Hejsa.
Jeg har google og googlet og spurgt og spurgt MEN ikke fundet hjælp til dette mega trælse issue og håber meget en herinde kan afhjælpe mit problem. Men jeg har en macbook air som siger: Sharingd ønsker at bruge nøgleringen "lokale emner" hver eneste gang jeg logger ind/starter den op... denne skal jeg trykke annullere på 2 gange.
Derudover så kommer denne også frem: ProtectedCloudKeySyncing ønsker at bruge nøgleringen "lokale emner" en gang i mellem.. denne skal jeg trykke annullere på en ca. 20 gange før den forsvinder :-(
og jeg kan ikke erindrer jeg har ændret noget nogle steder og det er IKKE mit logind.. please HJÆLP??? mvh, Jens Bjørn
Gå til /Volumes/<din harddisk>/Users/<dit rbugernavn>//Library
Find og åben mappen Keychains
Slet alt indhold i mappen Keychains
Genstart computeren
Vælg "Opret ny nøglering" når dialogboksen kommer umiddelbart efter login
Tusinde "tak" for svaret! Men jeg aner ikke hvad og hvor jeg skal gå hen :-( ... kunne du prøve igen og venligst huske på at jeg er NY mac bruger :-) Pft. Mvh. Jens Bjørn
Tusinde "tak" for svaret! Men jeg aner ikke hvad og hvor jeg skal gå hen :-( ... kunne du prøve igen og venligst huske på at jeg er NY mac bruger :-) Pft. Mvh. Jens Bjørn
Har du prøvet at trykke Tillad istedet for annuller hvis muligt?
Måske dette kan være til hjælp:
Jeg har oplevet noget tilsvarende 1, måske 2 gange (dog længe siden) og løst det ved at gendanne fra nyeste Timemachine backup, fra før problemet. Vil sige det er hurtigt det nemmeste, fremfor at blive ekspert på et problem, der måske/forhåbentlig aldrig kommer igen.
I applikationen "Finder":
Vælg "Gå"-menuen i øverste bjælke.
Mens "Gå"-menuen er udvidet hold da "alt"-tasten nede. Hermed fremkommer et nyt menupunkt "Bibliotek"
Vælg "Bibliotek"
Et vindue åbner og viser indholdet i "Bibliotek"
Find mappen "Keychains" og åben denne mappe
Slet alt indhold i "Keychains"-mappen
Genstart computeren
Vælge "Opret ny nøglering" når dialog-boksen kommer frem umiddelbart efter login
TUSINDE TAK!!! Det virkede :-)
Selv tak ;-)