger det til at få fuld adgang til at kontrollere din maskine, Ikke til den begrænsede adgang de rent faktisk skal bruge.

Og prøver man at fjerne den adgang (Systemindstillinger -> Sikkerhed og Aonoymitet -> Tilgængelighed), så dukker den pænt op igen næste gang dropbox startes.

Det betyder at:
a) dropbox tilegner sig adgange de ikke har brug for.
b) dropbox gemmer dit admin password et sted i sin egen struktur. Krypteret? Hvem ved.

Det virker for øvrigt fint uden den.

Se mere her
A genius is just a nuts person who turns out to be right
  17
0
  20

50

1
09. september 2016 @ 15:02
Novice
Tak! Jeg har ændret min opsætning!

152

0
09. september 2016 @ 15:22
Novice
p0w3rb00k150 skrev: Tak! Jeg har ændret min opsætning!

Den bliver ved med at komme igen efter at jeg har slettet dropbox også i hovednøglering. Dvs jeg bliver ikke spurgt om admin password.
Hvad gør jeg mon forkert?

2322

0
09. september 2016 @ 15:24
ASCII jonglør
Det virker godt nok rigtig slemt.

For så vidt jeg kan læse, vil man efter geninstallering blot fra Dropbox blive bedt om ens admin password hver gang man enten starter Dropbox-programmet eller genstarter maskinen?

Det er absolut ikke i orden! Hvis dette er tilfældet, bliver Dropbox droppet her i huset!

Kampagne: Drop Dropbox!
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

50

1
09. september 2016 @ 19:03
Novice
Bents skrev:
p0w3rb00k150 skrev: Tak! Jeg har ændret min opsætning!

Den bliver ved med at komme igen efter at jeg har slettet dropbox også i hovednøglering. Dvs jeg bliver ikke spurgt om admin password.
Hvad gør jeg mon forkert?


Quit Dropbox (click on the Dropbox icon from the menu bar, click on the gear icon, and then select "Quit Dropbox").
Drag-and-drop Dropbox to the trash from your Applications folder.
Your Dropbox folder and its contents will remain intact. However, if you'd like to remove that as well, you can drag and drop your Dropbox folder to the trash.


Uninstalling the Dropbox contextual menu:
Open the Finder and select Go to folder... from the Go menu (or press Shift-Command-G).
A dialog box should appear. Now copy and paste the following line into the box and press the return key:
/Library

Delete the DropboxHelperTools folder by moving it to the Trash.

(Optional) Removing your Dropbox application settings:
Open the Finder and select Go to folder... from the Go menu (or press Shift-Command-G).
A dialog box should appear. Now copy and paste the following line into the box and press the return key:
~/.dropbox

Remove your Dropbox application system settings by selecting all files in the folder and dragging and dropping them into the trash.

60

0
09. september 2016 @ 20:17
Novice
Rart at høre, men hvorfor bruge så meget tid
når appzapper kan gøre det hurtigere og nemmere ?
I reject your reality and substitute my own.

4593

394
09. september 2016 @ 21:00
FPU
dan Olsen AKA. DanTheMan. skrev: Rart at høre, men hvorfor bruge så meget tid
når appzapper kan gøre det hurtigere og nemmere ?


Så lang tid tog det nu heller ikke. Men man kan ikke manuelt fjerne den usynlige .dropbox mappe, som indeholder indstillingerne, kun selve mappens indhold.

I MacOS 9 og tidligere kunne man gøre usynlige mapper synlige med FileBuddy eller ResEdit, så man manuelt kunne trække dem i papirkurven. Findes der noget tilsvarende til X?
Spirituel Maskine

2185

44
10. september 2016 @ 00:01
ASCII jonglør
Tonny Freimanis skrev:
dan Olsen AKA. DanTheMan. skrev: Rart at høre, men hvorfor bruge så meget tid
når appzapper kan gøre det hurtigere og nemmere ?


Så lang tid tog det nu heller ikke. Men man kan ikke manuelt fjerne den usynlige .dropbox mappe, som indeholder indstillingerne, kun selve mappens indhold.

I MacOS 9 og tidligere kunne man gøre usynlige mapper synlige med FileBuddy eller ResEdit, så man manuelt kunne trække dem i papirkurven. Findes der noget tilsvarende til X?

Hidden Files - Widget

eller via en Terminal:

Vis hidden filer:
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles YES


Skjul hidden filer:
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles NO

4593

394
10. september 2016 @ 07:59
FPU
@ Rene Larsen:

Tak for info.
Spirituel Maskine

708

3
10. september 2016 @ 10:39
Suspenderet
Dropbox er for weird for tiden - de har vist nok droppet deres opdateringshistorik. Man aner i realiteten ikke hvad der foregår med de nyere Dropbox installationer. Det er ikke på min maskine og det blev fjernet da jeg så at stilheden var deres foretrukne måde at kommunikere på når der blev spurgt ind til deres opdateringer.

216

0
10. september 2016 @ 12:56
Suspenderet
Hvad regner I med når I bruger en gratis tjenste. Husk gratis er ikke lige med fri.

Tag og brug ownCloud, sæt den op på jeres egen server eller webhotel. Så er skyen jeres egen, og kun du har rettigheder til hvad der skal ske på cloud servicen.
Frihed.org - din kilde til frihed

2581

84
10. september 2016 @ 14:13
Bit kongen
Domino skrev: Hvad regner I med når I bruger en gratis tjenste. Husk gratis er ikke lige med fri.


Jeg går ikke i panik over det her men vil gerne pointere at Dropbox for mit vedkommende ikke er gratis, det koster 70+ DKR. pr. måned.

Mine data bliver der af den simle grund at Dropbox er integreret i så mange tjenester og apps at der ikke findes gode alternativer for mig.

216

0
10. september 2016 @ 14:30
Suspenderet
ownCloud findes til mindst lige så mange platforme OG så kan man intigrerer den med kontaker og kaldender samt endnu mere.
Frihed.org - din kilde til frihed

166

3
10. september 2016 @ 17:24
Novice
Tonny Freimanis skrev:
dan Olsen AKA. DanTheMan. skrev: Rart at høre, men hvorfor bruge så meget tid
når appzapper kan gøre det hurtigere og nemmere ?


Så lang tid tog det nu heller ikke. Men man kan ikke manuelt fjerne den usynlige .dropbox mappe, som indeholder indstillingerne, kun selve mappens indhold.

I MacOS 9 og tidligere kunne man gøre usynlige mapper synlige med FileBuddy eller ResEdit, så man manuelt kunne trække dem i papirkurven. Findes der noget tilsvarende til X?


Brug Onyx til at vise skjulte filer!
Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

708

3
10. september 2016 @ 17:29
Suspenderet
sukado skrev:
Tonny Freimanis skrev:
dan Olsen AKA. DanTheMan. skrev: Rart at høre, men hvorfor bruge så meget tid
når appzapper kan gøre det hurtigere og nemmere ?


Så lang tid tog det nu heller ikke. Men man kan ikke manuelt fjerne den usynlige .dropbox mappe, som indeholder indstillingerne, kun selve mappens indhold.

I MacOS 9 og tidligere kunne man gøre usynlige mapper synlige med FileBuddy eller ResEdit, så man manuelt kunne trække dem i papirkurven. Findes der noget tilsvarende til X?


Brug Onyx til at vise skjulte filer!


Eller AppDelete, ForkLift, Commander Pro, Cocktail - måske Deeper. Ja mulighederne er næsten uendelige.

4593

394
10. september 2016 @ 18:09
FPU
Tak til sukado og Allan Nyholm Nielsen for info om relevant software. Fik nakket .dropbox-mappen med den ovennævnte widget, men jeg vil nok tjekke de andre programmer ud for at se, om de kan nogle (andre) interessante ting.
Spirituel Maskine

50

1
10. september 2016 @ 18:49
Novice
Du kunne også bare hoppe i terminalen og skrive rm -rf ~/.dropbox

4593

394
10. september 2016 @ 19:43
FPU
p0w3rb00k150 skrev: Du kunne også bare hoppe i terminalen og skrive rm -rf ~/.dropbox


Har aldrig dyrket det dÈr terminal-noget. I MacOS 7 til 9 var der ikke brug for den slags pjat; det overlod man til dem på DOS.

CD..
Spirituel Maskine