xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
400
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
Den nye "Most Powerful M4 Netflix and YouTube Machine"
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)

173

6
13. maj 2024 @ 12:29
Novice

Hej

De nye iPad Pros er fede, men så længe den kun kører iPadOS så er det jo "bare" en iPad.

Jeg kigger lidt på en iPad nu, efter mange års overvejelser, og jeg vil gerne have en 11" da "størst ikke altid er bedst" *LOL* og her er hvad jeg kommer til at bruge den til primært:

- Redigere lidt billeder i Lightroom
- Redigere lidt 4K video og Reels til Instagram for min hobbyside
Apps: LumaFuson, Final Cut Pro og gratis VN Editor

- Tjekke og skrive mails (det kommer jeg til at gøre en del)
- Tjekke SoMe / Skrive opslag i div. grupper
- Se YouTube (når der er tid)
- Se Nyhederne
- Læse nyheder m.m.
- Se en film / Streame en film når der helt mirakuløst vil være tid til det

Hånden på hjertet, så kommer jeg jo aldrig til at udnytte en iPad Pro M4, selvom den er fed, men har tænkt på en M2 iPad Pro 11" som vel stadig kan gøre det hele? Her har jeg også mulighed for at købe et SmartKeyboard og Apple Pencil, eller tænker I at man skal gå efter den ny, nu hvor den er lanceret?

Hvilken model havde I gået med? Jeg tænker, at jeg måske gerne vil have en "Pro" model, men ved ikke om det er overkill...

7
0
  471

8661

210
13. maj 2024 @ 13:11
Poseidon

En M2 Air vil også helt fint klare det du beder den om der.

iPad pro skal du kun vælge fordi du vil have den lækre skærm, eller har for mange penge, eller begge dele. M2 Pro'en som du nævner har 120 hz skærm, og det er umiddelbart det eneste som trækker over en M2 Air.

Der var engang en Mac...

173

6
13. maj 2024 @ 13:22
Novice
David Munch skrev:

En M2 Air vil også helt fint klare det du beder den om der.

iPad pro skal du kun vælge fordi du vil have den lækre skærm, eller har for mange penge, eller begge dele. M2 Pro'en som du nævner har 120 hz skærm, og det er umiddelbart det eneste som trækker over en M2 Air.

Ahh ja der er også den nye iPad Air 2024 model med M2. Den er ikke nær så dyr, og den understøtter vel også Apple Pencil 2, altså ikke Pencil Pro, men den anden sidst nye pencil? Den kan jeg nemlig få af min onkel.

Men ja, efter jeg har fået iPhone 15 Pro, og dermed har oplevet ProMotion skærm med 120 Hz så er det virkelig svært at se på min kones iPhone 12. Men hmm det er vel ikke noget must have, dog meget lækkert at se på 😄

8661

210
13. maj 2024 @ 18:30
Poseidon

Desværre kan Pencil 2 ikke bruges på de nye modeller, kun Pencil Pro og Pencil USB-C.

Der var engang en Mac...

173

6
14. maj 2024 @ 10:53
Novice
David Munch skrev:

Desværre kan Pencil 2 ikke bruges på de nye modeller, kun Pencil Pro og Pencil USB-C.

Øv det var sgu en skam. Men hvad er den Pencil USB-C? Er det ikke Apple Pencil 2 der kom med USB-C stik? Eller var det Apple Pencil 2 der kunne klikke på siden af iPad med magneter?

Men hvad tænker du om en Apple iPad Pro 11" med M2 chippen? Er den ikke også stadig fin nok? Eller vil iPad Air 11" M4 stadig være et bedre køb?

8661

210
14. maj 2024 @ 12:12
Poseidon
SE0Master skrev:
David Munch skrev:

Øv det var sgu en skam. Men hvad er den Pencil USB-C? Er det ikke Apple Pencil 2 der kom med USB-C stik? Eller var det Apple Pencil 2 der kunne klikke på siden af iPad med magneter?

Pencil USB-C er deres nye discount udgave, den er på papiret dårligere end Pencil 2 da den ikke kan oplades med magneter men kun USB-C, plus den har heller ikke tryksensitivitet eller evnen til at skifte tools ved et dobbeltklik.

Det er meget tydligt at Apple ser Pencil Pro som den nye topmodel, og at Pencil, samt Pencil 2, vil udfases så snart der ikke findes iPad modeller på markedet længere som understøtter dem - Det vil dog tage en del år.

Men hvad tænker du om en Apple iPad Pro 11" med M2 chippen? Er den ikke også stadig fin nok? Eller vil iPad Air 11" M4 stadig være et bedre køb?

M4 modellen er et bedre køb, for den har en markant bedre skærm og er endnu hurtigere! Men den tidligere model er også fantatisk. :) Medmindre du vil have OLED skærmen, understøttelse af Pencil Pro, skal redigere 8K video, VIL have den fladeste Apple dims nogensinde, eller bruge hardware Raytracing, så er M2 modellen lige så fantastisk som M4 modellen. Hvad der holder nødvendigheden i iPad opgraderinger tilbage er virkelig iPad OS, så lad os håbe Apple snart gør noget ved det.. Men de får svært ved at gøre M4 iPad Pro'en bedre i de kommende år, for udover forlænget batteritid, så er der ikke rigtigt noget at forbedre!

9to5Mac har lavet en fremragende oversigt over forskellene mellem M2 og M4 iPad Pro: https://9to5mac.com/2024/05/07/m4-ipad-pro-vs-m2-ipad-pro-whats-new/
Samme for M2 Air vs. M4 Pro: https://9to5mac.com/2024/05/09/m4-ipad-pro-vs-m2-ipad-air/ 

Der var engang en Mac...

173

6
15. maj 2024 @ 12:55
Novice

Tak for det David.

Det viser sig vist at være en beslutning der er mere kompliceret end som først antaget.

Men som du ridser det op her, så skal jeg enten "nøjes" med en iPad Air 11" med M2 og helt glemme iPad Pro 11" M2 og ellers kigge på iPad Pro 11" M4 selvom den koster en del mere.

Kan også være jeg skal vente til WWDC for at se iPadOS. Hvis det viser sig at være minimale ændringer, så kan det være at en iPad Air M2 er bedre nu indtil iPadOS virkelig kan udnytte iPad Pro.

8661

210
16. maj 2024 @ 12:04
Poseidon
SE0Master skrev:

Kan også være jeg skal vente til WWDC for at se iPadOS. Hvis det viser sig at være minimale ændringer, så kan det være at en iPad Air M2 er bedre nu indtil iPadOS virkelig kan udnytte iPad Pro.

Det lyder som et rigtigt klogt valg!

Der var engang en Mac...