Hej til alle
Et simpelt spørgsmål: Hvis jeg tilføjer et kort til Wallet står der, at jeg der skal være en kode
Er den kode kun til wallet eller vil der også komme en kode ved opstart.
(det gider jeg nemlig ikke have. )
Desuden: Kan jeg bruge Apple pay de steder, hvor jeg ellers kan bruge f.eks mobile pay ?
Og kan jeg gøre det samme med med Apple Watch ?
Altså da jeg tilmeldte mit kort til apple pay skulle det godkendes med en kode der kom på en sms eller via netbanken. Og du kan bruge Apple pay alle de steder de har kontaktløse terminaler.
Den kode der nævnes er iPhone's passkode - den kode du taster når du vil benytte din iPhone, men kan også være Touch ID eller Face ID (dog vil du stadig have en passkode) - hvis ikke du har sat sådan en, vil du ikke "få lov" til at benytte Apple Pay.
Og ja, Apple Pay virker også på Apple Watch - og det virker samme steder som dit kontakt løse kreditkort virker - ikke nødvendigvis samme steder som MobilePay - men uden at vide det, så med stor sandsynlighed så vil jeg tro at det også virker samme steder som MobilePay (der er stadig enkelte butikker som ikke ønsker/vil opdatere deres kort terminaler til kontakt løse)
Ok tak for svarene
Jeg har ikke sat nogen kode til hverken Apple Watch eller iPhone. (Hverken med mønster, face-id eller kode. )
( og ønsker det ikke )
Så jeg vil ikke få lov at bruge Apple Pay
Som jeg forstår det I skriver, vil den komme ved hver opstart og ikke kun når jeg skal betaleSå fik jeg svar på de stillede spørgsmål og siger tak for hjælpen :-)