FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > OS X > Fjerne flueben i Security & Privacy Start et nyt emne

Fjerne flueben i Security
04/01/2017 - 22:25:13
Vagn E. Jørgensen
Novice
Siden: september 2007
MBA med El Capitain. Der er ikke kode for at åbne maskinen. Ønsker at der sker automatisk login, men det er ikke muligt, da jeg ikke kan åbne hængelåsen i "Security & Privacy" i Systemindstilinger. Nogen bud på en løsning ?

MBP 15" Retina mid 2015- OS 10.11.6 iPhone 6
05/01/2017 - 00:07:06
Signifikant
Stormogul
Siden: april 2014
Hvad sker der når du prøver?

Men automatisk login indstilles da under bruger & grupper-->log ind.

Men med stor sandsynlighed er filevault aktiveret og det er alt sammen uinteressant, da filevault kræver et password for at kunne dekryptere og understøtter derfor ikke automatisk login. Automatisk login vil ødelægge hele formålet med at beskytte med filevault.

06/01/2017 - 17:44:07
Vagn E. Jørgensen
Novice
Signifikant skrev: Hvad sker der når du prøver?

Men automatisk login indstilles da under bruger & grupper-->log ind.

Men med stor sandsynlighed er filevault aktiveret og det er alt sammen uinteressant, da filevault kræver et password for at kunne dekryptere og understøtter derfor ikke automatisk login. Automatisk login vil ødelægge hele formålet med at beskytte med filevault.

FileVault er ikke aktiveret og det flueben jeg henviser til er under Security&Privacy, fanen General og her der et flueben i punktet Disable automatic login. Jeg kan ikke åbne hængelåsen og dermed ændre indstillingen. Giver det nogen mening? På forhånd tak

06/01/2017 - 20:01:40
Signifikant
Stormogul
Vagn E. Jørgensen skrev:

FileVault er ikke aktiveret og det flueben jeg henviser til er under Security&Privacy, fanen General og her der et flueben i punktet Disable automatic login. Jeg kan ikke åbne hængelåsen og dermed ændre indstillingen. Giver det nogen mening? På forhånd tak

Ikke noget problem her på min gamle iMac, hvor filevault ikke er aktiv.

Bliver du ikke bedt om brugernavn og password, når du klikker på låsen?

Ellers prøv at genstarte maskine og forsøg igen, måske noget er gået i baglås..

Prøv også at gå ind under bruger & grupper->login som jeg nævnte. Det kan være tingene derinde ikke er korrekt opsat til aktivere automatisk logon.. Men skulle nu stadig kunne låse hængelåsen op..

07/01/2017 - 20:37:11
Vagn E. Jørgensen
Novice
Signifikant skrev:
Vagn E. Jørgensen skrev:

Prøv også at gå ind under bruger & grupper->login som jeg nævnte. Det kan være tingene derinde ikke er korrekt opsat til aktivere automatisk logon.. Men skulle nu stadig kunne låse hængelåsen op..

Heller ikke noget problem på min MBP. Men MBA'en driller. Jeg bliver selvfølgelig spurgt om navn og password og alle andre steder virker det bare at klikke OK, da der jo netop ikke er et password på maskinen. Maskinen har været lukket og genstartet adskillige gange, men det hjælper ikke. Og jeg har været inde under Bruger & Grupper (som jeg godt kan ændre i) men det hjælper heller ikke noget. Hmm Men tak for din hjælp. Sidste forsøg er at sætte en kode på maskinen, for så at se om det hjælper og derefter så fjerne koden igen. Jeg melder tilbage med resultatet.

07/01/2017 - 20:37:12
Vagn E. Jørgensen
Novice
Signifikant skrev:
Vagn E. Jørgensen skrev:

Heller ikke noget problem på min MBP. Men MBA'en driller. Jeg bliver selvfølgelig spurgt om navn og password og alle andre steder virker det bare at klikke OK, da der jo netop ikke er et password på maskinen. Maskinen har været lukket og genstartet adskillige gange, men det hjælper ikke. Og jeg har været inde under Bruger & Grupper (som jeg godt kan ændre i) men det hjælper heller ikke noget. Hmm Men tak for din hjælp. Sidste forsøg er at sætte en kode på maskinen, for så at se om det hjælper og derefter så fjerne koden igen. Jeg melder tilbage med resultatet.

07/01/2017 - 22:42:15
Signifikant
Stormogul
Hvorfor har du ikke password på?

Du kan godt have automatisk logon uden password.

Generelt syntes jeg slet ikke automatisk logon, ingen filevault, ingen password osv. er egnet til en bærbar.

Tror Apple har samme holdning, for generelt virker standard sikkerhedsindstillingerne på min Macbook Air lidt strammere end min iMac, men forskel alder betyder nok også noget..

13/01/2017 - 00:13:48
Vagn E. Jørgensen
Novice
Signifikant skrev: Hvorfor har du ikke password på?

Du kan godt have automatisk logon uden password.

Generelt syntes jeg slet ikke automatisk logon, ingen filevault, ingen password osv. er egnet til en bærbar.

Tror Apple har samme holdning, for generelt virker standard sikkerhedsindstillingerne på min Macbook Air lidt strammere end min iMac, men forskel alder betyder nok også noget..

Der er ikke password på fordi maskinen ikke bliver brugt som bærbar, men bor fast hjemme.
Men problemet løste sig da jeg opdaterede til Sierra, så det har åbenbart været en fejl i installationen af El Capitan.
Endnu en gang tak for feedback

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017