xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Ny monitor til MacBook Pro (Retina, 13î,primo 2015
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)


53

0
20. juli 2015 @ 13:39
Novice
Jeg skal bruge en ny monitor til min MB Pro.
Derhjemme bruger jeg en thunderbolt, men jeg synes ikke en ny thunderbolt er pengene værd, derfor kigger jeg lidt efter noget aftermarket.

Jeg bruger primært skærmen til regnskaber, og almindeligt kontorarbejde. Jeg vil gerne have en ordentlig skærm, da jeg bruger mange timer foran computeren hver dag.

Jeg har kigget lidt på flg.:
Samsung 27" S27D590CS Curved - VA - 4ms - men jeg er i tvivl om curved er godt til kontorbrug. Nogen erfaringer?

En anden skærm jeg også har kigget på er Samsung 28" U28D590DS 4K - her er jeg i tvivl om min MB overhovedet kan trække denne skærm, og om jeg vil kunne mærke nogen som helst forskel på at have 4K fremfor almindelig, når jeg ikke gamer?

Nogen eksperter/erfaringer? :)
  5
0
  53

1833

0
20. juli 2015 @ 13:49
Stormogul
Du kan godt køre 4K med din Macbook, men forvent ikke at spille i 4K opløsning (det er noget selv de aller aller kraftigste grafikkort kæmper med). Om den vil virke med den specifikke skærm, skal jeg ikke kunne sige, men den har både display-port og hdmi, så fysisk burde der ikke være problemer..

53

0
20. juli 2015 @ 13:56
Novice
Tak for svar.

Vil jeg overhovedet opleve nogen forskel ved at have en 4k skærm, fremfor en normal, når jeg kun laver kontorarbejde?

1833

0
20. juli 2015 @ 14:03
Stormogul
Michel Moore skrev: Tak for svar.

Vil jeg overhovedet opleve nogen forskel ved at have en 4k skærm, fremfor en normal, når jeg kun laver kontorarbejde?

Du vil få et skarpere billede hvis os-x køre HiDPI (retina) på den ligesom på den indbyggede skærm. Vil faktisk sige at du vil have størst gavn af så høj opløsning ved almindelige kontor-arbejde. Men har ikke selv nogen retina skærme, så du har bedre forudsætninger for at bedømme gevinsten, end jeg har..

Omvendt kan animationer blive hakkende grundet de mange pixels. Næste os-x skulle dog forbedre det med ny tæt på hardware API (Metal).

53

0
20. juli 2015 @ 14:20
Novice
Signifikant skrev:
Michel Moore skrev: Tak for svar.

Vil jeg overhovedet opleve nogen forskel ved at have en 4k skærm, fremfor en normal, når jeg kun laver kontorarbejde?

Du vil få et skarpere billede hvis os-x køre HiDPI (retina) på den ligesom på den indbyggede skærm. Vil faktisk sige at du vil have størst gavn af så høj opløsning ved almindelige kontor-arbejde. Men har ikke selv nogen retina skærme, så du har bedre forudsætninger for at bedømme gevinsten, end jeg har..

Omvendt kan animationer blive hakkende grundet de mange pixels. Næste os-x skulle dog forbedre det med ny tæt på hardware API (Metal).


Perfekt - kan jeg tilslutte min MB Pro til skærmen via HDMI eller skal jeg benytte Display porten? Mener at have læst noget med at HDMI porten ikke supportere 4k nemlig.

1833

0
20. juli 2015 @ 14:28
Stormogul
Michel Moore skrev: Perfekt - kan jeg tilslutte min MB Pro til skærmen via HDMI eller skal jeg benytte Display porten? Mener at have læst noget med at HDMI porten ikke supportere 4k nemlig.

Gå efter display-port. De tekniske specs for din Macbook Pro, siger at hdmi kun supportere 30Hz ved 4K opløsning.