Hej
Hvis man køber et Apple Watch direkte fra apple.dk, hvordan er man så stillet, hvis nu det går i stykker, og man skal reklamere over det?
Skal man så til at sende det Frankrig, England, Tyskland eller whatever, eller kan en butik i Danmark tage sig af det? Måske Apple.dk har en direkte support til de der ”rep-værksteder” i landet fx, og så kan man nøjes med at sende det der til.
Nogen der ved noget om det?
Man kan nok ikke bestille et Apple Watch Series 9 med ”stjerneskær” finish og med Nike Sport Loop i farven ”Sequoia/Orange”?
Det er vel som alle andre produkter, som man køber hos Apple. Hvis der opstår defekt i en større dims, opretter man jo en reklamations-sag hos dem, hvorefter dimsen bliver afhentet af UPS, som kører den til Holland, hvor den så bliver repareret eller ombyttet og derefter kørt tilbage til kunden af UPS.
Hvis dimsen ikke er så stor, fremsender Apple frankeret og adresseret emballage. Så skal man bare lige sende pakken og så holde øje med postkassen, indtil dimsen er tilbage igen. Jeg ved dog ikke, om det er med Track-and-Trace. Men det burde det da være, med de priser Apple tager for produkterne.
Der må i øvrigt stå noget om reklamationssager inde på Apple's hjemmeside, så prøv at gå på "skattejagt" derinde.
Hej Tonny
Tak for svar. Jeg har aldrig prøvet det før direkte fra Apple, så derfor jeg spørger. Jeg søger på hjemmesiden også, men det er åbenbart ikke problematisk at købe direkte fra Apple så, hvis det kan gøres sådan.
Jeg er 100 % sikker på, at jeg tidligere læste et svar fra David Munch til mit opslag her. Et godt svar der besvarede mine spørgsmål. Det er dog væk nu, men tak for svar til David også :D det var en god beskrivelse med nogle Nike ure, jeg lige ville læse igen.
Jeg så godt Davids gode svar. Naturligvis kan danske Apple-certificerede værksteder også reparere Apple-produkter.
Om jeg har købt Apple produkter direkte hos Apple.dk eller f.eks. Elmutanten eller POWERless, så bruger jeg altid Apple Authorized Service Partner Care1i Indre By; jeg har været uheldig med et sæt AirPods Max, der har været i Holland tre gange, først blev den venstre kop udskiftet og retur til DK, så blev den højre kop udskiftet og retur til DK og til sidst blev selve bøjlen udskiftet og retur til DK, bøvlet når Apple bare kunne udskifte hele enheden med en spritny, men det er nu 13 måneder siden, og de AirPods Max får tærsk hver eneste dag, er i brug minimum tre timer dagligt, og der ikke været et eneste issue med dem siden den tredobbelte reparation på Apples EU Service Center i EU i Holland.