FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > iPad og tilbehør > Ipad pro købt Start et nyt emne

Ipad pro købt
19/02/2016 - 20:56:01
Pjock
Veteran
Siden: marts 2012
Vil bare lige dele min glæde ved mit nye indkøb.

Valget stod mellem en ipad pro eller en ny macbook enten air eller pro retina, jeg valgte at springe ud i en ipad pro og hold kæft jeg er glad for den, troede ikke en så stor tablet ville være noget for mig men tværdigmod, bruger den meget mere end nogen af de ipad mini eller alm ipads jeg har haft.

Lidt et minus er det dog at apps ikke rigtig er ipad pro parate endnu men kommer forhåbenlig hen af vejen, og ville ønske at messenger og facebook kunne deles om skærmen en dag. :)

Overvejer at købe et tastatur til den men indtil videre har jeg kunne klare mig med skærmtastaturet da skærmen er stor nok til det.

Alt i alt et kanon Apple produkt.

Mac mini 2014 - Ipad mini Retina 32gb - Ipad pro 128gb 4G- Iphone 6s Plus 64gb - Apple Tv4
Ipad pro købt
20/02/2016 - 10:41:39
Lars Christensen
Novice
Siden: april 2004
Messenger understøtter multitasking på iPad'en, så indtil Facebook er opdateret kan du evt. bruge Safari til Facebook.

Men jeg tilslutter mig - er også super glad for min Pro. Den kunne godt være lidt lettere, men ellers har jeg ikke noget at sætte på den.

Grafisk designer og freelancer - iMac
Ipad pro købt
20/02/2016 - 13:30:59
Pjock
Veteran
Jeps køre tit messenger og safari sammen og det er super fedt. Har du tastatur cover til?

Mac mini 2014 - Ipad mini Retina 32gb - Ipad pro 128gb 4G- Iphone 6s Plus 64gb - Apple Tv4
Ipad pro købt
20/02/2016 - 13:49:55
Lars Christensen
Novice
Nej jeg har prøvet tastaturet i en Apple store i Italien, men venter og ser om der ikke kommer en dansk udgave snart. Men det er super lækkert at skrive på :-) har ikke prøvet Logitechs udgave dog.

Har købt en Apple pencil men den ligger stort set og bliver ikke brugt.

Ipad pro købt
20/02/2016 - 14:15:04
Pjock
Veteran
ok har også overvejet den pencil men tegner overhovedet ikke, så er det vist godt jeg ikke har købt den endnu. haha

Ipad pro købt
20/02/2016 - 15:57:27
LoT10
Novice
Siden: november 2010
Tillykke. Står selv og overvejer at købe en iPad pro efter at have solgt min iPad 4.
Er lige gået i gang med at skrive speciale og tænker at den vil være god at have med rundt og når jeg er på farten og ikke skal bruge andet end word og safari, fremfor at slæbe min 15,6" rMBP.

Ipad pro købt
20/02/2016 - 17:11:37
macxpert
Stormogul
Siden: oktober 2015
LoT10 skrev: Tillykke. Står selv og overvejer at købe en iPad pro efter at have solgt min iPad 4.
Er lige gået i gang med at skrive speciale og tænker at den vil være god at have med rundt og når jeg er på farten og ikke skal bruge andet end word og safari, fremfor at slæbe min 15,6" rMBP.

Nu har du helt sikkert gjort dig mange erfaringer vedrørende fordele og ulemper fra din tid med iPad 4, men jeg vover alligevel at slå et slag for den nye(ste) 12" MacBook med flot Retina skærm; (her vinder iPad Pro dog med 264 ppi mod MacBooks 226 ppi).

12" MacBook er som skabt til studielivet og specialskrivning pga. dens ekstreme mobilitet samt dens lækre, fulde keyboard (især hvis alternativet ender med, at du skal slæbe rundt på i en iPad og et eksternt keyboard ved siden af; det ved jeg godt, du ikke skriver noget om).

Real life batteri tests af 12" MacBook giver omkring ni-ti timers straight brug uden opladning. Kilde og kilde.

Dance100.com Broadcasting The Best Electronic Dance Music
Ipad pro købt
20/02/2016 - 17:54:24
LoT10
Novice
macxpert skrev:
LoT10 skrev: Tillykke. Står selv og overvejer at købe en iPad pro efter at have solgt min iPad 4.

Nu har du helt sikkert gjort dig mange erfaringer vedrørende fordele og ulemper fra din tid med iPad 4, men jeg vover alligevel at slå et slag for den nye(ste) 12" MacBook med flot Retina skærm; (her vinder iPad Pro dog med 264 ppi mod MacBooks 226 ppi).

12" MacBook er som skabt til studielivet og specialskrivning pga. dens ekstreme mobilitet samt dens lækre, fulde keyboard (især hvis alternativet ender med, at du skal slæbe rundt på i en iPad og et eksternt keyboard ved siden af; det ved jeg godt, du ikke skriver noget om).

Real life batteri tests af 12" MacBook giver omkring ni-ti timers straight brug uden opladning. Kilde og kilde.

Ja, jeg har gjort mig rigtig mange erfaringer og overvejelser omkring valget. Men det er altid rart med lidt ekstra input
Som jeg ser det er fordelen ved en iPad Pro at jeg kan få den med 4g, så jeg ikke er afhængig af at skulle bruge mobilens internetforbindelse. Og der hvor jeg har behov for at bruge andet ned min rMBP, er når jeg er på farten og ikke har wifi ved hånden. Da jeg har bil er det ikke et problem at min rMBP vejer en del, jeg gider dog ikke at slæbe den med når jeg skal på familie besøg eller lign og godt lige kan arbejde lidt på vejen.
Du har ret jeg overvejer kraftigt at købe et tastatur og have med, og det bliver nok logitechs, da det umiddelbart minder mest om et computertastatur.

Ipad pro købt
20/02/2016 - 18:18:57
Pjock
Veteran
LoT10 skrev:
macxpert skrev:

Ja, jeg har gjort mig rigtig mange erfaringer og overvejelser omkring valget. Men det er altid rart med lidt ekstra input
Som jeg ser det er fordelen ved en iPad Pro at jeg kan få den med 4g, så jeg ikke er afhængig af at skulle bruge mobilens internetforbindelse. Og der hvor jeg har behov for at bruge andet ned min rMBP, er når jeg er på farten og ikke har wifi ved hånden. Da jeg har bil er det ikke et problem at min rMBP vejer en del, jeg gider dog ikke at slæbe den med når jeg skal på familie besøg eller lign og godt lige kan arbejde lidt på vejen.
Du har ret jeg overvejer kraftigt at købe et tastatur og have med, og det bliver nok logitechs, da det umiddelbart minder mest om et computertastatur.

Umiddelbart skulle ios med logitech tastaturet være meget fejl behæftet. Har set en del videoer hvor folk klager over seneste opdatering til ipad proen og de peoblemer det gir med logitech. At den skriver flere tegn end det ene man skrivee og at vis man skriver hurtigt kan teksten ikke følge med på ipaden. Ved ik om det holder stadigvæk men er værd at være ops på.

Ipad pro købt
20/02/2016 - 21:08:30
LoT10
Novice
Pjock skrev:
LoT10 skrev:
macxpert skrev:

Umiddelbart skulle ios med logitech tastaturet være meget fejl behæftet. Har set en del videoer hvor folk klager over seneste opdatering til ipad proen og de peoblemer det gir med logitech. At den skriver flere tegn end det ene man skrivee og at vis man skriver hurtigt kan teksten ikke følge med på ipaden. Ved ik om det holder stadigvæk men er værd at være ops på.

Tak det vil jeg helt sikker lige kigge nærmere på inden jeg køber tastatur.

Ipad pro købt
22/02/2016 - 16:01:15
Pjock
Veteran
Nu har jeg lige købt logitech tastaturet og det første jeg lagde mærke til var hvor uhåndterlig jeg syntes den blev, den er blevet alt alt for tung til at jeg syntes den er elegant nu, men nu prøver jeg lige at give det chancen og ser an en uge ellers ryger det retur igen, har dog ingen problemer med at skrive på det hverken med hastigheden og at den skriver for mange anslag i forhold til hvad jeg skriver.

Ipad pro købt
22/02/2016 - 20:18:21
Zorilla
Novice
Siden: april 2012
Pjock skrev: Nu har jeg lige købt logitech tastaturet og det første jeg lagde mærke til var hvor uhåndterlig jeg syntes den blev, den er blevet alt alt for tung til at jeg syntes den er elegant nu, men nu prøver jeg lige at give det chancen og ser an en uge ellers ryger det retur igen, har dog ingen problemer med at skrive på det hverken med hastigheden og at den skriver for mange anslag i forhold til hvad jeg skriver.

Det var desværre også min anke, og samme årsag til jeg returnerede Logitech. Bare smartkeyboardet på 143 gram dog snart ville komme på dansk

Ipad pro købt
26/02/2016 - 16:28:31
Pjock
Veteran
Så røg mit logitech også retur, simpelthen for dårlig en løsning. Øv øv så må man undvære tastatur på dansk indtil videre.

Ipad pro købt
28/02/2016 - 17:34:39
LoT10
Novice
Pjock skrev: Så røg mit logitech også retur, simpelthen for dårlig en løsning. Øv øv så må man undvære tastatur på dansk indtil videre.

Tak fordi I deler jeres oplevelser Men det kan vel ikke vare så længe før smartkeyboardet kommer på dansk Tænker det vil give god mening at det kommer i forbindelse med apple eventet her i marts?

Ipad pro købt
28/02/2016 - 18:09:24
Pjock
Veteran
LoT10 skrev:
Pjock skrev: Så røg mit logitech også retur, simpelthen for dårlig en løsning. Øv øv så må man undvære tastatur på dansk indtil videre.

Tak fordi I deler jeres oplevelser Men det kan vel ikke vare så længe før smartkeyboardet kommer på dansk Tænker det vil give god mening at det kommer i forbindelse med apple eventet her i marts?

Ifølge sælgeren i Humac kommer apple ikke med deres tastatur på dansk nogensinde. Det var hans ord men ved ik om det passer.

Kan lige tilføje at her efter vel 1 mdrs brug af min pro så er jeg stadig super lykkelig over den, har aldrig brugt en tablet så meget og savnet over en bærbar er helt væk, bortset fra at jeg godt gad have en bærbar også, især den nye 12" men er ik fordi jeg har behov for den men ere bare for at have den haha hvis det gir mening.

Ipad pro købt
28/02/2016 - 19:14:47
LoT10
Novice
Pjock skrev: Kan lige tilføje at her efter vel 1 mdrs brug af min pro så er jeg stadig super lykkelig over den, har aldrig brugt en tablet så meget og savnet over en bærbar er helt væk, bortset fra at jeg godt gad have en bærbar også, især den nye 12" men er ik fordi jeg har behov for den men ere bare for at have den haha hvis det gir mening.

I know the feeling Sådan har jeg det med iPad mini, er dog overbevist om at jeg aldrig ville få den brugt.

Ipad pro købt
28/02/2016 - 19:17:50
Pjock
Veteran
Vil sige at jeg har en ipad mini retina første model med den skærm som arbejdstablet og den bruger jeg aldrig privat, den er alt for lille og ja langsom, den ligger bare efter arbejde og venter på dagen efter på jobbet. Den er nem at have med men er ik specielt glad for den.

Ipad pro købt
26/03/2016 - 15:25:16
Finn Anton
Nyt medlem
Siden: marts 2015
Tillykke med din Pro, Jeg er også glad for min, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om du kan få din til at vise stabil Street View på Google Earth?

Fs
Ipad pro købt
26/03/2016 - 15:47:55
Pjock
Veteran
Finn Anton skrev: Tillykke med din Pro, Jeg er også glad for min, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om du kan få din til at vise stabil Street View på Google Earth?

Jeg har lige prøvet at lege med street view i google earth og den hopper ud af appen efter et par minutter men bruger nu altid selv google maps når jeg bruger street view og den køre bare perfekt. Så begynder i hverfald ikke at bruge earth nu haha

Ipad pro købt
29/03/2016 - 20:15:09
Lars Christensen
Novice
Hvis man synes den lader der medfølger lader for langsomt (12w) så kan jeg anbefale den på 29w (som er lavet til Macbook Retina) samt det nye USB-C to lighterning kabel - det speeder ladetiden op, og sørger for at den ikke aflader når man bruger iPad'en samtidig. Burde være den der fulgte med i æsken - men sådan er det tit på Apple.

Ipad pro købt
09/11/2016 - 19:28:01
macxpert
Stormogul
Pjock skrev: Vil bare lige dele min glæde ved mit nye indkøb.

Valget stod mellem en ipad pro eller en ny macbook enten air eller pro retina, jeg valgte at springe ud i en ipad pro og hold kæft jeg er glad for den, troede ikke en så stor tablet ville være noget for mig men tværdigmod, bruger den meget mere end nogen af de ipad mini eller alm ipads jeg har haft.

Lidt et minus er det dog at apps ikke rigtig er ipad pro parate endnu men kommer forhåbenlig hen af vejen, og ville ønske at messenger og facebook kunne deles om skærmen en dag. :)

Overvejer at købe et tastatur til den men indtil videre har jeg kunne klare mig med skærmtastaturet da skærmen er stor nok til det.

Hvad er der dog sket, Pjock, siden du sælger dette med dine egne ord kanon Apple produkt?

Ipad pro købt
09/11/2016 - 19:36:37
Pjock
Veteran
macxpert skrev:
Pjock skrev: Vil bare lige dele min glæde ved mit nye indkøb.

Hvad er der dog sket, Pjock, siden du sælger dette med dine egne ord kanon Apple produkt?

Jo jo der er sket det at der er kommet en ny lækker macbook pro med touchbar jeg gerne vil have afprøvet og har ikke brug for begge dele, så tænker jeg ville prøve at sælge min ipad pro. Såmen ik andet. Men blir den ikke solgt beholder jeg den da gerne, den er stadig lige god her efter godt 10 mdrs brug.

Ipad pro købt
09/11/2016 - 19:39:02
macxpert
Stormogul
Modtaget.

Held og lykke med skiftet...

Ipad pro købt
09/11/2016 - 19:40:43
Pjock
Veteran
Hehe jo tak.

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017