Hej,
Jeg har et Logitech BT K810 tastetur, hvor tasten “0” ikke virker længere
jeg har Googlet mig frem til, at ASCII koden skulle være ALT+48, men jeg får et andet tegn “ {“
tasteturet har Windows udformning
en der kan hjælpe med den korrekte ASCII kode?
VH
48
Tak for svar, PP
men det blev jeg desværre ikke meget klogere af
hvilken tastatur kombination skal jeg helt præcist taste for at få tallet “0”?
VH
Boomer skrev:Tak for svar, PP
VH
Vi er heller ikke meget kloger på hvad du forsøger eller på hvilket operativ system. Det med at holde alt-tasten og taste et nummer er så vidt jeg ved kun en Windows ting:
Boomer skrev:Tak for svar, PP
VH
Hej Boomer
Du spurgte efter den konkrete ascii-værdi for karakteren nul ("0") og det fik du
PallMei skrev:Boomer skrev:Tak for svar, PP
VH
Vi er heller ikke meget kloger på hvad du forsøger eller på hvilket operativ system. Det med at holde alt-tasten og taste et nummer er så vidt jeg ved kun en Windows ting:
Jeg prøver at erstatte en ikke fungerende tast på et Windows tastatur med en brugbart ASCII kombination, så jeg undgår at anvende den defekte tast, men alligevel kan skrive det tegn, den defekte tast repræsentere, ok?
MacOS ;-)
VH
Midlertidig (mulig) løsning:
Åbn Systemindstillinger.
Åbn Tilgængelighed (Accessibility i mit engelske system). Ikonen er en blå cirkel med en hvid person.
Scroll ned i venstre side og klik på Tastatur (Keyboard).
Hak af i "Tilslut Tilgængelighed" (Enable Accessibility).
Nu burde der dukke et floating keyboard op på skærmen, og her kan du direkte skrive i f.eks. et åbent tekstdokument ved at klikke på de enkelte tegn på det virtuelle keyboard.
Den her fremgangsmåde er på High Sierra (10.11). Der er nok ændret et eller andet på nyere macOS'er.
Se venligst screendump:
Læs mere om Tonnys relevante input her.
Boomer skrev:PallMei skrev:Boomer skrev:Tak for svar, PP
VH
Jeg prøver at erstatte en ikke fungerende tast på et Windows tastatur med en brugbart ASCII kombination, så jeg undgår at anvende den defekte tast, men alligevel kan skrive det tegn, den defekte tast repræsentere, ok?
MacOS ;-)
VH
Du kan bruge virtuel tastatur som Tonny foreslår. Du kan så under tastatur i systemindstillinger oprette en teksterstatning. Alternativt kig på denne app til remappe tastatur. Som jeg selv har anvendt med et pc-tastatur tilsluttet mac:
https://www.shadowlab.org/Software/spark.php
Tip. Når du ændre konfiguration, stop og start servicen i på status linjen i vinduet for at ændringerne træder i kraft ;-)
Hej,
Tusinde tak for hjælpen, allesammen.
GD