|
Skjulte filer? |
|
| 15/01/2008 - 22:19:43 |
|
| Marie Ravn |
| Nyt medlem
|
|
| Siden:
januar
2008 |
| Indlæg:
10
|
|
|
Hej, når jeg sletter noget fra f.x. et usb-stik på min MacBook Pro forsvinder filen tilsyneladende men bliver faktisk liggende, og kan bl.a. ses på en PC hvis man klikker på 'vis skjulte filer'... Hvad gør jeg galt? Hilsen Marie
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 15/01/2008 - 22:28:32 |
|
|
|
|
Marie Ravn skrev: <BR>Hej, når jeg sletter noget fra f.x. et usb-stik på min MacBook Pro forsvinder filen tilsyneladende men bliver faktisk liggende, og kan bl.a. ses på en PC hvis man klikker på 'vis skjulte filer'... Hvad gør jeg galt? Hilsen Marie
|
Hej Marie,
Filerne bliver først slettet, når du tømmer papirkurven, mens du har usb-stikket i din Mac.
/Martin
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 15/01/2008 - 22:31:56 |
|
| Marie Ravn |
| Nyt medlem
|
|
| Siden:
januar
2008 |
| Indlæg:
10
|
|
|
Hej igen, Der findes ikke en 'vis/slet skjulte filer'-funktion som på pc? Det andet er da lidt besværligt... /Marie
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 25/02/2010 - 12:33:59 |
|
| cazaa |
| Nyt medlem
|
|
| Siden:
februar
2010 |
| Indlæg:
|
|
|
Her er en guide som fortæller hvordan du får vist skjulte filer på en Mac:
blog.cazaa.dk/2010/02/25/vis_skjulte_filer_i_mac_os_x/
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 25/02/2010 - 13:30:00 |
|
| David Munch |
|
Dia berkongsi
|
|
| Siden:
april
2001 |
| Indlæg:
11583
|
|
|
Når du vælger 'Flyt til papirkurv', så slettes filen ikke, den markeres kun til at den skal slettes. Dvs. at hvis du flytter disken over til en ny Mac, så vil filen stadig være på disken, men den vil ligge i skraldespanden.
Ud fra et HIG synspunkt, så giver det faktisk god mening. Men det er bare noget man skal lære.
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 25/02/2010 - 13:48:35 |
|
| Søren Wind |
|
Stormogul
|
|
| Siden:
juli
2006 |
| Indlæg:
1415
|
|
|
|
Jeg tror det er resource forks der er problemet - i ved _. filerne
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 25/02/2010 - 14:31:33 |
|
| David Munch |
|
Dia berkongsi
|
|
| Siden:
april
2001 |
| Indlæg:
11583
|
|
|
| Søren Wind skrev: Jeg tror det er resource forks der er problemet - i ved _. filerne |
Tvivler. Resource forks bruges stort set ikke i OSX.
Og .filerne har absolut intet med resource forks at gøre.
Edit: Og filer der markeres til sletning flyttes til en skjult mappe som hedder .trash på disken. Den burde vises fint på Windows maskiner.
[ 25-02-2010: Indlæg rettet af David Munch ]
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 25/02/2010 - 14:50:00 |
|
| Søren Wind |
|
Stormogul
|
|
| Siden:
juli
2006 |
| Indlæg:
1415
|
|
|
|
Fortæl lige det til vores IT afdeling... som bander og svovler over Marketing der sviner deres filservere til med vores macs..... og kan da også se det på min NAS derhjemme hvor mac'en efterlader _. kopier af alle filer !
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 25/02/2010 - 15:07:29 |
|
|
|
|
| Søren Wind skrev: Fortæl lige det til vores IT afdeling... som bander og svovler over Marketing der sviner deres filservere til med vores macs..... og kan da også se det på min NAS derhjemme hvor mac'en efterlader _. kopier af alle filer ! |
I know the problem  BlueHarvest skulle kunne sørge for at der ikke er Macdroppings på NAS og servere. Apple har også skrevet lidt om det, men jeg synes stadig at der kommer Macdroppings på min NAS.
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 25/02/2010 - 15:38:30 |
|
| David Munch |
|
Dia berkongsi
|
|
| Siden:
april
2001 |
| Indlæg:
11583
|
|
|
| Søren Wind skrev: Fortæl lige det til vores IT afdeling... som bander og svovler over Marketing der sviner deres filservere til med vores macs..... og kan da også se det på min NAS derhjemme hvor mac'en efterlader _. kopier af alle filer ! |
Hvad har det med det andet at gøre?
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 25/02/2010 - 15:50:53 |
|
| Søren Wind |
|
Stormogul
|
|
| Siden:
juli
2006 |
| Indlæg:
1415
|
|
|
David Munch skrev: | Søren Wind skrev: Fortæl lige det til vores IT afdeling... som bander og svovler over Marketing der sviner deres filservere til med vores macs..... og kan da også se det på min NAS derhjemme hvor mac'en efterlader _. kopier af alle filer ! |
Hvad har det med det andet at gøre? |
Intet - min fejl !
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 25/02/2010 - 16:52:32 |
|
| Zarco |
|
Bit kongen
|
|
| Siden:
maj
2002 |
| Indlæg:
2865
|
|
|
|
Den eneste løsning jeg indtil videre har fundet er at fjerne punktummet foran filnavnet, og skrive .txt i slutningen.
|
 |
Skjulte filer? |
|
| 25/02/2010 - 16:58:36 |
|
| JLL |
|
Virtual Machine
|
|
| Siden:
februar
2001 |
| Indlæg:
3355
|
|
|
David Munch skrev: | Søren Wind skrev: Jeg tror det er resource forks der er problemet - i ved _. filerne |
Tvivler. Resource forks bruges stort set ikke i OSX.
Og .filerne har absolut intet med resource forks at gøre.
|
Det har de da i høj grad. ._FILNAVN kan netop være resource fork'en fra en fil (kan også være extended attributes), og jeg mener bestemt at programmer som Office og diverse Adobe programmer stadigvæk gemmer dem.
|