FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > OS X > oplåsning med Apple watch probs Start et nyt emne

oplåsning med Apple watch probs
06/12/2016 - 18:56:50
Pjock
Veteran
Siden: marts 2012
De første par dage jeg havde min nye macbook pro låste den fint op med mit apple watch men nu vil den overhovedet ikke mere, har prøvet at slå det fra og til igen men lige lidt hjalp det.

andre der har samme problem eller muligvis en løsning på det, har søgt på google uden held. var en af grundene til jeg valgte denne model da jeg så det som være lige så godt som touch id men skod når det ikke virker alligevel.

Mac mini 2014 - Ipad mini Retina 32gb - Ipad pro 128gb 4G- Iphone 6s Plus 64gb - Apple Tv4
07/12/2016 - 19:30:12
Søren Petersen
Novice
Siden: september 2004
Hej

Og dit ur er beskyttet med kode? Står der at den prøver at låse op via uret? Får du andre fejlbeskeder?

Er det også sat rigtig op på telefonen (i apple watch app'en)?

Har du samme apple id på både ur og computer?

Mvh.
Søren

07/12/2016 - 20:21:45
Pjock
Veteran
Ja mit ur er med kode og der står at den prøver at låse op med uret men efter ca 5 sek så kommer den bare med at så skal jeg indtaste min kode på den bærbar.

jeg kan ikke finde noget i Watch appen der henviser til det og det er slået til på computeren og det er samme Apple id på begge enheder.

det har jo virket men holdt bare op lige pludseligt.

Mac mini 2014 - Ipad mini Retina 32gb - Ipad pro 128gb 4G- Iphone 6s Plus 64gb - Apple Tv4
07/12/2016 - 20:41:51
Lars Sejerup
ASCII jonglør
Siden: august 2008
Pjock skrev: Ja mit ur er med kode og der står at den prøver at låse op med uret men efter ca 5 sek så kommer den bare med at så skal jeg indtaste min kode på den bærbar.

jeg kan ikke finde noget i Watch appen der henviser til det og det er slået til på computeren og det er samme Apple id på begge enheder.

Jeg har prøvet noget lignende hvor der er gået mudder i kommunikationenen mellem ur og computer.

Prøve lige at genstarte eller gendanne uret, samtidig med st du helt genstarter computeren når uret atter er er klar til at låse laptoppen op.

Dilithium batteries and Neutal Network Gel is the future
08/12/2016 - 05:26:25
Pjock
Veteran
Lars Sejerup skrev:
Pjock skrev: Ja mit ur er med kode og der står at den prøver at låse op med uret men efter ca 5 sek så kommer den bare med at så skal jeg indtaste min kode på den bærbar.

Jeg har prøvet noget lignende hvor der er gået mudder i kommunikationenen mellem ur og computer.

Prøve lige at genstarte eller gendanne uret, samtidig med st du helt genstarter computeren når uret atter er er klar til at låse laptoppen op.

Har faktisk prøvet at gendanne uret og når jeg tænker efter tror jeg måske at problemet kom derefter, gendannede uret efter at have gendannet mobilen fra en sikkerhedskopi og havde glemt at afbryde forbindelsen med uret så da jeg skulle bruge uret måtte jeg slettet paringen og gendanne uret. måske det er der det er gået galt. så måske jeg bare skal tage tyren ved hornene og nulstille uret hmmm

08/12/2016 - 15:11:24
Pjock
Veteran
Nå så har jeg gendannet mit watch helt og startet fra 0 af uden at gendanne fra sikkerhedskopi men lige lidt hjalp det. den låser stadig ikke op. Hmmm træls må være noget i Mac OS så og orker ikke at gendanne min macbook allerede.

08/12/2016 - 20:28:26
Lars Sejerup
ASCII jonglør
Siden: august 2008
Kan de finde hinanden via Bluetooth?

Dilithium batteries and Neutal Network Gel is the future
10/12/2016 - 13:40:58
Pjock
Veteran
nå nu virkede det så lige pludseligt ud af det blå igen. i hverfald 1 gang så må vi se resten af dagen :)

10/12/2016 - 14:59:17
Tonny Freimanis
Stormogul
Siden: marts 2006
Pjock skrev: nå nu virkede det så lige pludseligt ud af det blå igen. i hverfald 1 gang så må vi se resten af dagen :)

Typisk adfærd hos Apple-udstyr; det fejler (næsten) aldrig, men når det så gør, er det (næsten) umuligt at finde fejlen, og bagefter udbedrer det (næsten) altid selv fejlen.

Gul stormmåge

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017