Martin Ammentorp skrev: Read all about itKøbte selv en SE 20/4 (20 MB HD, 4MB RAM) i 1989. Min it-mand på arbejdet spurgte, hvad jeg dog skulle med al den RAM og HD-plads
og den virker endnu Jeg kom først selv med på vognen i 1992 med en 68020 LC 4/20 med 14'' Trinitron og StyleWriter for 10.000,- Kr. Den var født med System 7.
Den blev så for lille og langsom efter et par år, selvom den blev opgraderet med et PDS 68030-kort, så den røg videre til eksen som skrivemaskine og jeg fik investeret i en Performa 475 4/700, som jeg efterhånden fik max'et helt ud med RAM, VRAM, PDS ethernet-kort, 4 GB harddisk og udskiftning af LC-CPU'en (uden FPU) til en Quadra-CPU (med FPU). Har også den originale Apple CD300 til den. Det eneste, som jeg aldrig fik fat i til den var PDS PowerPC-kortet. Det kunne ellers have været stort, men det ville så have været på bekostning af muligheden for at være online.
Den er hamrende stabil, både med 7.1.P5 og med 8.1, og mens de andre studrende inde på instituttet kørte Win 3.11 og Internet Explorer på studenter-PC'erne, sad jeg og surfede med Cyberdog på min egen Mac. Havde i mellemtiden købt mig en (Uf!) Performa 6200, som jeg brugte derhjemme. OK, man kunne sætte et TV-kort i den, og man kunne tænde og slukke den med en fjernbetjening. Men det var vist også det eneste positive, der kunne siges om Performa 6xxx-serien.
475'eren har jeg stadigvæk, og den bliver lejlighedsvis sat op, når jeg bliver nostalgisk og vil spille de gamle klassikere som Risk, Rescue!, Shufflepuck CafÈ, CatchTheBuzz, MacAttack, Shatterball, Lemmings, PGA Tour Golf, F/A18 Hornet, og Wolfenstein. Og naturligvis Monkey Island. Been there, got the T-shirt.