xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Fra iPhone til sommerhus TV
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)


137

0
14. februar 2016 @ 09:08
Novice
Hej macnyttere,

Lige et spørgsmål til...
Jeg har i huset YouSee med deres web-tv, som jeg så kan se på min iPhone. Når jeg er i sommerhus vil jeg gerne have muligheden for at se mine YouSee kanaler deroppe. Jeg har dog ingen internet i sommerhuset, hvorfor telefonen gerne skulle levere signalet og derefter airplaye til tv'et.
Men, jeg har forsøgt mig med lightning til HDMI adapter, den kan dog ikke fungere vis YouSee appen. Jeg har tænkt at chromecast kunne være sagen. Men den virker vel ikke uden internet. Og i fald den gør, så skal jeg sætte det op hver gang jeg kommer.

Hvad gør jeg?
  7
0
  12

444

0
14. februar 2016 @ 09:37
Seniormedlem
hvis du har en chromcast fast i sommerhuset skal du vel kun sætte den op en gang til dit hotspot på din iphone.

hvis du har en ipad kan du bare sætte den til tv med et cabel der oppe

" Men den virker vel ikke uden internet "
det ville da være dejligt hvis den kunne det.. ;-))

137

0
14. februar 2016 @ 10:42
Novice
Niils Baunbæk skrev: hvis du har en chromcast fast i sommerhuset skal du vel kun sætte den op en gang til dit hotspot på din iphone.

hvis du har en ipad kan du bare sætte den til tv med et cabel der oppe

" Men den virker vel ikke uden internet "
det ville da være dejligt hvis den kunne det.. ;-))


Jeg har prøvet en kablet iPhone, og der virker YouSees app ikke. Det samme sker sikkert på en iPad? Måske er det noget med rettigheder.
Hvis jeg sætter en chromecast til at køre på iPhonens internetdeling så skal jeg vel sætte den op hver gang jeg kommer i sommerhuset? Den taber jo internetforbindelse hver gang telefonen forlader sommerhuset, og kræver det ikke en ny opsætning hver gang så?

171

0
14. februar 2016 @ 11:00
Novice
Tror ikke den skal sættes op hver gang, men hvis den gør er det så noget større problem at bruge 1 minut på at sætte det op igen ?
Tror ikke der findes nogen smartere eller billigere løsning.
Mac Pro 5.1 X5680 RX 55, iPhone 11 Pro max

444

0
14. februar 2016 @ 11:01
Seniormedlem
Næ - den husker din indstilling, du skal jo også slukke for din internetforbindelse ( hotspot ) når du er i sommerhuset - ellers får du godt nok brugt noget batteri for ikke at tale om GB brug på nettet hvis den køre hele tiden..

Du skal jo nok regne med ca 800 - 1000 mb i timen når du er på tv - og selv om du ikke ser tv så bruger den lidt mb på pause skærm

444

0
14. februar 2016 @ 11:25
Seniormedlem
Når alt det her er sagt - så selv om det her er et apple forum, så er det bedste at købe en android box med en god wifi og smide en yousee app på og xbmc ( kodi ) på - så køre alt fint i sommerhuset - sorry guys, selv om jeg er mac mand så kan en android box mere end apple tv ( undtagen netflix ) :-))

171

0
16. februar 2016 @ 07:06
Novice
Kan ikke lige se hvorfor det er en android box skulle klare yousee afspilning bedre, det passer ingen steder, det kører aldeles glimrende her på både chromecast 1 og 2.
Mac Pro 5.1 X5680 RX 55, iPhone 11 Pro max

444

0
16. februar 2016 @ 09:14
Seniormedlem
Du har helt ret med Yousee, det er det samme. Jeg syntes at både android box, (chromecast 1 og 2). og apple tv er lige gode ñ og så er der fordele og ulemper ved begge 2 ñ Med hensyn til hvorfor jeg lige siger android box i sommerhus, så er det fordi den køre kodi (xbmc ) hvor man kan sætte det op igennem kodi og i flere tilfælde er kodi`s addons bedre end apple/android apps ñ f.eks DR og bbc iplayer (hvis man har en vpn) Jeg er slet ikke ude på at sige at den ene er bedre end den anden..