Min svigermor har en iPhone med nyeste IOS, og den vil gerne sende emails når hun er på 5G, men når hun er på deres & vores wi-fi, så vil den ikke sende, først når man slår wi-fi fra sender den mail.
Hvor/hvad er galt ?
Stig Bindner skrev:Min svigermor har en iPhone med nyeste IOS, og den vil gerne sende emails når hun er på 5G, men når hun er på deres & vores wi-fi, så vil den ikke sende, først når man slår wi-fi fra sender den mail.
Hvor/hvad er galt ?
Er der hul igennem til internettet fra andre programmer, når hun er på WiFi?
Hvilken mail-host og protokol er der tale om? Har i tjekket konfigurationen
Mit gæt er at hun har brugt en udgående post server specifik for hendes GSM udbyder, og ikke for hendes mail udbyder.
Det sjove er, at det har altid virket, indtil lige pludselig - så virker det ikke, og hun har intet ændret.
Stig Bindner skrev:Det sjove er, at det har altid virket, indtil lige pludselig - så virker det ikke, og hun har intet ændret.
Jeg vil stadig dobbelttjekke mail-opsætningen. Davids teori er god og hendes teleudbyder kan sagtens have strammet sikkerheden på deres smtp-server. Hun skal bruge den smtp server der høre til hendes mail-udbyder, med den konfiguration hendes mail-udbyder foreskriver.