FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > Tips  > Gemme optagelse fra TV2 Play??? Start et nyt emne

Gemme optagelse fra TV2 Play???
01/08/2016 - 14:49:04
Jegersolen
Lærling
Siden: december 2009
Jeg har tv2 play, og kan se Nyhederne fra 31. juli 2016. Der er et indslag som jeg meget gerne vil save ned på min harddisk.

Samme indslag kan jeg også se direkte på mit tv igennem tv2 arkiv som jeg har via mit yousee-abonnement.

Kan det lade sig gøre gemme optagelserne fra et af de to medier? Håber nogen har gode ideer... :-)

01/08/2016 - 17:04:11
bleed_blue
Novice
Siden: november 2014
Jeg har ingen personlig erfaring med nedenstående, men det er par navne jeg har stødt på nogle gange, som du evt. kan prøve:

Replay Media Catcher
Audials Moviebox

01/08/2016 - 18:46:41
Jegersolen
Lærling
Jeg har lige prøvet dem. Moviebox gratis demo er til Windoze og den anden optager i et format Quicktime Player og VLC ikke kan afspille.
Har istedet prøvet med Ripcorder, som virker fint, men hvor jeg ikke kan få lyd på optagelsen. Øv.
Andre forslag? :-)

01/08/2016 - 20:05:27
David Munch
Veda
Siden: april 2001
Du kan prøve at konvertere et af de formater som du har fået ud, med Handbrake.

Dropbox: www.dropbox.com/referrals/NTMyOTUyOQ -Brug dette link og vi får begge ekstra plads når du opretter dig!
01/08/2016 - 20:43:44
Jegersolen
Lærling
Kunne jeg ikke finde ud af. Men det er i mpeg4-video format.
Jeg har også prøvet at optage direkte i Quicktime Player, men heller ikke her får jeg lyden med.

01/08/2016 - 21:16:54
Mads Østergaard Fog
Juniormedlem
Siden: april 2004
Grunden til at du ikke får lyden med er at langt de flest skærm-optage værktøjer er tænkt til "video-podcast" og der ved optager lyden fra enten den indbyggede mikrofon i computeren eller mikrofon-indgangen.

Hvis du skal have lyden med, så skal du bruge et program som Loopback fra Rogue Amoeba

Loopback gør at lyden fra et program ser ud som om det kommer ind i computeren via mikrofon-indgangen, og derved kan skærm-optageren (f.eks. QuickTime) fange lyden.

Giv det evt. et forsøg med deres gratis Trial, som giver mulighed for 20 minutters "optagelse" i fuld kvalitet.

02/08/2016 - 22:33:17
Jegersolen
Lærling
Det vil jeg prøve i morgen onsdag. Lyder nemlig ret spændende. Tak :-)

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017