FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > iPhone og tilbehør > Tillykke: iPhone fylder ti år i dag Start et nyt emne

Tillykke: iPhone fylder ti år i dag
09/01/2017 - 09:30:48
macxpert
Stormogul
Siden: oktober 2015
Personligt sprang jeg den første iPhone over, da jeg havde to ufravigelige krav: 3G ombord og 3 som udbyder.

Steve Jobs annoncerer iPhone for ti år siden i dag

Dance100.com Broadcasting The Best Electronic Dance Music
09/01/2017 - 10:52:40
Antoni Nygaard
Stormogul
Siden: december 2007
Jeg har lige set keynoten Utroligt det allerede er 10 år siden! Der er sket meget.

l Mac Pro 2,1 2x 3Ghz Quad Core l iPhone 7 Plus 128GB Black l iPad Air 2 Sort 128GB Wifi + 4G l B&W P7 Wireless l
09/01/2017 - 12:52:14
Martin Ammentorp
Veteran
Siden: april 2001
macxpert skrev: Personligt sprang jeg den første iPhone over, da jeg havde to ufravigelige krav: 3G ombord og 3 som udbyder.

Steve Jobs annoncerer iPhone for ti år siden i dag

Jeg ventede til 3'eren med samme krav. Og har stadig 3 som udbyder, men nu med 6S. Story: 3, 4S, 5S, 6S

Og min første mac (1989) var en SE 20/2 - kæft, hvor Apple har tjent på mig - men Apple har tjent mig fint alle de år

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
09/01/2017 - 12:53:02
Bersærken
Stormogul
Siden: januar 2013
Og hvad er der så sket i de ti år? Jo, mennesket har fået et legetøj der virker overalt og det har resulteret at vi ikke mere kommunikerer,med mindre det er over telefonen! Selv i kirken er der folk der ikke kan finde ud af at slukke for telefonen, nogle oplever sikkert også at konen tekster mens de har sex?? I mine øjne og gamle optik har vi ikke vundet så meget ved at have mobile telefoner, man har nærmest gjort sig afhængig af at man kan nåes altid og til alle tider, det må sku da give stress..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
09/01/2017 - 12:53:50
Martin Ammentorp
Veteran
Antoni Nygaard skrev: Jeg har lige set keynoten Utroligt det allerede er 10 år siden! Der er sket meget.

Tjah - det var dengang Apple stadig var innovativ - det kniber mere nu.

we miss

09/01/2017 - 12:55:27
Martin Ammentorp
Veteran
Bersærken skrev: nogle oplever sikkert også at konen tekster mens de har sex?? I

Engelsk undersøgelse:

"Taler de med deres kone, når de har sex?"

30% svarede: "Kun, hvis der er en telefon i nærheden"

09/01/2017 - 13:26:43
Bersærken
Stormogul
Martin Ammentorp skrev:
Bersærken skrev: nogle oplever sikkert også at konen tekster mens de har sex?? I

Engelsk undersøgelse:

"Taler de med deres kone, når de har sex?"

30% svarede: "Kun, hvis der er en telefon i nærheden"

-
"A new poll by Harris Interactive has just revealed that 1 in 10 of us use our phones during sex. Yeah, you heard me, DURING SEX.! KLIK

09/01/2017 - 13:31:00
LarsMN
Stormogul
Siden: maj 2007
10 år - jeg føler mig gammel - gad vide hvad John Strand føler sig...?

klik

09/01/2017 - 13:43:40
Bersærken
Stormogul
LarsMN skrev: 10 år - jeg føler mig gammel - gad vide hvad John Strand føler sig...?

klik

Ja, den er ikke meget værd, det siger noget om mandens forestillingsevner og visioner for fremtiden...

09/01/2017 - 15:32:08
Dirla
Kaptajn
Siden: december 2013
Hvad mon det kostede Apple at købe navnet "iPhone"?

www.newz.dk 11 jan. 2007: Efter offentliggørelsen af Apples mobiltelefon under navnet iPhone, har Cisco taget beslutningen om at sagsøge Apple. Dette gøres på baggrund af, at Cisco har ejet varemærket iPhone, efter datterselskabet Linksys overtog Infogear i 2000. Infogear havde registreret varemærket i 1996.

Apple er blevet citeret for at sige, at de ikke føler de overtræder Ciscos varemærke, da Cisco telefonen er en internettelefon og Apples telefon er en mobiltelefon.

Cisco mener at sammensmeltning mellem hjemmetelefonen, mobiltelefonen, arbejdstelefonen og pc'en er uundgåeligt, hvorfor man ønsker at beskytte sit varemærke.

09/01/2017 - 16:15:18
KaHornshoej
Lærling
Siden: januar 2010
Bersærken skrev:
LarsMN skrev: 10 år - jeg føler mig gammel - gad vide hvad John Strand føler sig...?

klik

Ja, den er ikke meget værd, det siger noget om mandens forestillingsevner og visioner for fremtiden...

Funny shit!!!

09/01/2017 - 16:22:41
macxpert
Stormogul
KaHornshoej skrev: Funny shit!!!

Det bedste er dog, at tumpen ikke optræder i medierne mere. Selv den mest bovlamme journalistpraktikant styrer langt uden om ham, når der skal bruges en teleanalytiker.

09/01/2017 - 17:39:49
Stouenberg
Novice
Siden: juli 2013
macxpert skrev:
KaHornshoej skrev: Funny shit!!!

Det bedste er dog, at tumpen ikke optræder i medierne mere. Selv den mest bovlamme journalistpraktikant styrer langt uden om ham, når der skal bruges en teleanalytiker.

- hvem ringer du så til?

Steen
09/01/2017 - 17:46:19
macxpert
Stormogul
Stouenberg skrev: - hvem ringer du så til?

Det er godt nok mange år siden, jeg var journalistpraktikant iført sort t-shirt, sorte jeans og sort læderjakke og bevæbnet med et nyudstedt pressekort...

Faktisk var det i et helt andet årtusinde...

09/01/2017 - 22:28:39
macxpert
Stormogul
Godt at se John G. Pedersen istedet for den anden John i TV 2 Nyhederne i dagens anledning.

09/01/2017 - 22:40:54
macxpert
Stormogul
Dance100.com spiller Troy Sivan - Youth (Gryffin Remix)

09/01/2017 - 22:58:20
Peter999
Veteran
Siden: august 2005

klik

Herligt gensyn!

Her det episke video-interview 2 år senere, hvor John Strand stadig var vild med Nokia, og mindede om at han aldrig tog fejl i sine forudsigelser:
klik

09/01/2017 - 22:58:55
macxpert
Stormogul

10/01/2017 - 08:06:21
Martin Ammentorp
Veteran
John Strand er ikke den eneste, der tager fejl:

Jeg vil tro, der på verdensplan er et marked for ca. fem computere.

IBMs direktør Thomas Watson i 1943

10/01/2017 - 08:39:04
macxpert
Stormogul
Peter999 skrev: Her det episke video-interview 2 år senere, hvor John Strand stadig var vild med Nokia, og mindede om at han aldrig tog fejl i sine forudsigelser:
klik

Ah, Gud! Idioten gør også sig selv til grin på engelsk. Føj!, en narrøv!

10/01/2017 - 08:46:48
macxpert
Stormogul
Peter999 skrev: Her det episke video-interview 2 år senere, hvor John Strand stadig var vild med Nokia, og mindede om at han aldrig tog fejl i sine forudsigelser:
klik

Åh, Gud! Idioten gør også sig selv til grin på engelsk. Føj!, en narrøv!

10/01/2017 - 09:12:12
KaHornshoej
Lærling
Siden: januar 2010
macxpert skrev:
klik

Åh, Gud! Idioten gør også sig selv til grin på engelsk. Føj!, en narrøv!

Det er da langt værre at han gør gein med dværge og ikke mindst Paris Hilton. Håber han har sat sine sparepenge i Nokia

10/01/2017 - 09:28:58
macxpert
Stormogul
KaHornshoej skrev: Håber han har sat sine sparepenge i Nokia

Så er han en fattig mand i dag.

10/01/2017 - 10:07:01
David Munch
Veda
Martin Ammentorp skrev: John Strand er ikke den eneste, der tager fejl:

Jeg vil tro, der på verdensplan er et marked for ca. fem computere.

IBMs direktør Thomas Watson i 1943

Det var da korrekt i 1943..

Dropbox: www.dropbox.com/referrals/NTMyOTUyOQ -Brug dette link og vi får begge ekstra plads når du opretter dig!
10/01/2017 - 10:16:41
Jess Søndergaard
Novice
Siden: september 2008

iPhone er fantastisk.
Takke være den kan jeg næsten alt. Købe og betale transport og iøvrigt ellers betale via MobilePay. Jeg kan skaffe alle mulige oplysninger og ikke mindst kan jeg kommunikere med omverdenen som aldrig før. Jeg kan vise mine billeder til vennerne og jeg kan hører musik/ nyheder - og i lufthavne kan jeg fordrive ventetiden med spil. Og så holder iPhone styr på mine aftaler.
Desværre er Apple ikke så innovative som de har været og vi savner Jobs.

10/01/2017 - 10:18:12
macxpert
Stormogul
Jess Søndergaard skrev: iPhone er fantastisk.
Takke være den kan jeg næsten alt. Købe og betale transport og iøvrigt ellers betale via MobilePay. Jeg kan skaffe alle mulige oplysninger og ikke mindst kan jeg kommunikere med omverdenen som aldrig før. Jeg kan vise mine billeder til vennerne og jeg kan hører musik/ nyheder - og i lufthavne kan jeg fordrive ventetiden med spil. Og så holder iPhone styr på mine aftaler.

Enig. iPhone ER fantastisk!

10/01/2017 - 11:23:54
Tonny Freimanis
Stormogul
Siden: marts 2006
macxpert skrev:
Jess Søndergaard skrev: iPhone er fantastisk.

Enig. iPhone ER fantastisk!

Rettelse: alle smartphones er fantastiske; de kan allesammen det hele. OS'et er sekundært i denne sammenhæng.

En smartphone med Andoid og en iPhone med IOS kan vel sammenlignes med to biler, hvor den ene har manuel gearkasse (Android) og den anden (IOS) har automatisk gearkasse. Resten er et temperamentsspørgsmål.

Jeg vil til enhver tid foretrække en bil med manuel gearkasse, da jeg godt kan lide den ekstra kontrol over køretøjet, men til gengæld gider jeg ikke dimse med min telefon for at få den til at gøre et eller andet bestemt, så her er jeg til IOS.

Men jeg har godt nok skævet en del til Xperia Compact. Undskyld.

Gul stormmåge

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017