Hejsa
Har købt et Apple Watch Ultra, og oprettet abonnement med E-sim, og alt virker fint, jeg kan bruge uret selvom jeg er værk fra min telefon, så bruger uret blot 4G.
Meeen - når jeg er i udlandet virker dette ikke, jeg kan kun modtage sende mails fra uret hvis jeg er i kontakt med min telefon, 4G virker ikke i udlandet.
Er der nogen der har erfaring med dette ?
Stig Bindner skrev:Hejsa
Har købt et Apple Watch Ultra, og oprettet abonnement med E-sim, og alt virker fint, jeg kan bruge uret selvom jeg er værk fra min telefon, så bruger uret blot 4G.
Meeen - når jeg er i udlandet virker dette ikke, jeg kan kun modtage sende mails fra uret hvis jeg er i kontakt med min telefon, 4G virker ikke i udlandet.
Er der nogen der har erfaring med dette ?
Læs her om roaming i udlandet. Hvis ikke det virker, må du tale med din udbyder og sikre at det muligt og aktiveret.
Den er jeg med på - ville høre om der er andre der har fået det til at virke, for nu har jeg snakket med Yousee, Telia & 3.dk og ingen af dem udbyder roaming i udlandet på E-Sim
Nej ingen i DK af hvad jeg ved af tilbyder at Apple watch virker i udlandet med E-sim. Mener også det står i betingelserne når du køber E-sim. Og kommer det nok heller aldrig til. Men har ikke selv mangler det nogensinde og kender heller ik der har udtrykt at det manglede så tror ikke efterspørgslen er der til det.
Ja sådan har man forskellige behov.
Jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge det til i Danmark, men når jeg rejser og på ferier, er det dejligt at man kan lade telefonen ligge i lejligheden når man er på stranden/poolen osv.
Apple Watch Ultra er en fantastisk enhed, der fungerer godt med E-sim-abonnement. Mobilfunktionerne på dit Apple Watch fungerer ikke i udlandet. Det betyder, at hvis du bevæger dig uden for din iPhones rækkevidde (ca. 10 meter), vil du ikke kunne foretage opkald, sende beskeder eller bruge data via dit ur.
Men du kan bruge dit Apple Watch i udlandet som normalt, når det er inden for rækkevidde af din iPhone, og din iPhone er sat op til international roaming.
Enig, Stig - det er super ærgerligt. Jeg har haft 3, Telia og nu Telenor. Jeg har spurgt kundeservice ved hver af selskaberne, men har fået nej alle steder. Men faktisk ikke nogen årsag. Det er bare piv ærgerligt og en kæmpe begrænsning. 🫤