Findes der en mere simpel måde at downloade apps fra App Store med, end den procedure jeg skal igenne hver gang?
Først skal jeg finde den app jeg ønsker
Så skal jeg trykke "Hent"
Så skal jeg trykke "Download"
Så ska jeg skrive mit lange og indviklet Apple-ID Password
Det er noget af en irritenden procedure at skulle igennem, hvis man bage skal hente et par apps. Og i forrige version af macOS skulle man kun trykke på "Download". Det var det hele.
Jeg går lidt og håber op, at det er mig selv der har sat en flueben et forket sted.
Er der nogen af jer der har en mere simpel måde at hente apps på?
------
Edit: Fandt det selvfølgelig selv efter jeg skrev dette indlæg. Murphys love.
Proceduren er således:
Systemindstillinger -> Apple-ID -> Bum, der ligger hunden begravet!
Typisk Murphy. Hver dag møder vi alle den fanden.
I vores desparate forsøg på at være på omgangshøjde med Murphy's Love (som jo blot er betragtninger over vores møde og interaktion med Verden), er det naturligvis godt at kende disse love. Det kan gøre en forskel - måske. Om ikke andet så får man sig et godt grin.
Murphy's 1. Lov er velkendt:
Hvis noget kan gå galt, vil det gå galt.
Overvejer man dette selvforklarende udsagns sandhedsværdi et øjeblik, så er denne lovmæssighed ikke speciel mærkværdig.
Desuden har Murphy formuleret flg. lovmæssigheder:
Hvilket alt sammen har bragt undertegnede frem til den strategiske livsindstilling Homo Ludens - hvilket er latin og betyder Det Legende Menneske. For med den indstilling fordamper Murphy's Love omend ikke helt, så dog i en grad, hvor tågen absolut letter, og alting bliver sjovt igen.
(hvor pokker lagde jeg nu den hammer....?)
ved ik hvad iPhone du har men når jeg skal hente nye apps, så skal jeg bare trykke download også lige godkende med faceID også henter den det ned. syntes det er super nemt
Det er macOS på en Mac jeg havde et hovedbrud med. Men jeg fandt da ud af det.
(hvor pokker lagde jeg nu den hammer…?)
Sammen med seglet? :o)