Internet browseren iCab er opdateret - und ist startbereit
Det er ikke til at se det hvis man ikke lige ved det - men Tyskland har en Internet browser til Mac, der ikke er til at kimse af.
|
90'erne har ringet - De vil have deres design tilbage
Jesper Neergaard skrev:90'erne har ringet - De vil have deres design tilbage
Kühl!
Jeg kørte med i iCab'en tilbage i 90'erne, da jeg kørte på 68K-platformen. iCab var min foretrukne browser frem for Netscape, indtil jeg fik installeret OpenDoc og CyberDog (fedeste Mac-browser ever!).
Har lige hentet iCab. Ser ud til at funke fint, selv de steder, hvor min lettere slidte Safari må give op..
Cyberdog Rules OpenDoc var en spændende vision...
Hvad er det Safari må give op på som iCap klare?
Michael Ib skrev:Hvad er det Safari må give op på som iCap klare?
ExtraBladet's sportssider, bil-sider og ferie-sider; de er helt blanke; dem bliver jeg nødt til at åbne i Firefox (eller nu iCab). Resten kan loades, selvom der lige nu er skyttegravskrig mellem min ad-blocker og ad-blocker-blockeren. Den krig vinder ad-blockeren dog som regel efter en uges tid, hvorefter der er våbenstilstand i et par måneder. Safari i SnowLeo (10.6).
Firefox eller iCab (begge (endnu) uden ad-blocker) åbner dem allesammen. Har ikke testet iCab med min netbank endnu. Her er jeg nødt til at bruge Firefox, da banken påstår, at min Safari er for usikker. Skægt nok virker min Safari fint på både eBoks og borger[dot]dk, så min bank er enten paranoid omkring sikkerhed (hvilket er fint nok med mig), eller også ved den mere om cybersikkerhed, end både eBoks og borger[dot]dk (hvilket også er fint nok med mig).
Min Safari kan godt åbne BT's sider, men et eller andet derinde sender CPU'en op på 100%, så der kommer rigtig gang i blæseren, og visse links ude i højre side sender Safari videre til en forkert historie. Resten af de sider, som jeg plejer at besøge, virker dog som de skal.
PowerPalle skrev:Cyberdog Rules OpenDoc var en spændende vision...
Jaeh. Jeg blev ked, da de lagde det i graven, inden jeg rigtig kom i gang med at eksperimentere med det. Det var ret langhåret at installere i forhold til alt andet fra Apple, men når det først virkede, var det klippestabilt. Desværre var CyberDog afhængig af en Apple-server, hver gang den skulle rendere et browservindue, og den server blev lukket omtrent samtidig med, at OpenDoc blev lagt i mølposen. Så var det tilbage til Netscape, indtil iCab dukkede op. Det var sur musculus gluteus maximus. ;O)
Konceptet omkring, at man f,eks, kunne sætte en lommeregner ind i et regneark var genialt i sig selv. Fik støvsuget nettet for al OpenDoc software (freeware) til senere leg og må det have liggende et eller andet sted. Har stadig OpenDoc indstaleret på min Performa 475 med MacOS 8.1, så det er bare at gå i gang, næste gang sneen ligger i meterhøje driver og der ikke er andet at tage sig til.