FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > Nyhedsdebat > Jeg køber! Start et nyt emne

Jeg køber!
15/04/2016 - 15:35:19
Stig Storm
ASCII jonglør
Siden: april 2004
Jeg siger det bare nu, så I ved det.

Også for at være den første. Altså først.

Jeg køber en af disse:

Report: New ultra-thin MacBooks coming later in 2016, featuring new metal-injection molded hinges.

Så er det sagt.

MBPr 15" - iPhone 7 Plus pr. post - Svingfjer - Krokodille - "Hov hov!"
Jeg køber!
15/04/2016 - 15:54:38
macxpert
Stormogul
Siden: oktober 2015
Jeg køber den først, fordi jeg tager til USA og henter min — sammen med en iPhone 7 i september eller oktober 2016.

Dance100.com Broadcasting The Best Electronic Dance Music
Jeg køber!
15/04/2016 - 16:08:31
Peter999
Veteran
Siden: august 2005
Apple’s ukritiske higen efter det tynde er vel også skyld i at det usle tastatur fra MacBook 12” bliver udbredt til flere bærbare Macs.

Sikkert fint for folk, der ikke skriver ret meget, men bare skal flashe noget tyndt.

Form over funktion

Jeg køber!
15/04/2016 - 16:12:27
David Munch
Veda
Siden: april 2001
Jeg venter også bare på en Macbook opdatering, så nu må vi se hvem som bærer det hurtigste VISA kort.

Peter999 skrev: Apple’s ukritiske higen efter det tynde er vel også skyld i at det usle tastatur fra MacBook 12” bliver udbredt til flere bærbare Macs.

Sikkert fint for folk, der ikke skriver ret meget, men bare skal flashe noget tyndt.

Form over funktion

Der er overraskende mange som er meget glade for det nye tastatur, så jeg håber lidt på det bare et et spørgsmål om tilvending. Specielt hvorvidt man kan lære at 'berøre' tasterne, i stedet for at 'slamme' dem som de fleste gør nu, det er vidst kritisk i den sammenhæng.

Dropbox: www.dropbox.com/referrals/NTMyOTUyOQ -Brug dette link og vi får begge ekstra plads når du opretter dig!
Jeg køber!
15/04/2016 - 17:00:17
Peter999
Veteran
Siden: august 2005
David Munch skrev:
Der er overraskende mange som er meget glade for det nye tastatur, så jeg håber lidt på det bare et et spørgsmål om tilvending. Specielt hvorvidt man kan lære at 'berøre' tasterne, i stedet for at 'slamme' dem som de fleste gør nu, det er vidst kritisk i den sammenhæng.

Jeg foretrækker allerede tastaturer, hvor der kun er meget begrænset bevægelse i tasterne. Det “gamle”/nuværende Macbook Pro tastatur (og Apples "gamle" eksterne tastatur) er helt perfekt i mine øjne/fingre. Meget bedre end ethvert eksternt "PC"-tastatur.

Men det nye Macbook 12” er for ekstremt. Har kun prøvet det i butikker, men dog testet en del. Kan man egentlig lade 5-10 fingre hvile ovenpå de nye taster uden at det giver et tryk?

Jeg køber!
15/04/2016 - 22:41:14
Stig Storm
ASCII jonglør
En glimrende opsummerende artikel om de kommende nye MacBooks:

2016 MacBooks: Everything we know about Apple’s upcoming laptop updates

Jeg køber!
16/04/2016 - 06:12:27
Lars Sejerup
ASCII jonglør
Siden: august 2008
Jeg skal osse ha en

Dilithium batteries and Neutal Network Gel is the future
Jeg køber!
16/04/2016 - 08:53:06
Stig Storm
ASCII jonglør
macxpert skrev: Jeg køber den først, fordi jeg tager til USA og henter min — sammen med en iPhone 7 i september eller oktober 2016.

Det lykkedes! Vi sendt vassing en tur over Atlanten. Godt så

Jeg køber!
16/04/2016 - 09:08:22
Stig Storm
ASCII jonglør
Hvad jeg virkelig håber på, er også nævnt i artiklen på linket her nederst, nemlig flg.:

1. Full-powered Skylake chip, og ikke den langt mindre attraktive low-powered Core M version - eller i det mindste mulighed for at vælge mellem de to niveauer.
2. USB-C port med Thunderbolt 3.
3. Redesignede 15" slim-line MacBook Pro.
4. Touch ID. Det kunne godt nok være echt sweine-geil und super pushyl!

Opinion: What can we expect from the 2016 MacBooks, rumored to be launched by June?

Jeg køber!
16/04/2016 - 09:17:06
David Munch
Veda
Stig Storm skrev:
macxpert skrev: Jeg køber den først, fordi jeg tager til USA og henter min — sammen med en iPhone 7 i september eller oktober 2016.

Det lykkedes! Vi sendt vassing en tur over Atlanten. Godt så

De har desværre også internet i USA..

Dropbox: www.dropbox.com/referrals/NTMyOTUyOQ -Brug dette link og vi får begge ekstra plads når du opretter dig!
Jeg køber!
20/04/2016 - 12:58:08
David Munch
Veda
Den er kommet, den er noget skuffende, men den er her.

Jeg regner med at bestille i dag. Hvad med jer andre?

Jeg køber!
20/04/2016 - 13:14:18
macxpert
Stormogul
David Munch skrev: Den er kommet, den er noget skuffende, men den er her.

Jeg så det godt i går. Er den med Skylake nu?

Jeg køber!
20/04/2016 - 13:43:45
Stig Storm
ASCII jonglør

Er der ikke blot tale om a refreshment på 12-tommer MacBooks, men altså ikke en egentlig opdatering?

Det er ihvertfald betragtningen her:

Here’s how Apple’s refreshed 12-inch MacBook compares to last year’s model

Intet nyt der om MacBook Pros eventuelle redesign etc. Vi får måske intet decideret nyt at vide før WWDC d. 13.-17. juni 2016 - si'r Siri:

Siri announces WWDC 2016 will be held June 13th through June 17th in San Francisco

Jeg køber!
20/04/2016 - 14:21:13
macxpert
Stormogul
2016 models:

1.1GHz dual-core Intel Core m3 Skylake processor, Turbo Boost to 2.2GHz
1.2GHz dual-core Intel Core m5 Skylake processor, Turbo Boost to 2.7GHz
1.3GHz dual-core Intel Core m7 Skylake processor, Turbo Boost to 3.1GHz

Jeg køber!
20/04/2016 - 14:34:25
David Munch
Veda
macxpert skrev:

Jeg så det godt i går. Er den med Skylake nu?

Jeps.

Stig Storm skrev:

Er der ikke blot tale om a refreshment på 12-tommer MacBooks, men altså ikke en egentlig opdatering?

Hvad skulle forskellen være? Det er en opdateret model med nyt varenummer og modelnummer hos Apple, så den er så opdateret som den kan blive.

Nu har jeg prøvet at få fat på Humac 2 gange i dag uden held. Ville gerne høre om de fik dem i butikkerne inden weekenden, da jeg så kunne hive den med til Fynsland.

Jeg køber!
20/04/2016 - 14:42:35
Stig Storm
ASCII jonglør
OK. Jeg afventer dog opdatering til en mere slimline 15". Har tidligere haft 13" MBP, lidt for lille til mig, så 12" bliver det bestemt ikke herfra - omend disse virker meget lækre. Desuden fortæller anmeldelsen mig, at styrken på grafik-delen i 12"eren stadig lader noget tilbage at ønske ift. mine behov.

Jeg køber!
20/04/2016 - 14:44:22
David Munch
Veda
Den kan sagtens afspille kattevideoer i HD, hvis det er det du tænker på..

Jeg køber!
20/04/2016 - 14:45:50
Simon Tørnqvist
Seniormedlem
Siden: januar 2008
David Munch skrev: Nu har jeg prøvet at få fat på Humac 2 gange i dag uden held. Ville gerne høre om de fik dem i butikkerne inden weekenden, da jeg så kunne hive den med til Fynsland.

David, de har også Humac på Fyn :-)

PS: Og forskellen på refreshment og en decideret opdatering, er vist lidt en gradbøjning, men jeg tolker det som at opdateringen af Macbook Pro'en bliver en opdatering, da der bliver ændret på rigtig mange områder (forventeligt også på designet, antallet og typen af porte etc.).
Det der netop er sket med Macbook'en kan ikke umiddelbart ses uden at gå i "Oplysninger om system" og have forstand på hvad man kigger efter. Medmindre du selvfølgelig køber den i pink...

Jeg køber!
20/04/2016 - 14:46:47
Stig Storm
ASCII jonglør
David Munch skrev: Den kan sagtens afspille kattevideoer i HD, hvis det er det du tænker på..

Den slags kan man da ikke bruge en velrenommeret og Skylark-udstyret MacBook til!

OMG Cat Cannot Unsee The Horror

Jeg køber!
20/04/2016 - 14:52:27
macxpert
Stormogul
Stig Storm skrev: Den slags kan man da ikke bruge en velrenommeret og Skylark-udstyret MacBook til!

Der er ikke tale om en himmellærke, men derimod en himmelsø.

Jeg køber!
20/04/2016 - 15:40:53
David Munch
Veda
Fik endeligt fat på Humac, og de kunne ikke fortælle hvornår de fik dem - Så nu bestiller jeg bare en hos Apple til levering primo næste uge.

Jeg køber!
20/04/2016 - 15:51:18
harem
Veteran
Siden: oktober 2008
sidder lidt og tænker på jeg også skal have en, men den skal være i Space Grey og 15tomme.

hvor meget kan jeg få for den her?

Macbook Pro Retina medio 2015
1000GB Flash
2.8 quad core

den er ca. fra august 2015.

Alt medfølger osv, dog er tastaturet engelsk, men jeg får hjælp af en flink guttermand til at ændre det til dansk, så jeg regner med at "sælge" den med dansk tastatur. :)

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge
Jeg køber!
20/04/2016 - 16:03:14
..:: Thomas ::..
Lærling
Siden: oktober 2004
harem skrev: ...... jeg får hjælp af en flink guttermand til at ændre det til dansk, så jeg regner med at "sælge" den med dansk tastatur. :)

Med mindre du ønsker at skifte hele topcasen (alukabinettet) så bliver den en underlig omgang. Tataturlayoutet er fysik anderledes på en US MacBook, end på en DK MacBook. For eksempel kan du ikke få en DK enter tast ned i hullerne på et US tastatur.

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)
Jeg køber!
20/04/2016 - 16:45:56
Schmidt84
Novice
Siden: marts 2015
harem skrev: sidder lidt og tænker på jeg også skal have en, men den skal være i Space Grey og 15tomme.

hvor meget kan jeg få for den her?

Macbook Pro Retina medio 2015
1000GB Flash
2.8 quad core

den er ca. fra august 2015.

Alt medfølger osv, dog er tastaturet engelsk, men jeg får hjælp af en flink guttermand til at ændre det til dansk, så jeg regner med at "sælge" den med dansk tastatur. :)

15" ?? Syntes ikke jeg kan finde den i 15"

Jeg køber!
20/04/2016 - 16:58:09
macxpert
Stormogul
Schmidt84 skrev: 15" ?? Syntes ikke jeg kan finde den i 15"

15" kommer først til WWDC i juni 2016.

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017