FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > OS X > Nedgradering Sierra til El Capitan Start et nyt emne

Nedgradering Sierra til El Capitan
17/12/2016 - 14:39:29
Ketilbjorn Jonsen
Seniormedlem
Siden: juli 2008
Jeg skal nedgradere fra Sierra til El Capitan.. Når jeg kigger på min Time Machine back up HD er der et utal af datoer.. Hvordan finder jeg ud af hvor El Capitan ligger?

17/12/2016 - 14:45:26
Allan Nyholm Nielsen
Kaptajn
Siden: oktober 2003
Jeg tror ikke at det er muligt på den måde at nedgradere til El Capitan fra macOS Sierra - du bør hente El Capitan fra din historik på Mac App Store og frisk installere dette.

Derefter trækker du dine ting over fra mappen "Latest" fra din Time Machine backup - det er et symlink og det henviser til seneste backup. Benyt et filbehandlingsprogram der kan læse og behandle symlinks ordenligt. Commander Pro virker ikke f.eks - ForkLift 2.6.6 gør - hent en trial af dette på
Binarynights.com

Bladr igennem dine mapper og kopier data tilbage efter frisk install af El Capitan fra USB evt.

Har du hentet El Capitan fra Mac App Store til din Programmer mappe og leder efter denne Installationsfil, så bør du benytte en alm filsøgning med EasyFind eller lignende. Og ikke Spotlight da jeg mener at Time Machine er uden for Spotlight.

17/12/2016 - 15:54:55
Bersærken
Stormogul
Siden: januar 2013
Må jeg spørge hvorfor du skal nedgradere?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
17/12/2016 - 17:55:48
Ketilbjorn Jonsen
Seniormedlem
Bersærken skrev: Må jeg spørge hvorfor du skal nedgradere?

Jeg kan ikke længere importere Sonys XD Cam diske til Final Cut Pro X, fordi Sony ikke har opgraderet deres XD Cam transfer program til Sierra. Jeg burde naturligvis have undersøgt det nøjere inden jeg installerede Sierra. Skal måske helt tilbage til Mavericks som jeg egentlig mener at min Mac Pro (den lille sorte gulvspand) er født med..

17/12/2016 - 17:59:33
David Munch
Veda
Siden: april 2001
Du kan ikke bare køre en Time Machine backup ind, og så være tilbage på El Capitan. Du er nød til at installere det fra bunden af, og så køre din gamle backup ind, såfremt du ønsker det.

Dropbox: www.dropbox.com/referrals/NTMyOTUyOQ -Brug dette link og vi får begge ekstra plads når du opretter dig!
17/12/2016 - 19:50:17
Bersærken
Stormogul
Siden: januar 2013
Så vidt jeg kan se er softwaren til dit cam op til OSX 10.10, altså skulle du kunne nøjes med at nedgradere til Yosemite.

klik

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
17/12/2016 - 20:16:31
Ketilbjorn Jonsen
Seniormedlem
Bersærken skrev: Så vidt jeg kan se er softwaren til dit cam op til OSX 10.10, altså skulle du kunne nøjes med at nedgradere til Yosemite.

klik

Nu er det ikke lige et af de kameraer, men et PDW -700

18/12/2016 - 06:50:41
Ketilbjorn Jonsen
Seniormedlem
David Munch skrev: Du kan ikke bare køre en Time Machine backup ind, og så være tilbage på El Capitan. Du er nød til at installere det fra bunden af, og så køre din gamle backup ind, såfremt du ønsker det.

Jeg ser jeg skal tilbage til Yosemite,. som jeg har fundet under køb i App Store. Fra bunden af... betyder det jeg skal geninstallere alle mine øvrige programmer igen? Altså Photoshop, Lightroom, Aperture, Final Cut X, Microsoft Office pakke, etc ?

18/12/2016 - 10:12:43
David Munch
Veda
Siden: april 2001
Ja, for din harddisk skal formateres. Har du en Timemachine backup fra Yosemite så burde den dog også klare det.

Dropbox: www.dropbox.com/referrals/NTMyOTUyOQ -Brug dette link og vi får begge ekstra plads når du opretter dig!
18/12/2016 - 10:25:16
Tonny Freimanis
Stormogul
Siden: marts 2006
Ketilbjorn Jonsen skrev:
David Munch skrev: Du kan ikke bare køre en Time Machine backup ind, og så være tilbage på El Capitan. Du er nød til at installere det fra bunden af, og så køre din gamle backup ind, såfremt du ønsker det.

Jeg ser jeg skal tilbage til Yosemite,. som jeg har fundet under køb i App Store. Fra bunden af... betyder det jeg skal geninstallere alle mine øvrige programmer igen? Altså Photoshop, Lightroom, Aperture, Final Cut X, Microsoft Office pakke, etc ?

Har ikke prøvet selv, men teoretisk SKULLE du vel kunne nedgradere OS X og så via TimeMachine lægge resten tilbage, lidt ligesom at nulstille en iPhone, opgradere (eller i sjældne tilfælde nedgradere) IOS, og så lægge alle apps, fotos/videoer, kontakter, SMS'er og alt det andet snask tilbage fra en iTunes-backup.

De store programpakker, som du nævner, de lægger vel små-filer og cache-mapper over det hele, så jeg tror ikke, at du undgår problemer, og jeg tror også, at du sammenlagt kommer til at bruge mere tid på tilbagekopiering + fejlfinding, end du kommer til at bruge på ny-installation af både OS og program-pakkerne.

I vore dage er det efterhånden lettere at at starte helt forfra på en ny disk, hver gang man går op og især ned i OS-version, men det kræver jo lissom fysisk adgang til disken.

Til og med MacOS 9 kunne man nøjes med at brænde en kopi af systemmappen, opgradere, teste, og så nedgradre igen ved at trashe den nye systemmappe og kopiere det oprindelige system tilbage fra CD'en.

Hvis der var program(pakker), som lagde noget i Systemmappen, lå det oftest i Kontrolpaneler eller Udvidelser og kunne slettes manuelt sammen med selve programmet.

Gul stormmåge

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017