Jeg kan ikke engang blive støt, lad os sige at der skabes 300+ jobs i en landsdel der har brug for det så er statsstøtten det værd, samtidigt med at fjernvarmekunderne i Viborg står med en win-win.
Jeg er heller ikke stødt, indigneret etc. - endnu - men vil bestemt gerne vide, hvad der foregår. Jeg vil dog heller ikke være til grin for egne skattepenge.
Og er i øvrigt ikke et sekund i tvivl om, at de bag facaden griner deres røv i laser hos Apple i California i en sådan sag.
Det eneste problem her er, at virksomheder kræver MINE PENGE hver gang de skal til at opføre sig miljøvenligt eller bæredygtigt.
Det må være en syg tanke, selv for en højremand, for de vil jo hellere derhen, hvor hver mand er sin egen lykkes smed og hvor virksomheder ikke betaler skat. Vi bør støtte virkelig nytænkning i stedet for blot at støtte en eller anden tilfældig kapitalists lommer.
Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside
Kenny Poulsen skrev: Det eneste problem her er, at virksomheder kræver MINE PENGE hver gang de skal til at opføre sig miljøvenligt eller bæredygtigt.
Det må være en syg tanke, selv for en højremand, for de vil jo hellere derhen, hvor hver mand er sin egen lykkes smed og hvor virksomheder ikke betaler skat. Vi bør støtte virkelig nytænkning i stedet for blot at støtte en eller anden tilfældig kapitalists lommer.
Der sidder nogle kloge hoveder som har besluttet på Danmarks vegne at støtte grønne initativer. Jeg må sige at jeg er imponeret over at Danmark er udvalgt som land for dette projekt, om Apple så laver en skuffe aftale med staten om mindre skattebetaling kan jeg ikke være støt over, der skabes arbejdspladser i en del af udkants Danmark som har brug for det, og de arbejdere kommer (måske) fra offentlig forsørgelse over til at blive skattebidragere.
En trillion er 10 i 18. 1.000.000.000.000.000.000!
En AMERIKANSK trillion er (kun) 10 i 12., men hvad er en faktor million mellem venner :)
Men jeg synes det er for dårligt hvis vi betaler tilskud til en billion-virksomhed, som ikke engang sætter produktion i gang, og derfor (næsten) ikke giver nogen skattekroner.
MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic
Kloge hoveder, burde have været i citationstegn. Hvis alle 179 medlemmer af folketinget, som jeg læser dit indlæg ikke er kloge hoveder, så er det en syg kultur vi har i Danmark.
Danmark har brug for virksomhedsdrift, der er jo en grund til at vi har arbejdsløse, udover de indlysende grunde, som jeg slet ikke vil nævne her.
Regler gælder alle, så hvis vi i Danmark har en regel om at støtte grønne initativer, så gælder dette ALLE virksomheder, herunder Apple. Alle er lige for den gældende lovgivning, selvom der er undtagelser.