xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
400
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Externe højttalere
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)

1

0
30. juli 2024 @ 13:06
Nyt medlem

Hej!

Nogen der kan hjælpe mig med dette:    Vil gerne have externe højttalere til min Imac M1/24".

Tænker på, om der kan sættes Bluetooth Højttalere til ? og i givet fald, er der nogle der kan anbefales i prislejet 500-1000kr.

hvis jeg skal bruge højttalere med " snor ", skal de så sættes til 1 af de 4 usb-c potte i bag?

venter spændt på evt. indput herom 

mvh Dylk -  sprit ny medlem ;-)

2
0
  266

4696

420
30. juli 2024 @ 13:20
FPU

Hej Dylk.

Jeg bruger to JBL GO Essential BlueTooth højtalere til min MacBook Pro 2011, fordi dens interne højtalere er gået i stykker.

Nu kan sådan en MBP desværre kun BlueTooth i mono, men når den ene JBL så løber tør for strøm efter ca. fem timers brug, sætter jeg bare den anden til, og det, som jeg mister i stereo, får jeg mange gange tilbage i dynamikken, især i bas-området.

Din iMac burde kunne BlueTooth stereo, så det burde kunne lade sig gøre at at afspille i stereo med to BT-højtalere (eller med en BT Stereohøjtaler), men hvordan man indstiller tingene, kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

Jeg har også et sæt USB-højtalere, som jeg brugte, før jeg skiftede til BT. Mine trækker strøm fra USB-porten (USB A) og får lyd ud gennem MiniJack-stikket, men måske er det anderledes med USB C, så man slipper for den ekstra ledning til selve lyden.

Det må for dit vedkommende være et temperamentsspørgsmål, om du vil have ledninger (USB), eller ej (BT), men den afgørende faktor inden for budgettet bør være selve lydbilledet, og her hjælper jo kun en lyttetest.

Og så ellers velkommen på Macnyt. Bare spørg løs, hvis du er i tvivl om noget; det er bla.a. derfor, vi hænger ud herinde.

Spirituel Maskine

8661

210
30. juli 2024 @ 19:28
Poseidon

Der er frit valg på alle hylder, alt efter hvad du foretrækker.

Der var engang en Mac...