xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Dataforbrug på netværk
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)


39

0
18. februar 2016 @ 18:10
Let øvet
Hej Macnyttere.

Hvordan ser jeg, hvor meget data jeg bruger om måneden.
Yosemite - Stofa
På forhånd tak!

Kim
  6
0
  1024

1600

1
18. februar 2016 @ 18:21
Suspenderet
Ifølge nedenstående har du ikke noget at være nervøs for mht. overforbrug af data, da Stofa har indført Flat Rate, dvs. ingen grænse overhovedet for op- og download på din bredbåndsforbindelse.

Samtidig fjerner vi den tidligere forbrugsgrænse, så alle medlemmer nu frit kan bruge løs og hente lige so mange film, billeder og dokumenter, som de ønsker. Kilde

Jeg kan ikke finde nogle forbrugsmåler på Stofa.dk og heller ikke deres bekræftelse af ovenstående.

Jeg anvender selv iStat Menus på min Mac, men den måler ikke al trafik på linien, der også inkluderer iPads, iPhones, Apple TV samt PS4.

Ellers så er det nok lettest at ringe til deres kundeservice desangående, for de nævner ikke forholdet her.

4593

394
18. februar 2016 @ 20:17
FPU
Kim Greil skrev: Hej Macnyttere.

Hvordan ser jeg, hvor meget data jeg bruger om måneden.
Yosemite - Stofa
På forhånd tak!

Kim


Hvis det er rigtigt, det macxpert skriver om flatrate hos Stofa, behøver du jo ikke at bekymre dig om ekstraregning eller nedsat hastighed ved overforbrug, men hvis du alligevel vil holde øje med, hvor meget din Mac bruger, er her et lille manuelt trick:

I fanebladet Network i Activity Monitor kan du se, hvor mange data du har modtaget og sendt, siden din Mac bootede sidste gang.

I "About this Mac", klik på "More info...", klik på "Software". Her kan du se, hvor længe din Mac har kørt siden sidste boot.

Resten er simpel lommeregner-regning.

Hvis du har andre devices på dit net og vil se det samlede forbrug, bliver du nok nødt til at logge ind på dit Stofa-modem med en web-browser og håbe på, at den kan vise den ønskede statistik.

Til IOS kan du hente gratis-app'en "Data Monitor", som kan vise dataforbrug i en vilkårlig valgt periode, f.eks. pr. kalendermåned og med automatisk nul-stilling af tælleren ved periodens udløb. Ikonen er en grøn firkant med en sort nedadvendt pil og teksten "4G". Den kan også advare om overgennemsnitligt forbrug i forhold til ens datapakke på abonnementet, og der kan tilkøbes ekstra funktioner. Bruger den selv på min iPhone, men har ellers ingen "affiliationer" med den.
Spirituel Maskine

39

0
18. februar 2016 @ 21:22
Let øvet
Tak for Jeres input.
Kim

931

67
18. februar 2016 @ 21:27
Veteran
Jeg bruger PeakHour til at monitorere mine routere fra en server der altid står tændt. Herfra kan man så følge forbruget på alle routere hver især.
MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

1600

1
18. februar 2016 @ 21:45
Suspenderet
mactekniker skrev: Jeg bruger PeakHour til at monitorere mine routere fra en server der altid står tændt. Herfra kan man så følge forbruget på alle routere hver især.


ÿv.

Virker ikke med nyeste generation Apple routere: AirPort Extreme / Time Capsule 6th Generation (2012+)

931

67
18. februar 2016 @ 22:31
Veteran
ÿv
MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”