Jeg har spurgt om det før, men tiden går jo som vi alle nok ved. Og der er kommet nyt, samt jeg har fået pejlet mig mere ind på, hvad det er jeg gerne vil have.
Jeg skal stadig ud og finde mig en Smart Lock. Men ikke en hvilken som helst model, fordi jeg syntes det virker lidt tosset, at man næsten skal vride håndledet halvvejs af led for at komme tæt nok på dens NFC pad. Det ser ikke sådan direkte sejt ud. Jeg syntes også at det virker åndet, at man skal famle efter telefonen for at låse den op, fordi så kan man slige så godt hive nøglerne op i stedet for. Så jeg leder efter en Smart Lock, som har en rækkevidde på ca 20 cm, så det at man bare holder ved dørhåndtaget er nok til, at den låser op af sig selv.
Og så gør det ikke noget, at den ser smart ud, og ikke ligner noget billigt bras man kan købe i BR.
Eksistere der sådan noget?
Det skal selvfølgelig være kompatibelt Matter / Threat / Khimo, så man ikke behøver at plastre sit hus ind i forskellige bridges fra forskellige mærker.
Jeg har kig på en Zafe T-lock, da den også kan låses op af Apple Watch. Den kræver dog en Bridge, og jeg har ikke kunnet finde ud af hvad den bruger til at kommunikere med. Jeg ved heller ikke om 20cms afstand er noget den kan klare.
er det den her du skriver om?
David Munch skrev:Jeg har kig på en Zafe T-lock, da den også kan låses op af Apple Watch. Den kræver dog en Bridge, og jeg har ikke kunnet finde ud af hvad den bruger til at kommunikere med. Jeg ved heller ikke om 20cms afstand er noget den kan klare.
Tak, David. Jeg prøver lige at hive fat i producenten for lige at høre ad. Så skal jeg nok smide en kopi at vores korrespondance her.