xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iPhoto virker ikke efter nyeste opdatering
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)


46

0
13. april 2015 @ 07:05
Let øvet
Hej alle!
Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig? Jeg hentede den sidste nye softwareopdatering ned igår til min MacBook Air. Det er en spritny Air - 3 mdr. gammel, og den kører med Yosemetie. Da jeg efterfølgende vil åbne det nye fotoprogram, kan jeg i første omgang vælge mit iPhotobibliotek til at importere billeder fra. Men efter 10 sek. melder programmet om en fejl, og derefter er iPhotobiblioteket ikke at finde i Foto mere.
Da jeg så finder iPhoto i mine programmer, er der et stort kryds foran. iPhoto siger nu, at den version der er installeret på min Air ikke er kompatibel med Yosemetie, og at jeg skal hente den nyeste version. Når jeg så klikker på Appstore, får jeg beskeden, at det ønskede emne ikke er tilgængeligt i en dansk butik.
Hvad søren gør jeg? Jeg har en del billeder liggende, og jeg fik ikke taget en backup inden jeg hentede opdateringen. iPhoto virkede fint inden og var version 9.6.
  5
0
  1657

4593

394
13. april 2015 @ 08:56
FPU
trasser skrev: Hej alle!
Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig? Jeg hentede den sidste nye softwareopdatering ned igår til min MacBook Air. Det er en spritny Air - 3 mdr. gammel, og den kører med Yosemetie. Da jeg efterfølgende vil åbne det nye fotoprogram, kan jeg i første omgang vælge mit iPhotobibliotek til at importere billeder fra. Men efter 10 sek. melder programmet om en fejl, og derefter er iPhotobiblioteket ikke at finde i Foto mere.
Da jeg så finder iPhoto i mine programmer, er der et stort kryds foran. iPhoto siger nu, at den version der er installeret på min Air ikke er kompatibel med Yosemetie, og at jeg skal hente den nyeste version. Når jeg så klikker på Appstore, får jeg beskeden, at det ønskede emne ikke er tilgængeligt i en dansk butik.
Hvad søren gør jeg? Jeg har en del billeder liggende, og jeg fik ikke taget en backup inden jeg hentede opdateringen. iPhoto virkede fint inden og var version 9.6.


Du har nok stadig dine fotos, og dem vil jeg anbefale dig at tage en manuel backup af med det samme, inden du installerer mere software frem og tilbage.

iPhoto lægger alle fotos, GPS-data, ansigtsgenkendelse, etc. her:

Harddisk -> Users -> [Dit Navn] -> Pictures -> iPhoto Library.

Hvis du højreklikker på iPhoto Library (Ctrl-click), dukker der en menu op, hvor du så vælger "Show Package Contents"; så åbner biblioteket som en mappe med filer og underbiblioteker.

Den vigtigste mappe herinde er "Originals", hvor dine originalbilleder er arrangeret efter f.eks. ≈rstal -> Overførselsdato -> Optagedato.

KopiÈr nu Originals ved at trække mappen ud på skrivebordet, mens du holder Alt-tasten nede. Derefter kan du flytte den til en passende lokalitet, gerne til noget eksternt.

Jeg har ikke dimset med Fotos, så jeg ved ikke, om og hvor dens gemmer sit bibliotek, men mon ikke det ligger i mappen "Pictures" og kan åbnes på samme måde?

Held og lykke og feed-back.
Spirituel Maskine

22

0
13. april 2015 @ 11:41
Let øvet
Jeg fik leveret en ny MacBook Pro 13" i fredags og opdaterede også med samme resultat. Lidt søgen på nettet gav følgende løsning. Slet iPhoto gå derefter i App Store under køb og download iPhoto igen, så er krydset væk. Det er på eget ansvar, så husk back-up. Jeg har lige gjort det, men jeg bruger ikke iPhoto, vil bare ikke have krydser over programmer på en spritny maskine.

9

0
31. juli 2015 @ 22:20
Nyt medlem
Der er åbenbart til stadighed mange der har samme problem. Også jeg. Jeg er ny, og vil gerne have back up af mine fotos fra Iphoto, men hvor finder jeg det du nu skriver Hardisk- User osv. Altså sådan en lille begynderguide :)

1833

0
31. juli 2015 @ 22:45
Stormogul
Lars Lund skrev: Der er åbenbart til stadighed mange der har samme problem. Også jeg. Jeg er ny, og vil gerne have back up af mine fotos fra Iphoto, men hvor finder jeg det du nu skriver Hardisk- User osv. Altså sådan en lille begynderguide :)

Skift til finder og tryk cmd+"," for at åbne indstillinger. Skift til indholdsoversigt og slå alt til. Så vil du under enheder, få din egen maskine og alle diske tilsluttet. Det er så og sige roden.

tip: De forskellige foto biblioteker er i virkligheden mapper (ligesom apps), som du kan gå ind i ved at højreklikke på dem og vælge "vis indholdet af pakke"

4593

394
01. august 2015 @ 00:08
FPU
Lars Lund skrev: Der er åbenbart til stadighed mange der har samme problem. Også jeg. Jeg er ny, og vil gerne have back up af mine fotos fra Iphoto, men hvor finder jeg det du nu skriver Hardisk- User osv. Altså sådan en lille begynderguide :)


OK, Vi starter lige med det fundamentale.
1. Velkommen til herinde på MacNyt. Vi er alle sammen (mere eller mindre) amatører, men vi prøver at hjælpe så godt vi nu kan, alt efter evne og emne. Ingen spørgsmål er for dumme, og ingen svar er den absolutte sandhed. Men vi hygger os (for det meste).

2. Der har været en del forvirring omkring emnet, fordi Apple har skrottet iPhoto og introduceret Fotos. Hvis du (stadig) har iPhoto på din Mac, kan JEG hjælpe dig, fordi jeg kører på et gammelt system med gammel software:

3. Du har et såkaldt hjemme-bibliotek (mappe); det er registreret under dit bruger-navn, sandsynligvis larslund. I den mappe ligger der følgende under-biblioteker (Sorry, jeg bruger et engelsk system, så...):
Desktop (Skrivebord)
Documents (Dokumenter)
Downloads (Overførsler)
Library (Bibliotek)
Movies (Film)
Music (Musik)
Pictures (Billeder)
Public (Offentlig)
Sites (Hjemmesider, eller noget)

HVIS du (dit system) stadig bruger iPhoto, så ligger dens biblioek (alle importerede billeder) i den fil, som hedder "iPhoto Library" i mappen "Billeder". Hvis du (manuelt) vil ind og pille ved enkeltbilleder, skal du Ctrl-klikke på iPhoto Library, vælge "Show Package content" og derefter åbne mappen "Originals" på sædvanlig vis (Dobbelt-klik på den).

Advarsel: Alt andet lige er det decideret dumt at manipulere med den slags original-filer, så du BÿR arbejde på en dublet af iPhoto Library, med mindre du har helt styr på manuel manipulation af skjulte biblioteker. Du kan enten HiLite iPhoto Library og dublere den (Kommando-D) og flytte den ud på skrivebordet, eller du kan kopiere den over på skrivebordet ved at Alt-trække den ud på desktoppen (min foretrukne metode); så er det blot et spørgsmål om at holde tungen lige i munden, når du skal holde rede i, hvad der er original-biblioteker, og hvad der er kopien, som du har abejdet på, for de hedder nøjagtigt det samme.

Held og lykke og feed-back.
Spirituel Maskine